גוגל אדוורדס Vs. קידום אתרים אורגני

הדרך המהירה ביותר לקבל חשיפות ממילות המפתח הרלוונטיות עבור העסק שלך היא באמצעות יצירת קמפיין ב-גוגל אדוורדס. גוגל אדוורדס הוא שירות המודעות הממומנות של מנוע החיפוש של גוגל, אשר דרכו ניתן להציב מודעות בתשלום במנוע החיפוש ולשלם למעשה פר לחיצה של לקוח פוטנציאלי על המודעה שלך. ממול ניצבת האופציה השנייה של קידום אתרים. תהליך הקידום הוא אומנם איטי יותר, זאת אומרת, לא נראה תוצאות במהרה ולא נקפוץ ראשונים בגוגל תוך מספר דקות, אך עבור רבים מהחברות הגדולות והעסקים הגדולים במשק הישראלי האופציה של קידום האתר בגוגל עדיפה בהחלט מאשר ההשקעה במודעות הממומנות.

הסיבה העיקרית למתן העדיפות לתהליך של קידום אתרים הוא התקציב. בשירות המודעות הממומנות של גוגל, התקציב שלך ישפיע ביחס ישר על כמות הקליקים שתקבל מדי יום ולמשך החודש כולו. בתהליך של קידום, התקציב שלך מושקע בביסוס מיקומך בראש התוצאות במילות מפתח רלוונטיות – וכאשר אתה נמצא במיקום שרצית, ההקלקות על הקישור של האתר שלך לא תעלה לך ולו שקל אחד נוסף מלבד התשלום לחברת הקידום – זאת אומרת, התקציב ידוע מראש והוא אינו משפיע על כמות הקליקים.

אומנם, תהליך של קידום אתרים לוקח זמן, והוא לרוב אפקטיבי לאחר תקופות של מעל לחצי שנה, אך יש לקחת בחשבון שמנוע החיפוש האורגני בולט יותר מהאזורים המוקדשים למודעות הממומנות בגוגל. מחקרים רבים שערכו חברות חיצוניות הוכיחו כי קיימת סבירות גבוהה בהרבה יותר שגולש יקליק במנוע החיפוש האורגני ויעדיף אותו על המודעות הממומנות.

נסכם כי תהליך של קידום אתרים מתאים יותר לאלו המעוניינים להשקיע בפרסום ובשיווק אגרסיבי במנועי החיפוש לטווח הארוך, ואילו קמפיין של מודעות ממומנות בגוגל מיועד עבור אלו שמעוניינים להופיע במנוע החיפוש לטווח קצר יותר, ומעוניינים בפרסום נקודתי, ממוקד ומתוקצב בהתאם, כאשר מכסת הקליקים שניתן להפיק מקמפיין הפרסום ידוע מראש פחות או יותר.

אליאב לנקרי
אליאב לנקרי

אליאב לנקרי

בעלים של חברת GH.A שיווק דיגיטלי. מומחה באסטרטגיות לקידום אתרים נקיות לאורך זמן. כותב את הבלוג שמולכם כבר למעלה מ-7 שנים בגלל הכיף שבתחום. מקדם אתרים ברוב הפעמים תחת הכובע הלבן ☺- אבל במקרים מסויימים יודע גם לעבור לצד השחור ☻.

תגובה על “גוגל אדוורדס Vs. קידום אתרים אורגני

  • דצמבר 23, 2012 8:00 pm

    תלוי מה אתה מנסה להשיג.
    אם אתה מנסה להשיג המרות(קנייה של מוצר מסוים), אני ממליץ ללכת על גוגל אדוורדס שם תוכל לקבל קהל ממוקד יעד אשר מחפש לקנות מוצר מסוים.
    קידום אורגאני לעומת זאת, מתעסק בהמון תוכן(בניגוד לדף נחיתה אחד בו ניתן להשתמש בגוגל אדוורדס), בהמון קישורים והמון זמן. קידום אתרים מניב תוצאות טובות יותר לזמן הארוך ויכול להניב תוצאות לזמן רב בחינם.

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *