לאחר העדכון; הקשר שבין עיצוב אתר לקידום אתר

קראתי את הפוסט האחרון של אליאבוס בנושא "עדכון אלגוריתם חדש פוגע באתרים עמוסי פרסומות" וזה גרם לי לחשוב על הפוסט הבא שלי. אני רוצה לספר לכם כיצד ראיתי אתרים עם עיצוב טוב ואיך הם הצליחו ועל הקשר בין העיצוב שלהם (מבחינה קריאיטיבית) לבין הרלוונטיות שלהם ב"גוגל".

כיום חשוב יותר מתמיד לשמור כמה שיותר על כל הפרמטרים החשובים שמומלצים על ידי "גוגל" – במיוחד פרמטרים שאנחנו יודעים שעודכנו לאחרונה באלגוריתם של "גוגל", כדי להמשיך ולנצנץ בדירוגים הראשונים של מנוע החיפוש.

## לפני שאתם מתחילים לקרוא, תקראו קצת על עדכון האלגוריתם שפוגע באתרים עמוסי פרסומות

האתר שלך עמוס בפרסומות כמעט כמו הרחוב הזה?
האתר שלך עמוס בפרסומות כמעט כמו הרחוב הזה?

"גוגל" ורלוונטיות – קורלציה חשובה מאד בין עיצוב האתר לבין שביעות רצון הגולשים

כולנו יודעים ש"גוגל" מדרגים על פי רלוונטיות, רלוונטיות זו נמדדת בחלקה על ידי שביעות רצון הגולשים, "גוגל" משקיעים מליוני דולרים כל שנה בשיפור האלגוריתם שלהם ובשיפור יכולות מנוע החיפוש בזיהוי דפוסי התנהגות של גולשים באתר, לזיהוי שביעות רצון. בשנה האחרונה "גוגל" החליטה שאתרים עמוסי פרסומות ובאנרים ש"מפריעים" לגולש – מצביעים על אתר פחות רלוונטי – עובדה שהם הוציאו עדכון חדש שפגע בצורה חד משמעית בדירוגים של אתרים כאלו.

שורה תחתונה: העיצוב של האתר שלכם הינו גורם מכריע – העיצוב צריך להתמקד פחות בבאנרים ופלאשים גדולים מעצבנים ויותר בתוכן. את זה כבר ידענו, אבל נראה כי הרבה בוני אתרים ומעצבי אתרים עוד לא הפנימו את העניין הזה! אז הנה עכשיו נאמר את זה בצורה ברורה אחת ולתמיד, עיצוב האתר משמש גורם מכריע בדירוג שלו, מעצבי אתרים ובוני אתרים – נא להתנהג בהתאם!

בוני אתרים ומעצבי אתרים – תפנימו

חייבים להבהיר את העניין הזה אחת ולתמיד לכל בוני האתרים ולמעצבי אתרים, תפסיקו לייצר אתרי אינטרנט עמוסי באנרים ואזורים שלמים שמוקדשים אך ורק לפרסומות גדולות – זה לא מעניין את הגולשים ו"גוגל" אשכרה עידכנה את מנוע החיפוש כך שהיא מזהה את האתרים הללו ונותנת להם כבר מתחילת המירוץ ציון שלילי לעומת אתרי מתחרים שאין להם את הבאנרים הגדולים המעצבנים.

יש שיטת עיצוב ובנייה שאומרת "מינימליסטי זה תמיד הכי טוב שיש", יש גם תופעה מוכרת וידועה שנקראת "עיוורון באנרים" ויש גם את כלל הברזל במחשבים, אינטרנט וטכנולוגיה שאומר "שמור על הפשטות" (K.I.S.SKeep it Simple Stupid) ולא סתם הגיעו בעבר למסקנות ולגישות האלו – היום גם ""גוגל"" מוסיפה את המסקנה האחרונה ואומרת למעצבי אתרים ובוני אתרים בצורה ברורה, "תתחילו לבנות ולעצב את האתרים אחרת".

שורה תחתונה: תשמרו על עיצוב פשוט, נוח, עקבי ונעים לאתרים שאתם מעצבים ובונים – ותפסיקו כבר עם הבאנרים המוגזמים.

באנרים גדולים שמזיקים לדירוג וגם לגולש
באנרים גדולים שמזיקים לדירוג וגם לגולש

מנהלי אתרים – לא להתבלבל

מנהלי אתרים רבים דוחפים פרסומות של אדסנס ושל כל מיני תוכניות שותפים בצורה מוגזמת, המלצה שלי אליכם – אם זה באמת מכניס לכם כסף אז סבבה, עסקים כרגיל. אבל אם אתם מכניסים מזה כמה שקלים בודדים בחודש וגורמים לגולשים שלכם (והיום גם ל"גוגל") פחות לאהוב את האתר שלכם – אז תעיפו את הפרסומות המציקות האלו.

שורה תחתונה: תפסיקו עם הפרסומות, במיוחד אם זה לא מכניס כסף.

דוגמא לדף עמוס בפרסומות - מנהלי אתרים, זהירות!
דוגמא לדף עמוס בפרסומות – מנהלי אתרים, זהירות!

לסיכום – תרשמו ותזכרו

מעצבי אתרים, בוני אתרים ומנהלי אתרים שאינם בהכרח מביני עניין בעולם הקידום צריכים עדיין להיות מביני עניין בשביעות רצון גולשים. מזמן כבר קבעו שבאנרים מוגזמים ופרסומות מפריעות לגולשים, עכשיו "גוגל" קבעו שזה גם חלק מובנה מהאלגוריתם הרשמי שלה – אז תפנימו את העניין הזה אחת ולתמיד, בשביל הגולשים ובשביל ההצלחה של האתר שאתם בונים.

חבל מאד לעבוד שעות על עיצוב, בנייה וקידום של אתר וליפול בדירוגים בגלל דברים קטנים כאלו אשר ניתן לשפר בקלות. פרמטרים חדשים ישנים אלו – שכבר אי אפשר להתעלם מהם יותר, יעזרו לכם לנצנץ בדירוגים הראשונים של "גוגל". תרשמו ותזכרו!

חנוך סולומוביץ
חנוך סולומוביץ

חנוך סולומוביץ

מנהל מכללת סולו מומחה לעיצוב גרפי מעביר קורסים מקצועיים אונליין בפוטושופ ואינדיזיין, ניתן גם למצוא סרטוני הדרכה של חנוך ביוטיוב.

תגובה על “לאחר העדכון; הקשר שבין עיצוב אתר לקידום אתר

  • פברואר 16, 2014 12:24 pm

    מאמר מצויין שהמטרה הסופית היא – מרוויחים תשאירו (אבל תצמצמו) לא מרוויחים? תפסיקו להציק לגולשים שלכם!!

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *