שלבי קידום אתר באינטרנט

seo-blocksבמאמר זה אסביר על השלבים הבסיסיים בקידום אתר באינטרנט, אם אתם פיתחתם או מתכננים לפתח אתר, יש להתייחס לשלבי קידום אתרים אלה. כאן ננסה להסביר השלבים בפשטות בכדי שתוכלו ליישם באתרכם.

ישנם 2 שלבים עיקריים בקידום אתר באינטרנט:

  • אופטימזציה לקידום בתוך האתר (On-site).
  • אופטימזציה לקידום מחוץ לאתר (Off-site).

שלב ראשון – אופטימזציה לקידום בתוך האתר

אופטימזציה לקידום בתוך האתר כוללת את כל הצעדים אשר נועדו להתאים את האתר למנועי חיפוש. כלומר, אופטימזציה לקידום בתוך האתר היא כזו שתתאים את האתר כך שמנועי החיפוש יוכלו לגשת אליו ולשמור את הגרסאות שלו בזיכרון המטמון בקלות.

אתם בטח שואלים מה זה זיכרון המטמון, נכון?

לכל מנוע חיפוש יש תוכנה שנקראת רובוט או עכביש. רובוט זה עוקב אחרי קישורים וכל עמוד אשר אליו קישורים אלו מובילים, ובסוף הוא ישמור את הטקסט של אותו עמוד.

עכשיו זה ברור – באתר שעובר תהליך של קידום אתרים צריך תוכן טקסטואלי מעולה, בגלל שמנועי החיפוש לא יכולים לקרוא קבצי פלאש או תמונות הם רק קוראים את תג ה"ALT" שלהם והדבר לא עוזר לקידום של אתרכם.

לכן חשוב כי תכינו תוכן טקסטואלי טוב לאתרכם תוך שימוש במילות המפתח הכי טובות לתחום בו עוסק האתר.

השלבים לביצוע אופטימזציה לקידום בתוך האתר:

  • מצאו מילות מפתח ייעודיות לאתרכם והשתמשו בהם בתוכן של האתר. השתמשו ב- Google Keyword Tool.
  • השתמשו במילות מפתח בכותרות שלכם ובתגיות ה-H1, H2, H3 שלכם.
  • כתבו תגיות ALT לכל התמונות באתרכם.
  • השתמשו בחלק ממילות המפתח בכותרת, אך שלא יהיה ארוך מדי.
  • צרו את תגי הMETA שלכם והתיאור, ניתן להשתמש ביוצר תגי META אוטומטי אשר ניתן למצוא ברשת.
  • השתמשו במילות מפתח בקישורי תפריט, קישורי פוטר וקישורי תוכן, זה יעזור לכם מבחינת צפיפות המילים בעמודים.
  • אחרי שסיימתם את השלבים הללו, צרו מפת XML של האתר שלכם, ניתן לעשות זאת על ידי כלים שניתן למצוא ברשת. לפני שאתם מעלים אותה לאתר שלכם, בדקו כי אין במפה קישורים מיותרים שלא שייכים לאתר ולמבנה שלו.
  • צרו קובץ Robots.txt, ניתן לעשות זאת על ידי כלים שניתן למצוא ברשת.
  • אלו הם השלבים העיקריים באופטמזציה לקידום בתוך האתר.

שלב שני – אופטימזציה לקידום מחוץ לאתר

אופטימזציה לקידום מחוץ לאתר כוללת את כל הצעדים אשר יש לבצע בכדי להגביר את פופולריות הקישורים באתר ושיווק האתר.

מה זה פופולריות קישורים?

ניקח דוגמא מהעולם האמיתי, ככל שאנחנו מכירים יותר אנשים, כך אנו הופכים לפופולריים יותר. אם אנחנו פופולריים סביב אנשים טובים, אנו הופכים להיות סלבריטאים, אם אנחנו פופולריים סביב אנשים רעים, אנו הופכים להיות ידועים לשמצה.

לכן, כשאנו מפנים קישורים לאתרנו, יש לקחת בחשבון – האם האתר הזה שנותן לנו קישור הוא טוב או רע?

אחרי פיתוח האתר, צרו תיאור טוב לאתר וצרו תיבת דואר אלקטרוני אשר נועדה להכנסת האתר למנועי החיפוש השונים – אל תשתמשו בתיבה הרגילה שלכם אלא אם כן אתם רוצים לקבל דואר זבל ללא הפסקה.

שלב שלישי – הכנסת האתר למנועי החיפוש

ישנם 3 מנועי חיפוש עיקריים –גוגל יאהו ולייב אשר שולטים בכ-90% מהתנועה במנועי החיפוש והרוב המוחלט של שאר מנועי החיפוש משתמשים בתוצאותיהם.

להלן הקישורים להוספה של כל אחד מהמנועים הללו:

גוגל – http://www.google.com/addurl/

בינג – http://www.bing.com/docs/submit.aspx

עכשיו, הכניסו את אתרכם למאגרים האינטרנטים, חשוב לדעת – רוב מומחי קידום האתרים ובוני הקישורים איתם תסגרו יבקשו ממכם להכניס את כתובת אתרכם לפחות ל100 מאגרים כאלו, אולי זה יעזור להשיג תוצאות באופן זמני, אך זו טקטיקה לא מספיק טובה ותראו באתרכם תנועה של קהל יעד שאינו ממוקד לתוכן של אתרכם. מומחי גוגל אינם טיפשים ויזהו בקלות בין קישורים טובים לקישורים רעים. מומלץ לקחת 30 מאגרים כאלו עם דירוג פייג'ראנק טוב ולהוסיף את אתרכם למאגרים אלה.

שיטה לא רעה נוספת – היא פרסום ופתיחת חשבונות ברשתות החברתיות השונות שקיימות כיום (פייסבוק, מקושרים ועוד) – אמנם זה לא יתרום לקידומכם במנועי החיפוש אך זה בהחלט יביא לכם תנועה ממוקדת לקהל היעד שלכם.

אליאב'ס – קידום אתרים בגוגל.

אליאב לנקרי
אליאב לנקרי

אליאב לנקרי

בעלים של חברת GH.A שיווק דיגיטלי. מומחה באסטרטגיות לקידום אתרים נקיות לאורך זמן. כותב את הבלוג שמולכם כבר למעלה מ-7 שנים בגלל הכיף שבתחום. מקדם אתרים ברוב הפעמים תחת הכובע הלבן ☺- אבל במקרים מסויימים יודע גם לעבור לצד השחור ☻.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *