האם אנחנו בכלל צריכים קידום אתרים?

דבר ראשון – קידום אתרים, או באנגלית בקצרה SEO (Search Engine Optimization), אם אתם חדשים בתחום, אל תיבהלו מהמונחים הטכניים בגלל שזאת השיטה לגרום למנועי החיפוש לראות את האתרים שלכם בצורה טובה יותר ולשפר את הסיכויים שמנועי החיפוש ישרתו את האתר שלכם בצורה טובה יותר כאשר לקוח פוטנציאלי שלכם יחפש מילת מפתח מסוימת.

קידום אתרים היא בעצם אסטרטגיות להעלאת הדירוגים שלכם במנועי החיפוש על ידי שיטות כאלו ואחרות. בין היתר, מה שגורם למנוע חיפוש להעלות רלוונטיות של אתר הוא תוכן רלוונטי ביותר.

תוכן רלוונטי ואיכותי

הסיבה שמנועי החיפוש מחפשים אחר תוכן חדש ורלוונטי היא בכדי להפריד את התוכן האיכותי מהזבל. תוכן זבל (או ספאם) הוא מאוד אינו רלוונטי, או במילים אחרות תוכן אשר יש חזרה רבה על מילות מפתח ושימוש יתר בהם בתקווה לקבל דירוג טוב במנועי החיפוש. איכות הוא מה שמשאיר אתכם נראים ברשת גם שנים אחרי, גם אם האתר יורד, התוכן האיכותי שלכם ישאר וישאיר חותם באינטרנט.

אז בעצם קידום אתרים חשוב?

ובכן, נראה לנו שלפי ההסברים עד כאן הבנתם שקידום אתרים הוא חלק חשוב לכל אתר ועסק שיש לו אתר אינטרנט.

כוחה של בניית קישורים נכונה

אשתף אתכם בנסיון שהיה לי עם אתר מסוים שהורדתי מהרשת לפני מספר חודשים, החלטתי לעשות נסיון של בניית קישורים בכדי לראות את ההשפעה שיש להם על האתר שלי. באותו זמן הפייג'ראנק (דירוג הדף) שלי היה 3, החלפתי קישורים עם אתר בכל PR5, לאחר מספר שבועות בדקתי בעזרת גוגל אנליטיקס את דירוג האתר שלי, האתר קפץ לדירוג פייג'ראנק 4 והתנועה לאתר גם התגברה.

בנוסף לכך, רציתי לראות מה יקרה אם אקח קישור מאתר בעל דירוג דף נמוך ללא הרבה תוכן, החלפתי קישורים עם אתר כזה – בעל דירוג1,  נתתי לכך שבוע הזמן ובדקתי בגוגל אנליטיקס מה ההשפעה, להפתעתי הרבה דירוג האתר שלי ירד ל-2 וכמעט לא קיבל תנועה מאותו אתר. הופתעתי מההשפעה הרבה שהיה לאתר בעל דירוג נמוך על האתר שלי שהוא – הרבה יותר חזק ממנו.

אליאב לנקרי
אליאב לנקרי

אליאב לנקרי

בעלים של חברת GH.A שיווק דיגיטלי. מומחה באסטרטגיות לקידום אתרים נקיות לאורך זמן. כותב את הבלוג שמולכם כבר למעלה מ-7 שנים בגלל הכיף שבתחום. מקדם אתרים ברוב הפעמים תחת הכובע הלבן ☺- אבל במקרים מסויימים יודע גם לעבור לצד השחור ☻.

תגובה על “האם אנחנו בכלל צריכים קידום אתרים?

  • מרץ 22, 2010 4:52 pm

    קידום אתרים חשוב ללא ספק אבל יש כאלה שיטענו שדף נחיתה איכותי יחד עם קמפיין PPC
    מדויק מניבים תוצאות טובות יותר גם בטווח הארוך.

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *