קידום אתרים, מה צריך לעשות?

תהליך קידום אתרים הוא בעצם תהליך בו מתבצעת התאמת האתר למנועי החיפוש, כאשר הדבר מתבצע על ידי הפיכתו לידודותי למשתמשים – כאשר צריך לזכור שרובוטים של מנועי חיפוש מנסים להידמות כמה שיותר לבני אדם בכדי להבין עד כמה האתר ידידותי למשתמשים. בשנים האחרונות רוב העסקים הבינו כי תהליכים של קידום אתרים יכולים להועיל להם רבות ולקבל עלייה בלידים ובמכירות כתוצאה מדירוגים גבוהים במנועי החיפוש וכתוצאה מכך קבלת תנועה רבה יותר, איכותית יותר וממוקדת הרבה יותר.

במאמר זה אסביר לכם על מספר דרכים שכל "מתחיל" בתחום יכול להשתמש בהם בכדי לקדם את האתר שלו בתוצאות החיפוש.

תוכן, תוכן ועוד תוכן איכותי וחדש.

תוכן הוא ככל הנראה אחד הגורמים החשובים ביותר בתהליך של קידום אתרים. עקרונית, אם יש באתר שלכם הרבה תוכן איכותי ורלוונטי האתר שלכם ידורג גבוה במעלה התוצאות. ככל שיש יותר תוכן שתוכלו להכניס לאתר שלכם אשר קשור לנושא האתר שלכם, כך יהיו יותר עמודים ותוצאות במנועי החיפוש מהאתר שלכם וכך גדל הסיכוי שתגיעו גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

בניית קישורים נכנסים

עצה טובה נוספת למתחילים בתחום קידום אתרים הוא בניית קישורים, אחת מהדרכים של גוגל ומנועי החיפוש האחרים לדעת עד כמה רלוונטי האתר שלכם הוא (בדיוק כמו בראיון עבודה) מספר ההמלצות שהוא מקבל מאחרים ואיכותם של אותם המלצות, לצורך העניין, צריך שיהיו לאתר קישורים מאתרים רלוונטיים בנושא האתר, מאתרים ממשלתיים או אתרים חינוכיים המדורגים גבוה, כך תעלו גם אתם בדירוגי מנועי החיפוש, וכך בעצם ככל שיש לכם יותר המלצות (קישורים) טובות אתם תדורגו טוב יותר במנועי החיפוש, זכרו גם כי בדיוק כמו בראיונות עבודה המלצות רעות עושות את העבודה ההפוכה וקבלת קישורים מחוות קישורים למיניהן רק יזיקו לכם.

קריאת שמות העמודים בנושא העמוד

דרך נוספת לתרום לתהליך קידום אתרים הוא לתת שמות לקבצים אשר דומים לתוכן שנמצא בהם, לצורך העניין, אם לדוגמא עמוד מסוים עוסק בטיסות לאירופה, יש לקרוא לעמוד "טיסות-לאירופה.html."

לסיכום,
זכרו – גם לאחר שתעלו את הדירוג של האתר שלכם, הקפידו כי יהיה ידידותי למשתמש, כי זו הדרך ליצור רושם ראשוני טוב ולהפוך אותו ללקוח ולקוח חוזר.

אליאב לנקרי
אליאב לנקרי

אליאב לנקרי

בעלים של חברת GH.A שיווק דיגיטלי. מומחה באסטרטגיות לקידום אתרים נקיות לאורך זמן. כותב את הבלוג שמולכם כבר למעלה מ-7 שנים בגלל הכיף שבתחום. מקדם אתרים ברוב הפעמים תחת הכובע הלבן ☺- אבל במקרים מסויימים יודע גם לעבור לצד השחור ☻.

9 תגובות על “קידום אתרים, מה צריך לעשות?

  • דצמבר 17, 2009 12:10 am

    דבר לא פחות חשוב, שלא הוזכר כאן, הוא להמנע משתילה מיותר של יותר מדי לינקים בתוך המאמרים, ואם כבר שמים לינק בתוך המאמר, לדאוג שהוא יהיה _blank כדי שלא נאבד את הגולש כאשר הוא ילחץ על הקישור לאתר המופנה. ברב המקרים הגולש יימצא באתר הבא עניין רב יותר, והוא פשוט לא יחזור.

    הגב
  • אליאב לנקרי
    דצמבר 17, 2009 3:00 pm

    כמובן ואני מדגיש: לא להוציא מאמר של 500 מילים יותר מ-2 קישורים.

    אליאב'ס.

    הגב
  • אוגוסט 4, 2010 9:33 pm

    מעניין, קל להגיד וקשה לעשות….

    הגב
  • אליאב לנקרי
    אוגוסט 7, 2010 12:30 pm

    מיקי: מעניין, קל להגיד וקשה לעשות….  

    אכן…
    אליאב'ס.

    הגב
  • יולי 1, 2013 6:17 am

    מאוד חשוב לציין כי יש עוד הרבה ענפים שכדאי להוסיף קידום אתרים הוא תחום משתנה, בהחלט תוכן כרגע הוא העיקר – לפחות מהעניים של גוגל, קישורים, אך ורק איכותיים ולא הכמות היא העיקר!, צריך זהירות רבה , מהירות האתר והביצועים שלו גם כן חשובים.

    הגב
  • פברואר 16, 2014 7:28 pm

    אהלן.
    שאלה לי, במידה ואני פותח בלוג (blogspot) ומקדיש אותו למאמרים בכל מיני נושאים (עם דגש עם נושא ספציפי) ובנושא הספציפי הזה אני כותב המון מאמרים ובתוך המאמרים משתמש במילות מפתח לאתר שלי ומקשר אותם לאתר שלי. האם זה בסדר מבחינת גוגל ? או שמא אקבל עונש ?.

    הגב
  • אליאב לנקרי
    פברואר 17, 2014 11:12 am

    אתה צריך לעשות את זה חכם,
    זה אומר שלא כל הקישורים יהיו תחת מילת המפתח שלך ולא כל המאמרים יהיו עם קישורים לאתר שלך…אתה צריך גם לקשר לאתרים אחרים בתחום או אתרים "סמכותיים" (וויקיפדיה וכו')..זה תורה בפני עצמה בשביל לגרום ל"גוגל" לחשוב שזה טבעי.

    הגב
  • נובמבר 8, 2016 2:12 am

    אומרים כי קישורים עליהם הכלח?

    הגב
    • אליאב לנקרי
      נובמבר 8, 2016 11:45 am

      קישורים עדיין חיים ובועטים. צריכים להיות זהירים 🙂

      הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *