מה זה קידום אתרים?

אם העסק שלכם מסתמך על האינטרנט אתם צריכים לאמץ את טכניקה קידום האתרים כדרך חיים בניהול עסק ברשת. אם אנשים לא מוצאים אתכם, העסק שלכם יסבול.

קידום אתרים הינו מונח המתאר איך החומר המפורסם באינטרנט מוצג ומזוהה. ניתן להשתמש באסטרטגיות קידום אתרים באתרים, בלוגים, תמונות, מידע-מטה ותגי-מטה.
רובוטים קוראים את המידע הזה וחלק ממידע-המטה ניתן לצפיה על ידי אנשים.

שאלה: מה זה קידום אתריםמה הם רובוטים, עכבישים, ותולעי אינטרנט? חברות איסוף מידע מחפשות ובוחנות את אתרכם בעזרת רובוטי אינטרנט. חשוב להבין מה זה רובוטים אינטרנטיים בכדי שתוכלו ליצור מידע-מטה, להתחיל בתהליך קידום אתרים ולשמור כי רובוטים מזיקים לא ישתלטו על אתרכם.

למה קידום אתרים טוב הפך להיות בגדר חובה?

אתר אשר ביצע תהליך קידום אתרים טוב מושך רובוטים ומספק תיאורים, הוראות ותוכן שרובוטים יכול להבין לנתח ולמנות את מידת הרלוונטיות של האתר לנושא. אתר עם תהליך קידום אתרים רע צד שני, יקבל התעלמות או במקרה הגרוע יותר – תוכנו יתויג כזבל (ספאם) או יוכנס לרשימת ארגז החול (הרשימה השחורה).

תחשבו על תהליך קידום אתרים כקמפיין פרסום שאתם עושים לאתר שלכם עבור מנועי חיפוש. אם הרובוטים לא יודעים שאתם קיימים, אתם לא תקבלו "זמן אוויר" במנועי החיפוש.

איך לכתוב תגי-מטה? כותרת מטה הינה בעצם שם העמוד ומוצגת על ידי הדפדפן ונותן רמז לגולש באיזה עמוד הם נמצאים. כותרות מטה נקראות גם על ידי רהרובוטים של מנועי החיפוש – בדיוק כפי שמוצגות לגולש. חשוב ליצור כותרות עמודים טובות בכדי לסייע לתרום להצלחתו של תהליך קידום אתרים.

האם מישהו בכלל יודע איך לבצע קידום אתרים?

כן. קיימים בשוק הרבה פרילאנסרים וחברות עם נסיון רב אשר יכולים לעזור לכם בתהליך קידום האתר שלכם. אך יש הרבה כאלה אשר יקחו את הכסף שלכם, זכויות יוצרים לנתוני קידום האתרים שלכם וכאלה שיהרסו את אתרכם בלי לחשוב פעמיים.

יצירת מידע-מטה יקר וביצוע תהליך קידום אתרים לאתר דורש מיומנות כתיבה מסוימת ביותר ומידע נרחב על דרך פעולת של רובוטי מנועי החיפוש. תחשבו על זה כך, כל אחד יכול לכתוב סלוגן למסע פרסום, אך לא כל הסלוגנים יסייעו במכירת המוצר.

בגלל שיש כל כך הרבה רמאים אשר מציעים שירותי קידום אתרים, וודאו כי אתם יודעים את הבסיס לקידום אתרים, קראו את האותיות הקטנות בחוזי קידום האתרים עליהם אתם חותמים.

תופעה מפורסמת ולא אתית בעליל הינה מקרה בו חברת קידום אתרים שלוקחת את זכויות היוצרים על מידע-המטה שלכם וגובה ממכם תשלום חודשי בכדי להשתמש בכך. כאשר אתם מבטלים את החוזה איתם, הם פשוט מסירים את כל מידע המטה באתרכם.

ודאו כי אתם צרכנים מושכלים בתחום קידום האתרים ולמדו כיצד להימנע מבחירת חברת קידום אתרים גרועה.

"אנו מתחייבים לפייג'ראנק של X ואת המקום הראשון בתוצאות החיפוש תוך X זמן"

 

אל תעשו עסק עם אף בן אדם או חברה אשר מבטיחה פייג'ראנק מסוים או דירוג במקום הראשון בתוצאות החיפוש כל זאת בזמן קצר.

תהליך הדירוג מתבצע על ידי גוגל כל תקופה, לא על בסיס יומי, ואין שום דבר שאתם או מקדם האתרים שלכם יכולים לעשות בכדי להאיץ את התהליך. זה יכול לקחת שבועות או חודשים בכדי לגרום לעמודים שלכם לקבע דירוג פייג'ראנק ודירוגכם בגוגל תלוי גם בדירוג של האתרים האחרים ובמקדמי האתרים שלהם.

אתרכם יעמוד להשוואה אל מול אתרים דומים אחרים בכדי לקבוע את הפופולאריות שלו והרלוונטיות של התוכן שנמצא בו (אגב, דירוג הפייג'ראנק דינאמי ואינו כזה שנקבע פעם אחת ואינו משתנה יותר. כמו כן, עמודים בעלי דירוג פייג'ראנק נמוך יכולים להופיע גבוה בתוצאות החיפוש ודפים בעלי דירוג פייג' רנק גבוה יכולים שלא להופיע כלל).

קידום אתרים לא יכול להתבצע במהירות – אלא אם כן הוא מבוצע בצורה גרועה – קידום אתרים לוקח זמן. לכן, אין לעשות עסקים עם חברה שמתחייבת לקידום אתרים מהיר ומתחייבת לתוצאות מהירות בסדר גודל של ימים.

צריך לציין – כי קידום אתרים נמצא בין השיטות הפרסום הכי ממוקדות ויעילות שקיימות כרגע, ובטח לבעלי עסקים באינטרנט.

אליאב לנקרי
אליאב לנקרי

אליאב לנקרי

בעלים של חברת GH.A שיווק דיגיטלי. מומחה באסטרטגיות לקידום אתרים נקיות לאורך זמן. כותב את הבלוג שמולכם כבר למעלה מ-7 שנים בגלל הכיף שבתחום. מקדם אתרים ברוב הפעמים תחת הכובע הלבן ☺- אבל במקרים מסויימים יודע גם לעבור לצד השחור ☻.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *