שימוש בכלי ה-Disavow אפילו אם אתרכם לא סומן לרעה

כאשר "גוגל" השיקה את כלי ה-disavow (=כלי להסרת קישורים בעיתיים), התעורר דיון רב בשאלה: האם אנשים צריכים להשתמש בכלי ה-disavow אפילו שגוגל לא עשתה "פעולה ידנית"(=בדיקה ידנית של גורם אנושי מגוגל על האתר שלכם) נגד האתרים שלהם?
היו אנשים שעשו רשימות של לינקים שנחשבים "לינקים רעים" (=באיכות נמוכה) שמקשרים לאתרים שלהם, את הרשימה הם הגישו לגוגל על מנת שתתעלם מהלינקים האלו.

אבל לא היה קונצנזוס בשאלה האם מנהלי אתרים צריכים לעשות משהו עם ה-disavow , אם "גוגל" לא הפעילה עליהם פעולה ידנית, או אם הם צריכים פשוט לעזוב את זה עד שהם יקבלו אזהרה קופצת ב-Webmaster tools (=כלי מנהל האתרים של גוגל).
בווידאו עזרה ב"כלי מנהל האתרים" של גוגל מאט קאטס דן בכלי הdisavow והאם הוא צריך לשמש כאמצעי מנע.

הווידאו של מאט קאטס


קאטס פותח:

מתי יש להשתמש בכלי ה-disavow ?

לאחר שמנהל אתר עבר את המסלולים הרגילים של נסיון להסרת קישורים מהאתרים שהוא רואה כבעיתיים (=באיכות נמוכה) , בין אם כתוצאה משיטות קידום אתרים גרועות או חברת קידום אתרים גרועה, זה הזמן להשתמש בכלי ה-disavow , על מנת להסיר באמצעותו קישורים של היית מסוגל להסיר בצורה אחרת.

איזו צורה אחרת? אתם שואלים

– פנייה לבעל האתר דרך האימייל עם בקשה להסיר את הקישור.
– שיחת טלפון לבעל האתר עם בקשה להסיר את הקישור.
– התחברות לפורום\אתר ולהסיר בעצמכם קישור שהוספתם בעצמכם.

אם אין לי אזהרה?

קאטס ממליץ להשתמש בכלי ה-disavow , אם זיהית קישורים נכנסים חשודים או קישורים באיכות נמוכה שאתה מאמין שעלולים לפגוע בך בעתיד.
"אם אתה בכלל מודאג שמישהו מנסה לעשות קידום אתרים שלילי כלפיך או שזה נראה כאילו יש איזה בוט מוזר שיוצר קבוצת קישורים לאתר שלך ואינך יודע מאין הגיעו , זהו הזמן המושלם להשתמש ב-disavow גם כן, " אמר קאטס . "אך לא הייתי דואג מראש להסיר באמצעות ה-disavow קישורים גם אם אין לך הודעה בכלי מנהלי האתרים של גוגל ".

באופן ברור, גוגל רומזת שעל מנהל אתר לשים לב לפרופיל הקישורים החוזרים לאתר שלו, ולהשתמש ב-disavow, ולא לחכות שתופיע להם כהודעה בכלי מנהל האתרים של גוגל.disavow Link Tool

"אז אם אתה עושה את העבודה ושם עין על הקישורים הנכנסים שלך ואתה רואה משהו מוזר קורה, אתה לא צריך לשבת ולחכות ", אמר קאטס . "תרגיש חופשי, להגיד מראש: "אתה יודע מה? הדומיין הזה מוזר, אין לי שום קשר אליו, ואין לי מושג מה הבוט המסוים הזה עושה ברמת יצירת הקישורים" – אז עליך לעשות צעד מונע ולהשתמש בdisavow כנגדו, אפילו ברמת הדומיין".

ראוי לציין כי מדובר בעמדה שונה על כלי ה-disavow ממה ש"גוגל" נקטה בעבר .
מעמוד כלי ה-disavow "גוגל" קבעה כי יש להשתמש בכלי רק " אם אתה בטוח כי הקישורים גורמים לך לבעיות", עם זאת, קאטס אומר עכשיו משהו שונה, "יש להשתמש בכלי גם אם הקישורים האלה עדיין לא גרמו לבעיות".

קאטס גם מכיר בכך שמנהלי אתרים נוטים להילחץ מהמחשבה של הענשות ע"י "גוגל".
קיים חשש משמעותי בקרב הרבה מנהלי אתרים, שקישורים נכנסים, שזה משהו שהוא לעתים קרובות מחוץ לשליטתם, עלול להשפיע לרעה עליהם, ואם הם מקבלים עונש, יסבלו את תוצאות איבוד התנועה בזמן שנעשה שימוש ב-disavow ועד שהעונש יורם בסופו של דבר .

"אם אתה לחוץ , אם אתה מודאג, אם אתה לא מסוגל לישון בלילה כי אתה חושב שלגוגל אולי יש משהו, או שאנחנו עלולים לקבל דו"ח ספאם עליך, או שיש או ייתכן שיש אי הבנה שהאלגוריתם ידרג את האתר שלך נמוך יותר, הייתי מרגיש חופשי לפעול ולעשות שימוש בכלי ה-disavow לקישורים אלה, גם כן" אמר קאטס .

לסיכום

אין לי ספק שגוגל באה ואומרת לבעלי האתרים, "הינה, זה בידיים שלכם" תשמשו בזה – מה טוב. לא תשתמשו אנחנו כבר ניתן לך את הסטירה בפעם הבאה.
מה שגם לטעמי גוגל אומרת זה שמעכשיו בעל אתר צריך להשגיח מקרוב על כל הלינקים הנכנסים לאתר שלך.

אין מה לפחד להתעלם מקישורים שניראים לך קצת בעיתיים.

בהצלחה.

אליאב לנקרי
אליאב לנקרי

אליאב לנקרי

בעלים של חברת GH.A שיווק דיגיטלי. מומחה באסטרטגיות לקידום אתרים נקיות לאורך זמן. כותב את הבלוג שמולכם כבר למעלה מ-7 שנים בגלל הכיף שבתחום. מקדם אתרים ברוב הפעמים תחת הכובע הלבן ☺- אבל במקרים מסויימים יודע גם לעבור לצד השחור ☻.

תגובה על “שימוש בכלי ה-Disavow אפילו אם אתרכם לא סומן לרעה

  • דצמבר 15, 2013 10:24 pm

    מידע טוב מאוד תודה רבה

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *