שימוש ב-BlackHat במודעות PPC

קידום אתרים שחור, זה מושג שיצא לכם לשמוע אני כבר בטוח. אבל האם יצא לכם לשמוע על קידום אתרים שחור ב-PPC (=קמפיינים ממומנים)? בואו לראות מה המתחרים שלכם עושים או פשוט סתם ללמוד עוד משהו מעניין.

למה אני מספר לכם את זה?

קודם כל בעיקר במטרה ללמד ולספר למי שעושה שימוש בטכניקות אלו ביודעין, שהוא טיפש.
שנית, על מנת להקל עליך עם האיתור של התופעה אצל המתחרים שלך.
ולבסוף, במידה ואתה משתמש מתחיל בתחום ה- Adwords (=שירות PPC מבית "גוגל"), אני רוצה לגרום לך להיות מודע לעובדה שטכניקות כאלו נוגדות את ההנחיות של "גוגל".

השיטות בכובע השחור

חשבונות כפולים – מפרסמים מגדירים חשבונות כפולים במטרה להציג יותר ממודעה אחת בכל שאילתת חיפוש על ידי שימוש בחשבונות שונים, כרטיסי אשראי שונים ושמות מתחם (דומיינים) שונים. גוגל מפקחת על כך ומצהירה כי הדומיינים חייבים לכלול מראה ותחושה שונים וכי אסור שתהיה קיימת מעל 80% התאמה בין אתרי האינטרנט השונים. קווי הנחיה אלו עשויים להיות קפדניים ויתכן שייקח ל"גוגל" זמן עד שיגלו את זה, אבל כש"גוגל" מגלה שאתה עושה את זה אתה עלול לסכן את השהיית החשבונות שלך מה שאומר, שהסיכוי שהלקוח שלך יתרשם ממך לא יקרה.

מה הכובע שלך?
מה הכובע שלך?

הסתרה מודעה ממדינות שונות – יש חברות שלא מעוניינות להגיש הצעות על שם המותג שלהם. לדוגמא אתר "וואלה" יפרסם מודעה לאתר תחת המילה "וואלה".
למילות מפתח אלו (=שם מותג) יש בדרך כלל CPC נמוך ולעתים קרובות שיעור המרה גבוה, לכן חברות BlackHat עושות לעתים קרובות שימוש באותן "שמות מותג" כנגד ההנחיות הניתנות, בשביל שהחברה שהמותג עליו בוצעה הטכניקה הזו לא יעלה על כך, חברת ה-BlackHat חוסמת את המדינה של שם המותג. אסביר עכשיו כי זה קצת מסבך;
נמשיך עם הדוגמא של "וואלה", אתר וואלה הוא ישראלי אבל הוא גם כלל עולמי (לדוגמא!) אני עכשיו אפרסם את המילה "וואלה" באחד הקמפיינים שלי אבל אחסום גישה לפרסומת מישראל. מה שאומר שכל מי שמחו"ל מקליד "וואלה" יקבל את הפרסומת המזוייפת. (עכשיו תחשו על מושגים בינלאומיים (apple…).

גניבת תנועה מהתחרה – באמצעות בניית מסמך PHP, זוהי הטכניקה הנחמדה ביותר וגם המעורפלת ביותר שקיימת וזו שמצריכה מיומנות די טובה.
מסמך ה- PHP מעביר מחדש את המשתמשים לאתר האינטרנט של החברה ה"נוכלת" בהקלקה הראשונה, ולאתר האמיתי בכל הקלקה אחרת שלאחר מכן.
ניתן לעשות זאת על-ידי הכללת המיקוד הגיאוגרפי מבוסס ה- IP – משמע שבאזורים מסוימים יוצג אתר האינטרנט המקורי בלבד. למרבה המזל הדבר קורה לעתים נדירות יחסית, וזה כי הרבה אנשים מסתבכים עם הכתיבה של הקוד.
טיפ:
אני נחמד וארמוז לכם שאפשר למצוא קוד מוכן כזה בפורומים ברשת.

שיטות בכובע האפור

נוסף על כל זה ישנן מספר טכניקות של כובע אפור. טכניקות של כובע אפור אינן פסולות באופן כללי, אולם הן אינן מוצדקות גם כן. פשוטו כמשמעו אתה עושה משהו שמנצל "פירצה", עד ש"גוגל" תופסת אותך ופוסלת את המודעה שלך.

1. כמו שכבר כתבתי למעלה, גוגל לא מאשרת לך לעשות שימוש בסימנים מסחריים בתוך המודעות שלך, ישנן מודעות שהפסילה שלהן יכולה לקחת מספר חודשים, חלקן לעולם אינן נפסלות לאור העובדה שישנם סימנים מסחריים (מותגים) שאינם אוכפים את סמלי המסחר שלהם. אם אתה מעוניין לשפר את הסיכויים ולא להיתפס, שילוב של זה עם טכניקת הכובע השחור, שהזכרתי למעלה (קוד php…IP…).
2. במידה ואתה עושה שימוש במונח מתחרה(שם של חברה) כמילת מפתח בשילוב עם הזנת מילת מפתח דינמית, המונח המסחרי של המתחרה מופיע במודעה שלך, בצורה שמאוד בלתי סביר שתאושר. צריך להיזהר.
3. הדגשת מילים באותיות גדולות (לדוגמא: FREE) בתוך המודעה שלך במטרה לתפוס את העין של הגולשים. אם אתה בר מזל תוכל להעלות קמפיין שכזה, לפעמים הן יכולות לרוץ למשך מספר שבועות. אבל בסופו של דבר, המודעות ייפסלו ותבזבז עוד זמן בלכתוב את מודעות חדשות.

בעוד שחלק מהטכניקות האלה נראות ממש אטרקציה במבט ראשון, סביר ביותר להניח כי הן יגרמו נזק למסע הפרסום שלכם או לקשר שלך עם הלקוח שלך.
בסופו של דבר מה שמחזיק מעמד לאורך זמן זו השיטה הישנה..אז מה החלטתם?

אליאב לנקרי
אליאב לנקרי

אליאב לנקרי

בעלים של חברת GH.A שיווק דיגיטלי. מומחה באסטרטגיות לקידום אתרים נקיות לאורך זמן. כותב את הבלוג שמולכם כבר למעלה מ-7 שנים בגלל הכיף שבתחום. מקדם אתרים ברוב הפעמים תחת הכובע הלבן ☺- אבל במקרים מסויימים יודע גם לעבור לצד השחור ☻.

7 תגובות על “שימוש ב-BlackHat במודעות PPC

  • דצמבר 29, 2013 4:02 pm

    פוסט מעניין מאוד, המשך כך.

    הגב
  • דצמבר 29, 2013 4:54 pm

    מאוד מעניין בלקהט כדאי ללמוד את זה או שזה בזבוז זמן?!??

    הגב
  • דצמבר 29, 2013 8:35 pm

    לא כ"כ הבנתי את הגניבת תנועה מהמתחרה אתה יכול לפרט יותר איך זה בדיוק עובד ? אולי להביא דוגמה

    הגב
  • אליאב לנקרי
    דצמבר 30, 2013 8:35 am

    תומר מהפורום:
    מאוד מעניין בלקהט כדאי ללמוד את זה או שזה בזבוז זמן?!??

    הכל עניין של ניסיון לפי דעתי. כמובן שאתה יכול ללמוד ולקרוא על זה ברשת. זה מעניין ויכול גם סתם לפתח לך את החשיבה. אתה לא חייב להשתמש בזה.

    אליאבוס.

    הגב
  • אליאב לנקרי
    דצמבר 30, 2013 8:39 am


    עומר:

    לא כ"כ הבנתי את הגניבת תנועה מהמתחרה אתה יכול לפרט יותר איך זה בדיוק עובד ? אולי להביא דוגמה

      [צטט]  (הגב)

    היי עומר,
    אשמח לדעת איזה חלק לא הבנת?

    הגב
  • דצמבר 30, 2013 7:55 pm

    לדוגמה אני מפרסם כובעים באדוורדס פירסמתי מודעה עם הurl של האתר שלי אתה אומר שאם לקוח מקליק עליי הוא מגיע לאתר של הנוכל? איך זה יכול להיות? או שפשוט לא הבנתי נכון

    הגב
  • אליאב לנקרי
    דצמבר 31, 2013 2:03 pm

    הבנת נכון.
    אם אתה מגדיר מדינות שאתה רוצה שיוצג להם האתר הרישמי אתה תכניס אותם לרשימה.
    אם זה מדינות אחרות אתה תפנה אותו לאתר שלך.
    כל זה מתנהל דרך קוד php.

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *