באנר – מהו ומה תרומתו?

במילים פשוטות, באנר הינו תמונה או אנימציה מונפשת אשר נועדה לפרסם מוצרים או שירותים. באנר נועד לעזור לכם לשווק את מוצריכם ברשת, באנר בעל מסר קולע ימשוך את העין של הגולש ויתן לכם ליד ולקוח פוטנציאלי.
קיימים מספר סוגים שונים של באנרים וכאן אנסה לעזור לכם להבין איך ליצור באנר שיווקי טוב.
להלן מספר טיפים איך ליצור באנר מוצלח שיעזור לכם ליצור לידים ולקבל לקוחות פוטנציאליים:

1. אין כמו שורת מחץ שמושכת את העין

כאשר חושבים על כיוון לבאנר, צריך להשקיע הרבה זמן ביצירת משפט או שורה קליטים, משהו שיעורר עניין אצל הצופים בבאנר ויגרום להם ללחוץ על הבאנר. המשפט צריך להיות משפט קצר וצריך להיות מושך ויזואלית (שימוש נכון בצבעים וגופנים).

2. קודם חושבים אחר כך מבצעים

באנר מוצלח מתחיל מחשיבה מקדימה, יש להשקיע פרק זמן נכבד בחשיבה על מה יעניין את הגולש. הכי חשוב – לקצר כמה שאפשר במסר. הטקסט בבאנר צריך לתמוך במשפט המחץ של הבאנר וצריך להיות אינפורמטיבי ומעשי, לגרום לגולש להסתקרן ולהעלות חיוך.

3. רלוונטיות

יש לוודא כי התמונות אשר מופיעות בבאנר יהיו רלוונטיות למוצר / שירות אשר הוא מפרסם. אישה בביקיני בוודאי תמשוך את תשומת הלב של הגולשים הזכריים ויזכה אתכם בלחיצה על הבאנר, אבל אם הבאנר מיועד למכירת מוצרי אלקטרוניקה, הגולש יצא לפני שעשה רכישה וכך אתם תהיו עם שיעור לחיצות גבוה על הבאנר אך שיעור מכירות נמוך מאוד.

4. כתובת האתר – כן או לא?

אם קמפיין הפרסום שלכם מיועד לבניית סמל מסחרי, מומלץ לכלול גם את הלוגו וגם את כתובת האתר בבאנר. בסוגי קמפיינים אחרים, אפשר לכלול את השניים, אך יש לוודא כי הם לא מעמעמים את שורת המחץ או המסר שאתם מנסים להעביר דרכו, במקרים כאלה מומלץ לשים את הלוגו בצד ימין או שמאל של הבאנר, הלוגו צריך להיות קטן וגודל הגופן של כתובת האתר צריך להיות קטן מאוד.

5. גודל קובץ הבאנר

שמרו על גודל קובץ הבאנר שלכם על המינימום האפשרי. הסיבה פשוטה – מכיוון שבאנרים לרוב מוצגים בתחילת דפי האינטרנט, הם צריכים לעלות לפני שהאורח גלל את העמוד למטה.  גודל הקובץ תלוי במספר גורמים – כמות ההנפשה שיש, הגודל הפיזי בפיקסלים של הבאנר ועוד.

6. אורך מומלץ לבאנר מונפש

הזמן האידיאלי לבאנר הוא 10 שניות, מכיוון שגולשים נמצאים בראש העמוד 10 שניות, זה גם הזמן שכל התוכן של הבאנר צריך להיות מוצג. הקיראה לפעולה, שנמצא בד"כ בפריים האחרון של באנר מונפש, צריכה להיות מוצגת במסגרת זמן זו – אחרת הבאנר מאבד מיעילותו.

7. שימוש בפלאש בבאנרים

פלאש פתח עולם שלם בעיצוב הבאנרים. באנרי מונפשים בפלאש מלוטשים בהרבה מבאנרים המונפשים ונשמרים כGIF, גם גודל הקבצים שלהם קטן בהרבה. באנרים המונפשים בפלאש יכולים להיות גם אינטראקטיביים ובכך מערבים את הגולש בפעילות בתוך הבאנר. באנרים מונפשים אשר נוצרו בפלאש מייצרים יחס המרה גדול יותר מאשר באנרים המונפשים כGIF.
האם זה אומר שהימים של ה GIFהמונפש עברו מהעולם? התשובה היא כן ולא. הצגת באנרים המונפשים בטכנולוגיה פלאש דורשים תוסף במערכת ההפעלה של הגולשים. לא לכל הגולשים יש את התוסף (למרות שהאחוז של אלו שאין להם קטן בכל יום). כאשר אתם מעלים באנר מונפש בפלאש לקמפיין פרסום, מומלץ לבקש גם באנר המונפש ונשמר כ-GIF.

8. טקסט בצבע כחול המודגש בקו תחתי

גולשים מעריכים טקסט בצבע כחול המודגש בקו תחתי כקישור. אם אתם יודעים שהבאנר מוצג בעמוד עם רקע לבן, מומלץ ליצור באנר עם עם טקסט בצבע כחול מודגש בקו תחתי עם גופנים נפוצים כמו דיוויד, אריאל וכד', כך הבאנר נטמע בתוך העמוד ונראה כחלק מהעמו. למרות שזה יכול להיחשב כמשהו שמערים על הגולש, פעולה זו תיסלח אם דף הנחיתה יספק את מה שמובטח בבאנר.

9. באנרים בעלי חזות טובה

לבסוף, מומלץ לפנות לבעל מקצוע טוב אשר יכין באנר אשר נראה מקצועי, התמונות בו חדות ולא מטושטשות  כמו כן, יש לוודא כי הבאנרים מוצגים באותו רוחב וגובה כמו הגודל האמיתי שלהם. לדוגמא, באנר של 468X60 המוצג ברזולוציה גדולה או קטנה מדי או באם משנים את יחס הרוחב והגובה – הדבר לא מומלץ וגורם לטשטוש.

אליאב לנקרי
אליאב לנקרי

אליאב לנקרי

בעלים של חברת GH.A שיווק דיגיטלי. מומחה באסטרטגיות לקידום אתרים נקיות לאורך זמן. כותב את הבלוג שמולכם כבר למעלה מ-7 שנים בגלל הכיף שבתחום. מקדם אתרים ברוב הפעמים תחת הכובע הלבן ☺- אבל במקרים מסויימים יודע גם לעבור לצד השחור ☻.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *