מה זה קישור ממומן, עלותו והתועלת שבו?

קישור ממומן או PayPerClick (ר"ת – PPC) – הינה טכניקת פרסום נפוצה באינטרנט. שיטת פרסום זה ניתן למצוא באתרים, רשתות פרסום ובמיוחד במנועי החיפוש. ביצוע קמפיין PPC כולל בתוכו קישורים ממומנים אשר באים בד"כ בצורת פרסומות טקסט. אלו בד"כ ממוקמות קרוב לתוצאות החיפוש הרגילות, שם מפרסם משלם סכום כסף מסוים על הגולשים שלוחצים על הקישורים או הבאנרים הללו ומגיעים לדף הנחיתה של המפרסם.

מפרסמים אשר מפרסמים במנועי החיפוש השונים משתתפים בעצם במכרז בפרסום במילות מפתח הרלוונטיות לתחום בו הוא עוסק, ככל שההצעה לתשלום על כל קליק גבוהה יותר – כך גם המיקום ותכיפות ההופעה בקישורים הממומנים עולה וכך גם יותר אנשים ייחשפו לפרסומת (ויקליקו עליה), כל משתמש אשר יקליק על הפרסומת, המפרסם ישלם את המחיר אותו קבע במכרז.

שמות נוספים לקישור ממומן:

  • Cost Per Click (CPC), Pay Per Position ועוד מספר שמות.

שלבים ביצירת קמפיין PPC:

  1. יצירת חשבון והפקדת כספים.
  2. יצירת רשימת מילות מפתח
  3. בחירת (ויצירת) חשבון בשירות PPC  של מנוע חיפוש.
  4. הצטרפות למכרז על הוספת פרסומת לפי מילות ומשפטי מפתח.
  5. כתיבת מודעת פרסום
  6. יצירת דפי נחיתה לפרסומות.
  7. הפעלת הפרסום במנוע החיפוש.

יתרונות בפרסום PPC ושימוש בשיטה זה כשיטה אפקטיבית של פרסום העסק ברשת:

  1. השיקו את עצמכם מיידית. פרסומות PPC  מיושמות מפורסמות במהירות, הפרסום יכולה להיות זמינה בתוך כשעה מהזכיה במכרז והתשלום עליו.
  2. קבלת תנועה ממוקדת ואיכותית לאתר – קמפיין PPC  מספק לכם תנועה איכותית וממוקדת ביותר לנושא בו עוסק אתרכם. גולשים מסוננים לכאלו המתאימים לפרופיל של אלו המחפשים את המוצר או השירות אותו אתם מספקים – וכך, אלו הם בעלי הסיכוי הגבוה ביותר להפוך לליד (לקוח פוטנציאלי) ולבצע עסקה (בין אם מדובר ברכישת מוצר או הרשמה לשירות אשר אתם מציעים).
  3. הרחיבו את אופקיכם – פרסום PPC  מספק תנועה נוספת לאתרכם מלבד התנועה הטבעית והתנועה שאתם מקבלים מתוצאות החיפוש הרגילות במנועי החיפוש.
  4. עקבו אחר ההשקעה שלכם. שיטת הפרסום הזו משתמשים במערכת מעקב בכדי לקבוע מי נכנס לאתרכם מהפרסומות, מה הם עושים כשהם כבר נכנסו – אורך השהייה שלהם באתר ומספר העמודים בהם הם צופים. אלו כלים חשובים בקביעת סטטיסטיקות כמו החזרת ההשקעה ויחסי המרה (אחוז האנשים שהקליקו על הפרסומת והפכו לבסוף לליד או לקוח).

להלן מספר דברים חשובים לשקול כאשר מתכננים קמפיין PPC:

1.       דעו את המוצר שלכם. עשו ספירת מלאי של המוצר או השירותים שיש לכם להציע (לפני כל השאר).

2.       הישארו בתוך מסגרת התקציב. קבעו מסגרת תקציב יומית / חודשית ואל תחרגו ממנו. זה אומר לקחת בחשבון את התקציב ולהימנע מ"מלחמת" הצעות במכרזים.

3.       השתתפות במכרז כמו שצריך. הצעה גבוה ה מדי שתגישו יכולה לבזבז את כל כספכם, בזמן שהצעה נמוכה מדי יכולה לגרום לכם לאבד את המקום שלכם, מצאו את האיזון בתוך התקציב שלכם.

4.       שימו לב לשורה התחתונה. מדדו את ההכנסות שלכם אל מול ההוצאות שלכם. דעו מתי להפסיק את קמפיין הPPC שלכם אם הקמפיין גורם לכם להוציא הרבה כסף כשבפועל הדבר מוביל רק למעט מכירות או כלל לא.

5.       מצאו את מילות המפתח הנכונות. קבעו באילו מילות או משפטי מפתח אתם מתעניינים ומעוניין להגיע הצעה למכרז. בין אם בחיפוש במנוע חיפוש אם באם בכלים השונים הזמינים ברשת להצעות של מילות מפתח, בכדי לדעת באילו מונחים ומילות מפתח גולשים משתמשים כאשר הם מחפשים פריטים הקשורים לתחום של העסק שלכם. התמקדו במילות מפתח ממוקדות ולא כלליות.

6.       כתבו מודעות אפקטיביות. קמפיין PPC  טוב הוא כזה שיכול לשכנע ולעניין את הגולש.

7.       החזיקו אתר בעל חזות מקצועית. התוכן באתרכם צריך להתעדכן באופן שוטף. כמו כן, יש לבצע הגהה לטקסטים, לא צריכים להיות קישורים שבורים או תמונות שלא נמצאות על השרת. האתר צריך להיות בנוי בצורה פשוט כך שלגולשים יהיה קל לנווט ולגלוש באתר. כמו כן, הוסיפו פרטי יצירת קשר בכדי ליצור רושם ראשוני טוב עבור לקוחות פוטנצאליים.

קמפיין קישורים ממומנים המבוצע טוב יכול להיות כלי שיווק אפקטיבי מאוד אשר ימקסם את ההחזר על ההשקעה שלכם.

ב"אליאב מערכות" תוכל להיות עם ראש שקט, אנו ננהל לך את הקמפיין – למידע נוסף, צור קשר.

אליאב לנקרי
אליאב לנקרי

אליאב לנקרי

בעלים של חברת GH.A שיווק דיגיטלי. מומחה באסטרטגיות לקידום אתרים נקיות לאורך זמן. כותב את הבלוג שמולכם כבר למעלה מ-7 שנים בגלל הכיף שבתחום. מקדם אתרים ברוב הפעמים תחת הכובע הלבן ☺- אבל במקרים מסויימים יודע גם לעבור לצד השחור ☻.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *