הצד האפל של הפייג'ראנק

על הפוסט-אורח הבא אני חושב שאני הולך להצטער. גבולות אין לו כל כך. כיתה י' הוא אפילו לא הצליח לסיים. אבל כשזה נוגע לעניינים בוערים באינטרנט אפשר לסמוך עליו שיביא את כל המידע והאמת לפנים – קבלו את דניאל שרף בפוסט עצבני.

dark-side-of-pagerank
טם טם טם. הנה הגעתי. חשוב לציין שכאשר אליאב ביקש ממני לכתוב פוסט אורח, שאלתי אותו מראש באיזה סגנון הוא רוצה אותו (מכיוון שראיתי שכל הפוסטים בבלוג הזה נורא תרבותיים). הוא ענה לי: "תביא את כל האמת לפנים, תביא משהו שונה".
אז אני הזהרתי מראש.
התנאי השני שלי היה שאני רוצה קישור קרדיט. אז הוא הסכים, ואני נורא מתרגש. איזה כיף, בסוף כל זה יהיה לי קישור אמיתי וטבעי לחלוטין, אני כבר מת להגיע אליו.
אז בואו נתרווח פה קצת             עוד קצת…     כן ככה. בואו נשים גם ספה שיהיה נוח לכתוב ולקרוא..

יאללה מתחילים.

פייג'ראנק המנ$#@ק

הפייג'ראנק הזה, אם פעם הכל היה מובן איתו, אז היום שום דבר לא מובן איתו. יש כאלה שעדין מתחשבים בו, אפילו מסבירים למה כדאי להתחשב בו. ויש כאלה שלא רואים אותו ממטר.
אני בא להוסיף שמן למדורה ואז להשתין עליה (אמת לפנים אליאב מה אתה עושה פרצוף?).
לפני שאני עושה את זה אני חושב שמאוד חשוב לקרוא לפני כן את נוסחת ה-pagerank. לא בשביל להבין, אלה סתם בשביל להגיד שקראתי.

What's my PageRank?
אז אחרי שקראנו והבנו מול מה אנחנו מתמודדים, בואו נראה עד כמה מבלבל ומכשיל העניין בשטח.

דברים שאפשר לעשות עם המספר של הפייג'ראנק

אז קיבלתם פייג'ראנק 5 או 2 לאתר. לקנות איתו במכולת לא תוכלו. אפילו להציג אותו ללקוחות האתר אין למה. זה לא שהגולשים הרגילים נכנסים לאתרים, ובודקים כמה פייג'ראנק יש לאתרים.
גם 'גוגל' (אלה שהמציאו אותו) הודיעו שפייג'ראנק אינו מדד לאיכות עמוד או אתר.
אז למי הוא כן נשאר חשוב? למקדמי האתרים בלבד. אני, את ואתה. ואליאבוס כמובן (תראו איזה בניית מותג מה הולך פה).

איזה שימוש יש למקדמי האתרים בפייג'ראנק?

החלפת קישורים, כמובן: "תראה כמה פייג'ראנק יש לי! אני כולי נוזל בפייג'ראנק, תראה כמה כח אני הולך לתת לך. אני מצפה לאותה תמורה"
אז נכווווון שיש עמודים עם הרבה פייג'ראנק והם מדורגים גבוה בגוגל. אבל תרשו לי להציג לכם כמה מצבים בהם תוכלו ליפול בפח הזה של הפייג'ראנק, והפח יכול להיות כואב. לכן חשוב לי לעשות סדר בעניין.

כמה עובדות על הפייג'ראנק

בשביל לקבל מספר גבוה או כלשהוא, לא חייבים לקבל קישורים מבחוץ מאתרים שגם כן מקבלים הרבה פייג'ראנק גבוה. טכנית אפשר לקחת אתר ועמוד ולייצור לו פייג'ראנק יש מאין.
איך עושים את זה?
סתם דוגמה: תציפו הרבה קישורים מהרבה אתרי מאמרים ובלוגים בסגנון רוח רפאים (בהם אין מיקומים או גולשים), ובסופו תקבלו איזה שהוא מספר. תוסיפו עוד כמה אינדקסים ובטוח יש לכם מספר. אמרתי כמה עובדות? אין זמן לאחרים בואו נמשיך.

המשחק המסוכן של הפייג'ראנק

"אבל לא רוצה הרבה קישורים מאתרים מזובלים, 'גוגל' יעלו עלי ויענישו אותי"
זאת למשל סיבה למה הרבה מקדמים לא עושים הכל כדאי לקבל פייג'ראנק גבוה. סיבה למסיבה, ועדיין הרבה עושים זאת כך, ומנצלים את העניין להחלפת הקישורים.
תרשו לי להציג לכם מקרה מאתר ששייך לאחד הלקוחות שלי. תראו מזה, אני מקריב לקוח שלי לכתבה. אני עושה את זה רק בשביל לסבר את האוזן לעניין ה"איכות".

אתר של לקוח עם פייג'ראנק 3 - לחצו להגדלה
אתר של לקוח עם פייג'ראנק 3 – לחצו להגדלה

כפי שניתן לראות לעמוד הזה יש פייג'ראנק 3. הללויה. העמוד הזה אפילו היה מדורג בשיא שלו במקום 4 בביטוי "אירועי חברה" ראו צילום מסך היישר מ-ZEFO:

צילום מ"זפו", מקום 4 - אירועי חברה
צילום מ"זפו", מקום 4 – אירועי חברה

כפי שניתן לראות בצילום, בשיא שלו העמוד היה מדורג במקום 4, והיום (מיקום נוכחי) בתחת.
העמוד לא בעשרת העמודים בביטוי. מה קרה שם? עד היום לא ישבתי לבדוק לעומק. אני רק יודע שלפני זה היית חברת קידום שישבה וניפחה את הפייג'ראנק הזה בלי סוף.
אז איפה הפח? תרשו לי לשאול אתכם: מחר בבוקר אני שולח מיילים לעשרה מקדמים ומציע להם את העמוד הזה בתמורה להחלפת קישורים – כמה מהם מסכימים להוציא קישור מהעמוד הזה לאתר הלקוח שלהם? זה בסדר עשיתי כבר את הניסוי, כולם הסכימו.
כולם להירגע…
לא הוצאתי לאף אחד מהעמוד הזה קישור. קצת יושר והגינות לא יזיק למקצוע.

איך לומדים לא ליפול לפח של הפייג'ראנק

לא מתעצלים, ומתחילים לעשות בדיקה עמוקה יותר לעמוד ולאתר. דבר ראשון והכי בסיסי שעושים זה לוקחים את הכותרת וזורקים בגוגל בשביל להבין איך גוגל מתייחס לעמוד. בדרך כלל הכותרת הראשונה תהיה הביטוי עליו רוצים לקדם את העמוד, אז יודעים ומבינים מה גוגל באמת חושב על העמוד – האם העמוד בעמוד 1 בגוגל? או עמוד 8? נמצא בכלל??
אבל זאת אינדיקציה ראשונית שנותנת דו"ח מצב להיום,  הרבה יותר חשוב להבין איך גוגל (פחות או יותר)  ידרג את העמוד מחר. כאן צריך כבר ממש לעבוד – צריך להעתיק את כתובת הURL של העמוד, ואז לפתוח טאב חדש ולהכנס ל"מג'סטיק", ואז גם צריך להדביק בשורת החיפוש ב"מג'סטיק". כן אני יודע, חיים קשים.

ברגע הזה אני רוצה להציג מקרה שנתקלתי ממש בטעות היום, אז נזרום עליו;
"הגדלת חזה" – איזה ביטוי יאללה. מקום 2 נמצא העמוד הזה (מזהיר מראש):

http://www.drhai.co.il/%D7%A0%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%97%D7%99-%D7%97%D7%96%D7%94/%D7%94%D7%92%D7%93%D7%9C%D7%AA-%D7%97%D7%96%D7%94


ובכן, כפי שניתן לראות לעמוד יש פייג'ראנק 2 וגם הרבה תוכן אינפורמטיבי ולעניין, ממש בא לי להגיד:

פשש בואנה, 'גוגל' הזה – בינה מלאכותית חבל על הזמן! גם פייג'ראנק, גם תוכן טוב (שדיים צינוריים, שדיים טובולריים, שדיים טוברוזיים), גם תמונות טובות ואמינות. ממש כל הסיבות להגיד שזה באמת המקום שלו להיות בגוגל לעד

למה עדין לא הייתי רוצה לקבל מהעמוד קישור? ובכן בואו נראה מה קורה אצלו מאחורי הקלעים. העמוד הזה מקבל אלפי קישורים מאתרים כמו זה:

http://www.vassilena.com


'וואסילנה' עצמו מקבל 29,217 (נכון להיום -7/2/2014) קישורים מוחבאים בלי 'אנקורים' רק על שם הדומיין. וקצב גדילת הקישורים רק גדל וגדל…

גרף קישורים - vassilena.com - לחצו להגדלה
גרף קישורים – vassilena.com – לחצו להגדלה

לכן, לקבל מאתר כמו drhai.co.il קישור לאתר לקוח זה מחלה. ואלו מכם שמקדמים אתרי לקוחות, או מותגים,ומבחינתי גם "שמעון הבנאי" הוא מותג, צריכים להתרחק ממחלות. אל תשלו את עינכם עם הפייג'ראנק הזה תעשו לעצמכם טובה. יש דרכים טובות בהרבה לבדוק איכות ו"כח" של אתר.

הרגע הגדול
טם טם טם. עכשיו מגיע הרגע הגדול! עצם היותי אורח פה, הרי שמגיע לי קישור קרדיט. אני רק מאוד מקווה שהבינה המלאכותית של 'גוגל' יבין את זה, ולא יחשוב שזה למטרת ספאם.
אוקי, מוכנים? מוכנים!
אז קבלו את הקישור הכי טבעי והכי טוב בעולם!

רוצה שהדעה שלך גם תתפרסם כמו הדעה של דניאל שרף? צור קשר

דניאל שרף
Latest posts by דניאל שרף (see all)
דניאל שרף

דניאל שרף

מנהל תחום ה-Inbound Markting בחברת Richkid.co.il אוהב לחקור את האינטרנט ואת המוסיקה בעולם.

7 תגובות על “הצד האפל של הפייג'ראנק

  • פברואר 8, 2014 5:36 am

    לחצי לייק ונפתח חלון שאמר לי שאני "אוהב את הצד האפל של הפייג'ראנק".

    מי לא אוהב פייג'ראנק?!?!

    פוסט באמת אמיתי וכיף לקריאה דניאל!

    הגב
  • פברואר 9, 2014 7:34 am

    מה הנקודה?? להפסיק להתייחס אליו?
    אבל היום כל ילד שאתה עושה איתו החלפת קישורים מתייחס אליו..אולי זו הגישה הדפוקה פה בארץ?

    הגב
  • פברואר 9, 2014 11:59 am

    היי חן, הנקודה היא שיש הרבה נקודות.
    מציע לך לקרוא את הפוסט בריכוז רב דווקא כשתתקל במצבים שמתוארים בפוסט, אולי זה יעזור לך להבין הרבה יותר טוב את כל העניין והנקודה – מה המקדם השני מציע לי? מה אני באמת צריך לבדוק?

    הנקודה בשורה התחתונה היא לא לתת לפייג'ראנק להשלות אותך.
    אצלי למשל כשאני רואה פייג'ראנק גבוה זה מקפיץ נורות אדומות…

    הגב
  • פברואר 9, 2014 12:42 pm

    ממש לא להפסיק להתייחס אליו – פשוט לצאת מנקודת הנחה שאתרים עם PR גבוה בחלק נכבד מהמקרים הם אתרים "חולים" ובעייתיים מאד עם קישורים נכנסים מאתרים מפוקפקים מאד. לא כדאי לקבל קישורים מאתרים כאלו כי הם בסוף יחטפו עונש מגוגל ואז הקישור שקיבלת ממנו יהיה:

    או – לא שווה כלום
    או – יעביר אליך (יוריש) חלק מהעונש שלו

    זה אומר שנתת קישור טוב בעד קישור החולה, במילים אחרות "יצאת פראייר".

    הגב
  • פברואר 9, 2014 12:59 pm

    איך אפשר לזהות? (כליםכללים)?

    הגב
  • פברואר 10, 2014 8:42 am

    דניאל אני מסכים איתך לגמרי שאפשר לזייף PR, ושזוהי עדות לכאורה לחוסר החשיבות שלו. אבל לעניות דעתי (הענייה ביותר) – עצם העובדה שגוגל דורשת לשים NF על קישורים ומאיימת בכל מיני איומים (כמו עם פוסטים אורחים), היא עדות למצב ההפוך: פייג'ראנק עדיין חשוב. לא הכי חשוב ובטח שלא הכי מעניין, אבל עדיין חשוב. אחרת בגוגל לא היו טורחים לדרוש NF. אני מסתכל איך בגוגל מגיבים לכל הנושא, ומסיק את המסקנות שלי. אין עשן בלי אש.

    הגב
  • מרץ 5, 2014 8:15 pm

    עוד נקודה חשובה ששכחתי לציין:

    מאט קאטס טוען שאם נשתמש בקישורי NF בצורה מוגזמת ונספים גם באמצעותם, נקבל עונש ידני מגוגל (http://youtu.be/QSEqypgIJME). מדוע להעניש על שימוש מוגזם בקישורים שגוגל לא סופר? כי אולי גוגל בסופו של דבר כן סופר אותם, ואולי בסופו של יום הם כן משפיעים על דירוגים. מה ששוב מחזיר אותנו לנושא חשיבותו של פייג'ראנק.

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *