כמה קישורים צריכים להיות בדף?

יש מיתוס למקדמי אתרים שאומר "לא יותר מ-100 קישורים בדף" המיתוס הזה נכון לתחילת עידון האינטרנט. למרות ש"גוגל" הצהירו כבר שאין לזה חשיבות ומספר הקישורים צריך להיות "סביר", הרבה מהמקדמים עדיין שומרים על ה'חוק' הזה. תנו לי לנפץ את המיתוס.

כמובן שלא אעשה את זה בעצמי, יש את מאט

מאט קאטס מתוך הסרטון שבתחתית המאמר
מאט קאטס מתוך הסרטון שבתחתית המאמר

דבר ראשון, מאט קאטס מספר קצת רקע על איך "חוק 100 קישורים בעמוד" התחיל ואיך הבוט הגיב כשזיהה מספר גבוה של קישורים בדף.

"בעבר הבוט ומערכת האינדוקס שלנו היו פועלים עד 101K וכל דבר מעבר לזה לא אונדקס בכלל. מה שעשינו הוא פשוט; "אם הדף הוא 101K או 100K, סביר להניח בערך קישור אחד לקילובייט ולכן משהו כמו 100 קישורים בכל עמוד". אז הכלל הזה היה בהנחיות לבעלי אתרים שלנו ואנחנו אמרנו שזה מה שאנחנו ממליצים, הרבה אנשים הניחו שאם יהיו להם 102 קישורים או יותר, היינו אוטומטית מחשיבים אותם כספאמרים ומענישים. אבל זה היה רק סוג של קו הנחייה כללי".

עם זאת, ההנחיות הללו הוגדרו לפני 10 שנים, ברור לכולם שהאינטרנט השתנה באופן משמעותי מאז, וגם סוגי התכנים באתרים ואיך שהם מוצגים. למרבה המזל, גוגל גם השתנתה עם הזמן כך שהבוט יודע איך להתנהג עם אתרים 'כבדים'.

קאטס הוסיף "האינטרנט משתנה, הוא מתפתח; בפרט, דפי האינטרנט המקובלים כיום הם הרבה יותר גדולים, יש יותר מדיה וזה לא כל כך נדיר שיש הרבה יותר קישורים בעמוד. אז אנחנו הסרנו את ההנחיות המגבילות ואת מספר הקישורים בעמוד וכיום אנחנו רק אומרים שיש לשמור את מספר הקישורים בעמוד 'כמספר סביר'. ייתכן שיש מגבלה על גודל הקובץ שהבוט מקבל, אבל הגודל זה הרבה יותר גדול מבעבר".

מתוך הנחיות גוגל לבעלי אתרים
מתוך הנחיות גוגל לבעלי אתרים

קאטס גם מזהיר מנהלי אתרים שמספר גדול של קישורים עלול לפגוע ב-PageRank שלהם. אם אתה רוצה שה-PageRank שלך 'יזרום' לדפים שאתה מקשר אליהם, PageRank מחולק במספר הקישורים שיש לך בעמוד, ולכן ככל שפוחת מספר הקישורים בעמוד, דירוג ה-PageRank של אותם דפים שמקבלים קישור מהדף יעלה. עם זאת, אם ה-PageRank שלך הוא לא דבר שמעניין אותך, ניתן פשוט לעקוב אחר ההנחיות לשמירת מספר סביר של קישורים לעמוד.

הדבר הנוסף שיש לשקול הוא העובדה שכמות גדולה של קישורים עדיין יכולה להיחשב ספאם. במקום זאת, גוגל מסתכלת על הדף מנקודת מבט של חוויית המשתמש, ואם כמות הקישורים הקיימת יכולה להיות ספאם, לדוגמא פסקאות עם קישורים שמבלבלים את הגולש.

"חוץ מזה מספר רב מדי של קישורים עלול להתחיל לעצבן משתמשים, או להיראות כמו ספאם אם יש לך כמות אדירה של קישורים. אז אנו מוכנים לנקוט בפעולה כנגד הספאם, אם אנחנו רואים כל כך הרבה קישורים שנראים כספאם. אבל אם אתה משווה את ההנחיה הישנה שלנו של עד 100 קישורים לעמוד ואתה מסתכל על האינטרנט כיום, זה די נפוץ שיש מאתיים או שלוש מאות או ארבע מאות קישורים בעמוד. כל עוד הדף הוא ארוך ויש לו ערך מוסף אז הכל בסדר".

צפייה בווידאו המלא של קאטס על מספר הקישורים בדף

לסיכום

מה שמאט אומר זה שאין מה להגביל דף ב-100 קישורים בלבד בגלל כל השינוי של האינטרנט בשנים האחרונות. כל מה שצריך לדאוג זה שיהיה תוכן שמוצג בצורה ידידותית למשתמש ולא בצורה שיכולה להחשב כספאם.

אליאב לנקרי
אליאב לנקרי

אליאב לנקרי

בעלים של חברת GH.A שיווק דיגיטלי. מומחה באסטרטגיות לקידום אתרים נקיות לאורך זמן. כותב את הבלוג שמולכם כבר למעלה מ-7 שנים בגלל הכיף שבתחום. מקדם אתרים ברוב הפעמים תחת הכובע הלבן ☺- אבל במקרים מסויימים יודע גם לעבור לצד השחור ☻.

2 תגובות על “כמה קישורים צריכים להיות בדף?

  • ינואר 12, 2014 8:29 am

    שלום אליאב, האם הכוונה למספר הקישורים היוצאים לאתרים חיצוניים או לדפים פנימיים באתר שלי?

    הגב
  • אליאב לנקרי
    ינואר 12, 2014 11:57 am

    שלום עומר,
    מדובר על דפים פנימיים ועל איך גוגל התייחס אליהם בעבר ואיך הוא מתייחס אליהם כיום.

    אליאבוס.

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *