"התראות גוגל" וניהול מוניטין באינטרנט

רובם הגדול של מקדמי האתרים בישראל ובעולם מכירים היטב את התחום הזה – אך רק חלקם באמת מביני עניין ובעלי סמכות בתחום. היום כותב לנו ג'ון מימוני כתבה שמסבירה קצת אודות ניהול מוניטין באינטרנט ועל שימוש נכון בהתראות גוגל ככלי עזר.

מה זה ניהול מוניטין באינטרנט?

הרבה בעלי עסקים ואתרים סובלים מ"אזכורים שליליים", זה נשמע כמו סוג של מחלה בריאותית כשאומרים את זה ככה – אך זה יותר סוג של מטרד וירטואלי שגורם לעסק או לאדם נזקים גדולים. בעידן המחשבים כל אחד יכול לחפש במנוע חיפוש את השם שלך או של המותג או העסק שלך ולראות כל מיני תוצאות שלא הייתם רוצים שהוא יראה.

ניהול מוניטין באינטרנט נועד למחוק את האזכורים השליליים האלו מהרשת או לדחוק אותם למטה אל העמודים האחוריים של גוגל, העיקר שלא יופיעו בעמוד הראשון – אלו הן שתי המטרות העיקריות בתחום הזה. בתור התחלה ובלי להיכנס לטכניקות מעשיות מידי של "כיצד משיגים את המטרה הזו" (בעתיד אעלה עוד מאמרים לבלוג של אליאבוס) בואו נראה קודם כל איך אנו יכולים לקבל התראה מיידית כל פעם שעולה לרשת אזכור חדש שמתאנדקס בגוגל. חשוב שנעקוב אחרי אזכורים אלו – בשביל כך יש לנו כלי חינמי של גוגל שנקרא "התראות גוגל".

"התראות גוגל" - הוספת התראה
"התראות גוגל" – הוספת התראה

מה זה התראות גוגל?

"התראות גוגל" (Google Alerts) זה כלי\שירות חינמי של גוגל שנותן לך אפשרות לקבל מייל ישירות לתא הדואר האלקטרוני שלך (של ג'ימייל) ברגע ואזכור חדש עם שם המותג שלך (או כל ביטוי אחר, למשל שם פרטי ושם משפחה) עולה לרשת ומתאנדקס במנוע החיפוש של גוגל. צירפתי לכם למעלה קישור לכלי התראות גוגל. בשביל להשתמש בהתראות של גוגל אתם צריכים לפני כן להיות מחוברים לחשבון גוגל שלכם. אתם מגדירים שאילתת חיפוש, סוג תוצאה, תדירות התראה, כמות ומייל לשליחת התראה – ואתם בפנים!

איך התראות גוגל יכול לעזור לי?

הכלי הזה הוא חובה לכל אדם שרוצה לדעת מתי עולים אזכורים אודותיו באינטרנט, הכלי יעזור לך אם אתה בעל עסק או אם יש לך מותג או שאתה אדם מפורסם או מוכר ואתה רוצה לקבל התראה מיידית ברגע ואזכור חדש אודות המותג או העסק שלך עולה לרשת.

אז מה עושים עכשיו?
אז מה עושים עכשיו?

אתה יכול גם לשלוט בתדירות ההתראות ובסוגי ההתראות שאתה מקבל למייל. המייל מגיע ישירות לתיבת הדואר הנכנס שיש ברשותך עם כותרת בשם GOOGLE ALERTS או "התראה חדשה" – בגוף הדואר האלקטרוני תמצא קישור לאזכור החדש וגם תראה כיצד האזכור נראה בתוצאות האינדקס של גוגל, כותרת, תיאור ועוד (תצטרך למצוא את הדירוג שלו לבד, בשביל זה יש את serpfox.com)

מה אני עושה כשאני מגלה אזכור שלילי?

אם תגלה אזכור שלילי שבו טוענים שהעסק שלך נתן שירות לא טוב, או כל סוג של אזכור שאתה לא מרוצה ממנו, קודם כל חשוב מאד לא לפעול באימפולסיביות. תתייעץ עם מומחה בתחום ניהול מוניטין אינטרנטי ותבדוק בעצם על איזה סוג של אזכור שלילי מדובר. יש אזכורים שניתן להוריד מהרשת על ידי פנייה לאדם שפרסם את האזכור, אבל יש מקרים רבים בהם פנייה ישירה לאדם שפרסם את האזכור עלול רק להפוך מצב רע למצב עוד יותר גרוע. יש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון כאשר מגלים אזכורים שליליים וחשוב לפנות למומחה.

מה אני עושה כשאני מגלה אזכור חיובי או נטרלי?

חשוב שתהיה לך (בעל עסק או מותג, או אדם פרטי מפורסם ומוכר) רשימה של אזכורים חיוביים ונטרלים בהם תוכל להשתמש בשעת צרה על מנת לקדם את שמך הטוב באינטרנט. בכל פעם שאתה מקבל התראה עם אזכור חיובי או אזכור נטרלי חדש, דאג להוסיף את הכתובת המדוייקת של הכתבה עם האזכור לרשימה שלך, כדי שתוכל לזכור היכן הם נמצאים אם תצטרך להיעזר בהם ביום מן הימים.

* הרשמו לעדכונים בבלוג של אליאבוס ובפעם הבאה (והקרובה) שאעלה לאליאבוס מאמר נוסף על ניהול מוניטין – אתם תיהיו הראשונים להתעדכן!

ג'ון מימוני
ג'ון מימוני

ג'ון מימוני

ג'ון מימוני מנהל איזי אינטרנט קידום אתרים ופתרונות אינטרנט. מתמחה בקידום אורגני כובע לבן וניהול מוניטין של חברות, עסקים, מותגים ואנשי עסקים ברשת.

3 תגובות על “"התראות גוגל" וניהול מוניטין באינטרנט

  • אליאב לנקרי
    ינואר 30, 2014 8:15 pm

    אחלה של מאמר ג'ון, מפורט ומובן.
    עכשיו כל התחום הזה ניהיה "חם" במיוחד אחרי הסיפור עם אייל גולן.

    ראו:
    themarker.com/advertising/1.2205716

    הגב
  • ינואר 31, 2014 5:09 pm

    הייתי מוסיף עוד אלטרנטיבות ל"התראות גוגל"
    talkwalker.com/alerts

    הגב
  • אוגוסט 24, 2014 3:28 pm

    אחלה טיפים

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *