הפקת קמפיין פרסומי באינטרנט תוך כדי שימוש בבאנרים

במאמר זה אסביר כיצד להתחיל בקמפיין פרסומי באינטרנט תוך שימוש בבאנרים וכמובן, איך לעשות זאת על הצד הטוב ביותר תוך כדי ניצול כללי פרסום ידועים.

לדעת את התחום בו אנו עוסקים

אני משער כי אתם כבר יודעים את זה, אבל רגע – שאלו את עצמכם, האם העסק שלכם צריך קמפיין פרסומי באינטרנט? אם המתחרים שלכם מבצעים קידום באינטרנט האם גם אתם צריכים לעשות את אותו הדבר? דבר ראשון, אתם צריכים לדעת האם אנשים משתמשים ברשת האינטרנט בכדי לרכוש או לחפש אחר מוצרים כמו שלכם. ואיך עושים את זה?משתמשים בGoogle Keywords Tool, כלי זה בודק מילות מפתח (מילים שאנשים מחפשים במנוע חיפוש בכדי למצוא משהו מסוים לדוגמא "מוניות בבאר שבע"), בעזרת הכלי תוכלו לקבל סטטיסטיקות על החיפושים שאנשים ביצעו במילות מפתח אלו ואף לתת לכם מספר מילות מפתח מקושרות / קרובות.  אם אינכם מקבלים תוצאות עבור מילת המפתח שהקשתם סימן שאנשים לא חיפשו אותם.qwe11

לכן, אם אתם מרגישים או יודעים כי יש קהל יעד מספק למוצרים שלכם, אתם צריכים להתחיל בבניית קמפיין פרסומי באינטרנט. כמובן, אם אתם מחפשים להוסיף ערך למוצר שלכם, החלו לפרסם אותו ברשת, באנר פרסומי יעשה את העבודה.

הגדירו מטרה לקמפיין

האם אתם מכוונים את הקמפיין שימכור מוצרים / שירותים, להגביר את תנועת הגולשים לאתרכם או בכדי לקדם את הסמל המסחרי סלכם. זכרו, הבאנר צריך להיבנות בהתאם לצרכים שלכם.

הקצו תקציב לקמפיין הפרסומי שלכם והתחשבו בעלויות יצירת הגרפיקה של הבאנרים ובעלויות הפרסום.

לאיזה קהל יעד אתם מכוונים?

ידיעת הקהל אליו אתם מכוונים הינו בעל חשיבות עליונה ביצירת קמפיין פרסומי מוצלח באינטרנט. קהל היעד יכול להיות החל מאנשים מאותה התעשיה או קבוצה כללית יותר. יש לעשות מחקר ולבקר באתרים אשר משרתים את קהל היעד שלכם ולשאול על מחירי הפרסום שלהם. וודאו לבקר באתרים הגדולים, כמו גם באתרים הקטנים. בנוסף, בקשו מהם את הסטטיסטיקות של האתר שלהם, מספר הגולשים הייחודיים, מספר הצפיות בדפים ופירוט הדפדפנים ומערכת ההפעלה לפי גולשים.

מה ההבדל בין גולשים ייחודיים, צפיות בדפים וצפיות בקבצים

מספר הגולשים היחודיים מגדיר את מספר האנשים השונים אשר ביקרו באתר. אתם בטח שואלים, איך מחשב יודע שגולש מסוים ביום מסוים הוא ייחודי? מחשבים סופרים גולש על פי הIP והעוגיה, בהתחשב בכך שיש לכם חיבור קבוע לרשת, אם אתם מבקרים באתר בבוקר ואז נכנסים אליו שוב בערב, בכניסה שלכם בערב לא תיחשבו במניין הגולשים היחודיים, מכיוון שתשתמשו באותה כתובת IP.

ההבדל בין גולשים יחודיים וצפיות בדפים

בואו נניח כי אתר מקבל 40 גולשים שונים ביום וכל גולש מבקר ב4 דפים בממוצע, המספר של הצפיות יהיה 40 כפול 4 (160) ומספר הגולשים היחודיים יהיה 40.

ההבדל בין צפיות בדפים וצפיות בקבצים

מספר הצפיות בדפים מודד את מספר הדפים שהגולשים באתר ביקרו במשך היום. גולש מסוים נכנס לדוגמא רק לעמוד אחר ויעזוב את האתר לעומת אחר שיבקר ב10 עמודים. צפיה נבדלת מצפיה בדף בכך שהיא מודדת את מספר הקבצים שנצפו, לדוגמא, בדף מסוים קיימים 20 קבצי תמונה וקובץ פלאש מספר הצפיות בקבצים יהיה 22 (20 קבצי תמונה, קובץ פלאש וקובץ HTML).

אל תשתכנע אם בעל אתר מסוים יגיד לכם שהאתר שלו מקבל מיליון צפיות בקבצים כל יום, שאלו אותו כמה צפיות בעמודים יש לו ביום. אם עמוד מסוים מהאתר כולל 50 קבצים, אז כמות הצפיות ליום תהיה 50,000 – הרבה פחות ממיליון.

דעו את המתחרים שלכם

כשמקימים קמפיין פרסומי באינטרנט יש לבצע מספר דברים, העבירו לחברת הפרסום שמכינה עבורכם את הקמפיין מספר דברים:

א) מנו והעבירו את הכתובת של כמה שיותר מהאתרים המתחרים שלכם.
ב) שמרו את כל הבאנרים שהמתחרים שלכם העלו לרשת אשר אתם נתקלים בהם.
ג) עשו רשימה של האתרים בהם מפרסמים המתחרים שלכם.

האם לכלול את כתובת האתר או לא – קמפיין פרסומי באינטרנט

האם לכלול את כתובת האתר בבאנר? מומלץ שכן, אפשר לכלול אותו בגודל גופן קטן מאוד, מתחת או ליד פריטים שאתם מעוניינים שהגולשים שלכם ישימו לב אליו. אם ברצונכם לבנות את הסמל המסחרי ולחקוק אותו בזכרון הגולשים, שימו את כתובת האתר בגודל גופן גדול. הבחירה שלכם, אך זכרו – כתובת האתר שלכם הינה כרטיס הביקור שלכם ברשת.

אשמח לעזור לכם לבצע קמפיין פרסומי ולייעץ לכם.
בהצלחה, אליאב מערכות – קידום אתרים בגוגל.

אליאב לנקרי
אליאב לנקרי

אליאב לנקרי

בעלים של חברת GH.A שיווק דיגיטלי. מומחה באסטרטגיות לקידום אתרים נקיות לאורך זמן. כותב את הבלוג שמולכם כבר למעלה מ-7 שנים בגלל הכיף שבתחום. מקדם אתרים ברוב הפעמים תחת הכובע הלבן ☺- אבל במקרים מסויימים יודע גם לעבור לצד השחור ☻.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *