תם עידן ה- PageRank?

אם אתה מחכה בקוצר רוח לראות את ה- PageRank שלך כדי לבדוק כל תנודה זעירה בדירוג של האתר שלך, שמת לב בוודאי שהוא כמעט ולא משתנה. עברו הימים שבהם ראינו עדכוני PageRank על בסיס קבוע.
הרבה אנשים כתבו למאט קאטס;

"דירוג ה-PageRank של האתר שלי לא משתנה למרות שיש בו עדכונים שוטפים ותוכן איכותי מה יכולה להיות הסיבה לכך? האם תוכל לעזור לנו לבחון את הבעיה?"

מאט קאטס הסביר:
"PageRank זה לא משהו שמתעדכן בתדירות גבוהה. למעשה, אם אתה עובד בתעשיית הקידום אתרים אז אתה יכול לספור בעצמך את כמות הפעמים שבהם באמת היה עדכון PageRank. "

הווידאו שבו קאטס מסביר על הפייג'ראנק;

הוא ממשיך; "ה- PageRank מתעדכן מעת לעת. במשך זמן מה היינו מעדכנים אותו אותו לעתים קרובות יחסית , עכשיו מעדכנים אותו רק כמה פעמים בשנה . במשך הזמן סרגל הכלים של גוגל קיבל פחות שימוש משום שהגרסות האחרונות של אינטרנט אקספלורר לא באמת מאפשרות לך להתקין סרגלי כלים באותה קלות ובכרום אין סרגל הכלים כזה, ולכן לאורך זמן מדד ה-PageRank ניהיה כנראה פחות שימושי, בגלל זה העדכון לוקח עכשיו הרבה יותר זמן ולפעמים מסתכם בכמה חודשים".

הצהרתו כי "לאורך זמן מדד ה-PageRank יהיה כנראה פחות שימושי " עשויה להעלות את הספקולציות שאולי ה- PageRank יצא משימוש, משהו שרבים מאיתנו צופים שיקרה כבר זמן מה, פשוט כי הוא לא מרבה להתעדכן. והוא אינו עוד אחד מהאותות שעזר לנו להעריך מאוד אתרים.(למרות שרבים מאיתנו עדיין בודקים אותו ) .

קאטס גם הזכיר "שה-PageRank לא מעיד על האיכות התוכן שיש לך באתר שלך , למרות שזה יכול לשחק תפקיד. PageRank הוא רק על מספר הקישורים לאתר שלך" אם אתה רוצה לקבל דירוג חיובי ולקבל קישורים טבעיים, אתה צריך לוודא שיש לך תוכן איכותי שיגרום לאנשים לרצות לקשר אליך ולשתף עם הגולשים שלהם.
אז שוב, בסופו של דבר זה מגיע ליצירת תוכן איכותי על מנת לקבל את הקישורים "האיכותיים" ביותר עבור האתר שלך.

אליאב לנקרי
אליאב לנקרי

אליאב לנקרי

בעלים של חברת GH.A שיווק דיגיטלי. מומחה באסטרטגיות לקידום אתרים נקיות לאורך זמן. כותב את הבלוג שמולכם כבר למעלה מ-7 שנים בגלל הכיף שבתחום. מקדם אתרים ברוב הפעמים תחת הכובע הלבן ☺- אבל במקרים מסויימים יודע גם לעבור לצד השחור ☻.

12 תגובות על “תם עידן ה- PageRank?

  • דצמבר 22, 2013 1:27 pm

    לא תם לפי דעתי.
    כי עדיין אנשים מסתכלים ומתייחסים לזה שהם מחליפים קישורים וזה ערך מוסף מבחינתם.

    זו דעתי.

    הגב
  • דצמבר 23, 2013 4:12 pm

    איזההה תם רק ממשיך

    הגב
  • אליאב לנקרי
    דצמבר 29, 2013 7:25 pm

    זקן השבט (עמנואל):
    האמירה: "אם אתה מחכה בקוצר רוח לראות את ה- PageRank שלך כדי לבדוק כל תנודה זעירה בדירוג של האתר שלך" היא אמירה שגויה אם מניחים שבסיס הלוגריתם של סולם (מדד) ה-PR הוא 10 או הרבה יותר, כדי להכיל ב-10 מדרגות את כל פערי הערך של הסולם. אם הבסיס הוא למשל 10 אז דף בעל PR10.01 שווה יותר מאשר10,000,000,000 דפים בעלי PR0.01 והשינוי מ-PR3.0 ל-PR4.0 איננו שינוי תנודה זעירה כלל, אלא קפיצה פי 10.

    ערב מצויין עמנואל,

    הבעיה מתחילה לפי דעתי שחושבים שערך ה-PR גבוה מכפי שהוא באמת.
    אני לא האלגוריתם עצמו…ולא התכוונתי שכל שינוי זה כלום. מובן לגמרי שעדיין מסתתר שם משהו…..אבל עדיין..נמוך מבעבר.

    אליאבוס.

    הגב
  • דצמבר 29, 2013 6:35 pm

    האמירה: "אם אתה מחכה בקוצר רוח לראות את ה- PageRank שלך כדי לבדוק כל תנודה זעירה בדירוג של האתר שלך" היא אמירה שגויה אם מניחים שבסיס הלוגריתם של סולם (מדד) ה-PR הוא 10 או הרבה יותר, כדי להכיל ב-10 מדרגות את כל פערי הערך של הסולם. אם הבסיס הוא למשל 10 אז דף בעל PR10.01 שווה יותר מאשר 10,000,000,000 דפים בעלי PR0.01 והשינוי מ-PR3.0 ל-PR4.0 איננו שינוי תנודה זעירה כלל, אלא קפיצה פי 10.

    הגב
  • דצמבר 29, 2013 9:12 pm

    אליאבוס, שים לב שאני מדבר על לוגריתמים ולא על אלגוריתמים. אם בסיס הלוגריתם של סולם ה-PR הוא 10 או הרבה יותר, ולציון ה-PR (הלא ידוע – סרגל גוגל מציין רק את הטווח) יש עדיין משקל כלשהו בשקלול ציון הרלוונטיות של הדף לביטוי החיפוש הנתון, אז לציון PR גבוה במיוחד יש משקל עצום בדירוג תוצאת החיפוש, שעולה ודאי על המשקל של כל גורם קידום אחר שבו אתה יכול להשיג שיפור של רק פי 100,000 למשל.

    הגב
  • ינואר 8, 2014 12:35 am

    בנושא PR ובניית קישורים:

    לפי הניסיון שלי האישי עם אתרים שקידמתי בצורה עצמאית לחלוטין (כלומר שאני היחיד שאי פעם נגע באתרים המדוברים מבחינות אופטומיזציה) הPR הוא עדיין פרמטר שצריך לקחת בחשבון.

    הבנתי היא שהPR של עמוד מקשר אכן רלוונטי (כלומר שהוא אכן מוריש PR לאתר / עמוד המקושר) רק כאשר הוא מקשר לאתר / עמוד עם תוכן רלוונטי.

    זה אומר שאם נקשר מעמוד בעל PR5 שמדבר על קידום אתרים אל עמוד אחר באינטרנט שמדבר בכלל על נושא שלגמרי לא קשור ולא חופף גם לקידום אתרים, אז העמוד המקושר לא יוריש מהקישור הזה שום PR.

    יש עוד שלל של גורמים משפיעים נוספים, כגון – כמות הקישורים היוצאים מאותו העמוד (כולל קישורי FOOTER וקישורי SIDEBAR), קישורים נכנסים אל אותו העמוד מרחבי הרשת (הם הם גם רלוונטים מספיק?), טקסט עוגן של הקישור, PR של העמוד המקושר (עמוד עם PR5 שמקשר לעמוד עם PR0 הוא שונה מעמוד עם PR5 שמקשר לעמוד עם PR4), תג NOFOLLOW, וותק העמוד, ועוד.

    כמובן שכל התחום שלנו הוא בלתי מדוייק בעליל, אז אני אשמח לשמוע מה אתם חושבים!

    הגב
  • אליאב לנקרי
    ינואר 9, 2014 8:52 pm

    שלום ג'ון,

    אני לא מסכים איתך שאם האתר הוא PR5 והוא יוציא קישור כולשהו לאתר שלא בנושא שלו אז לא יקרה כלום מבחינת PR.

    ברגע שאתר PR5 מסמן לגוגל "היי קישרתי לאתר הזה" ההנחה של האגוריתם היא שהאתר כן קשור.
    אוכל לומר לך שבגוגל.קום הדברים הם טיפה שונים אבל בישראל. גוגל עדיין ב2009.

    אליאבוס.

    הגב
  • ינואר 15, 2014 7:37 pm

    שלם אליאבוס,

    מסכים איתך שהיום בגוגל ישראל הדברים הם לא כמו בגוגל דוט קום. אבל אני עובד על כל פרוייקט בתור פרוייקט לטווח ארוך. חשוב לי שהאתרים יהיו מדורגים להרבה שנים ולא רק לשנה אחת או פחות.

    לגבי האלגוריתם של גוגל, לא אני ולא אתה יודעים מה האלגוריתם חושב מניח על קישורים או על PR. זה הכל נסיוני. מה שאמרתי בתגובה הקודמת שלי היא שה"הבנה" שלי מצפייה בסרטונים של מאט בעיקר, היא שקישור ללא רלוונטיות אינו מעביר PR לאחר העדכונים האחרונים (בגוגל דוט קום). זה לא אומר אבל שהקישור לא מעביר כלום, הוא יכול עדיין להעביר אמון – ואמון זה חשוב יותר מPR היום.

    הגב
  • אליאב לנקרי
    ינואר 16, 2014 2:29 pm

    מסכים יונתן, בטח כיף ללקוחות שלך הא?
    'אמון' באתר שלך מגוגל חשוב מאוד, אם לא הכי חשוב.

    אשמח שתשתף אותי בסרטון 🙂

    אליאבוס.

    הגב
  • ינואר 28, 2014 8:44 pm

    חומר למחשבה:
    אם לפייג' ראנק אין חשיבות, מאט קאטס לא היה מצהיר במפורש שצריך לעשות nofollow על קישורים כדי שלא יעבירו PR.

    אומנם פייג' ראנק הוא רק רכיב מסוים (או סך רכיבים) באלגוריתם הכולל, אבל להגיד שאין לו משמעות… קצת בעייתי לאור העובדה שגוגל דורשת שנעשה קישורי NF בכל פינה.

    הגב
  • יולי 9, 2014 1:00 am

    עידן הפייג' רנק ודוקטורינת הקישורים תמו מזמן ברמת התאוריה, אבל ברמת הפרטקטיקה כל מקדם יגיד לכם שלינקים עדיין עושים את העבודה, גוגל עובדים עם מערכת ענק ועם אלגוריתם סבוך לכן פשוט וברור שיקח זמן עד שהם יעבירו את כל השיטת דירוג לשיטה שונה, ולכן מאט קאטס מצהיר במפורש שצריך לעשות nofollow על קישורים כדי שלא יעבירו PR, תחום הקידום עומד לעבור רעידות אדמה חזקות בשנים הקרובות – תחזיקו חזק!
    (:

    הגב
  • יולי 19, 2014 3:04 pm

    אני ממש לא חושב שהעידן הזה נעלם, ערכם של קישורים עם pr עדיין משחק משחק. ולאו דווקא בגלל שמקדמי אתרים רדודים בוחנים את זה לפני רכישת קישור כולשהו. אלא בגלל שענקית החיפוש בוחנת את ערכם של קישורים כך.

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *