יצירת "דף נחיתה" מוצלח

דף נחיתה ייעודי הינו דף היעד אליו יגיע הגולש לאחר לחיצה על באנר (באנר – פרסומת סטטית או מונפשת באתר), דף נחיתה יכול להיות מונפש או סטטי, יכול להיות בטכנולוגיית צד-שרת ולכלול טופס יצירת קשר ויכול לכלול מידע אינפורמטיבי בלבד ולכלול מספר שורות על המוצר שהוא מיועד לפרסם ומספרי טלפון ליצירת קשר. במאמר זה, נסביר איך ליצור דף נחיתה טוב ולמה כדאי לקחת אנשי מקצוע בכדי למקסם את האפשרויות של הפרסום באינטרנט – הרי, עסק ללא פרסום נכון וממוקד כמותו כמו לנסוע במכונית ב"פול גז" ב"ניוטרל".

הקישור לדף נחיתה יכול להגיע ממגוון מקורות מקמפיין פרסומי של Adwords בגוגל, קישור מבאנר פרסומי באתר אינטרנט ייעודי ואף קישור מאימייל (כזה שנשלח מרשימת תפוצה אליה נרשמו גולשים באתר מסוים).

מטרת דף נחיתה טוב הוא ליצור לידים (פרטי לקוחות פוטנצאליים) למוצר אותו מפרסמים, דף נחיתה טוב הוא כזה שמעביר את המסר שהוא מיועד בזמן הקצר שבו נמצא הגולש בדף הנחיתה ובכך מעביר את המסר לגולש, מטרת הדף היא "לתפוס" את הגולש ובכך למשוך אותו כלקוח פוטנציאלי.

כאשר מעצבים דף נחיתה טוב צריך להתייחס לכך שהגולש יהיה בדף מספר שניות בלבד ועל כן הצבעים צריכים להיות חדים והמסר חד, קצר וברור.

כמו כן, מומלץ לכלול בדף זה טופס יצירת קשר – כך יתקבלו אצלכם הפרטים של הלקוח הפוטנציאלי שלכם, אם תכללו מספר טלפון ליצירת קשר בלבד לא תמקסמו את הפניות אליכם – שכן, אותו גולש ירשום את מספר הטלפון שלכם ויגיד לעצמו שיתקשר מאוחר יותר.

אז… איך בונים דף נחיתה?

רוב האנשים לא נכנסים לדף נחיתה ובודקים כל אלמנט עיצובי שיש בו. הם מחפשים רמזים שיענו על השאלות שלהם.

הם רוצים לדעת:

  • האם הגעתי למקום הנכון?
  • האם ללחוץ על כפתור ה"חזור"?
  • האם זה נראה אמין?
  • כמה זמן זה יקח?

דף הנחיתה שלכם צריך להתייחס לכל השאלות הללו מיידית. אם האלמנטים העיצוביים שלכם לא ממוקדים מספיק או מסיחים את תשומת לב הגולש, צפו לכישלון של דף הנחיתה.

השאלה הבאה אותה ישאל הגולש "האם לקבל את ההצעה הזו?"

כאן, טקסט השיווק שלכם נכנס לפעולה. הגולש יעבור על ההקדמה, המדיה, מידע המוצר ואלמנטי העיצוב של המוצר שלכם ויחליט באם לפנות או לא.

אף אחרי שהגולש החליט לקבל את ההצעה ולפנות, אתם יכולים לאבד את הליד, על כן – חשוב מאוד לוודא כי אין פגמים בטופס ופרטי יצירת הקשר שלכם וכי פרסמת את מדיניות הפרטיות שלכם (לדוגמא "אנו מתחייבים כי המידע שלכם לא יועבר לגורם צד שלישי").

מספר טיפים לשיפור דף הנחיתה שלכם:

1) ביצוע מחקר דמוגרפי – מחקר דמוגרפי קצר עוזר מאוד, נסו להבין מה מחפש הגולש והלקוח הפוטנציאלי שלכם, בנו פרופיל לגולש האידיאלי שלכם ותתחשבו בצרכים של אותו גולש בבניית דף הנחיתה. אל תבנו דף נחיתה עבור מישהו אחר – דפי נחיתה כללים ורחבים הינם מתכון לאסון, קמפיין הפרסום שלכם מתעל תנועה לדף הנחיתה שלכם והגולשים אשר מגיעים לדף זה מצפים למסר ממוקד.

2) היפטרו מאלמנטים מיותרים – דברים המסיחים את הדעת הורסים את הלידים הפוטנצאליים, העיפו כל אלמנט מיותר מדף הנחיתה, דף נחיתה הוא לא עמוד הבית שלכם, כל מי שנכנס לדף עבר סינון על ידי הפרסומת שלכם, הם מצפים למסר ממוקד במיוחד.

3) התאימו את מסר הפרסום שלכם ודף הנחיתה – דף נחיתה ומסר פרסום צריכים להיות תואמים, הדרך הקלה ביותר לתת רמז לגולשים שהם הגיעו למקום הנכון הוא להשתמש בכותרת של מסר הפרסום שלכם בדף הנחיתה.

4) צרו טפסים מותאמים מראש – עשו אופטימזציה לטפסים שלכם. עשו כך שסמן הקלט יקפוץ אוטומטית לשדה הבא, אפשרו לגולש להשתמש במקש ה"TAB" בין השדות, עשו כך שהטופס יבצע מילוי אוטומטי בכל שדה שאפשר.

הסירו את כל השדות המיותרים, כך שאם יש שדה של עיר, אל תבקשו גם מיקוד – מקדו את הטופס על השדות הדרושים בלבד.

אם אתם מציעים למשתמשים להירשם לרשימת תפוצה, בקשו רק את כתובת הדואר האלקטרוני, אין צורך בשדה של השם, היפטרו גם מכפתור האתחול, זה מיותר גם לגולש וגם לכם.

בהצלחה!
אם יש לכם עוד שאלות, אשמח לענות!
אליאב.

אליאב לנקרי
אליאב לנקרי

אליאב לנקרי

בעלים של חברת GH.A שיווק דיגיטלי. מומחה באסטרטגיות לקידום אתרים נקיות לאורך זמן. כותב את הבלוג שמולכם כבר למעלה מ-7 שנים בגלל הכיף שבתחום. מקדם אתרים ברוב הפעמים תחת הכובע הלבן ☺- אבל במקרים מסויימים יודע גם לעבור לצד השחור ☻.

4 תגובות על “יצירת "דף נחיתה" מוצלח

  • נובמבר 11, 2009 9:13 pm

    בהחלט פוסט מעניין אני אוהב את הבלוג שלך

    הגב
  • מרץ 22, 2010 4:54 pm

    דפי נחיתה טובים נמדדים באחוז "ההמרות" שלהם.
    חשוב מאוד לעשות מחקר עמוק ורציני על ביצועי הדף נחיתה שלנו ולשפר
    אותו בהתאם באמצעות Google Optimizer עד להגעה לתוצאות הטובות ביותר
    מבחינת תגובת המשתמש.

    הגב
  • ינואר 4, 2017 5:40 pm

    היי אשמח לדעת איך משתמשים באופציה הזאת שאיך שדף הנחיתה נפתח הטופס מזהה את המייל של המשתמש וכל שעליו לעשות הוא ללחוץ לשליחת הפרטים?
    אשמח לתשובה ,תודה

    הגב
    • אליאב לנקרי
      ינואר 7, 2017 6:39 pm

      זה נמצא בהגדרות של הדפדפן וזה תלוי אם המשתמש שגולש בדף הנחיתה שלך אישר את האפשרות למילוי של פרטים בצורה אוטומטית.

      בנוסף, אם תרצה להרחיק לכת וללכת לעולמות אפורים – אז אני ממליץ לקרוא את המדריך הבא, אפשר לומר שזה כבר "לא חוקי", אבל תמיד טוב לדעת:
      blackhatworld.com/seo/tutorial-auto-fill-and-submit-cpa-forms.280146

      אליאב.

      הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *