ההבדל בין "עונש אלגוריתמי" לבין "עונש ידני"

בתקופה האחרונה אני מעדכן פה בבלוג על עונשים שאתרים גדולים מקבלים, מידי פעם אתם שומעים "עונש ידני" ולפעמים גם "עונש אלגוריתמי" החלטתי לעשות לכם קצת סדר במושגים ולהסביר עליהם ועל השפעותיהם.כל אחד שקורא את המאמר כרגע שמע בצורה כולשהי על מישהו שקיבל עונש (כולשהו)"מגוגל" ואם לא, אז שימו לב למספר עדכונים מהחודשים האחרונים,
רשת BackLinks נענשת
אתר RapGenius נענש
רשת MyBlogGuest נענשת
– ועוד…
(כבר אמרתי שבטוח כבר שמעתם על אתרים שקיבלו עונשים?)

שלא תרגישו ככה בסוף...

עסקים קטנים, זהירות מרמאים ונצלנים

יותר מצער אותי לשמוע שזה קורה הרבה לעסקים פרטיים חסרי ידע ויכולת תקציבית.
בעל העסק הפרטי מקבל הצעה מפתה מחברת קידום אתרים ושיווק שמנצלת את החוסר ידע שלו (ובדרך כלל גם את הלחץ שלו ללקוחות חדשים) ולבסוף גורומות לו לקבל עונש שאפילו הלקוח לא יודע מה נעשה בפועל על האתר שלו. זה בדרך כלל נשמע כך "אנחנו נקנה לך את העמוד הראשון בגוגל" או יותר יצירתי "אנחנו נתקין לך רובוטים באתר שיקדמו אותך.." ואני שואל WTF?!

טיפ לעסקים פרטיים: תמיד עדיף לשמוע המלצה מחבר קרוב על חברה שעבד\שמע ממישהו אחר שכן עבד איתה – אל תתרשמו מאלו שמתקשרים אליכם ביום בהיר. תחשדו מיד ואם אתם פחות נחמדים – תנתקו בפרצוף!

החדשות הרעות – אל תתטעו, אם אתם מנסים לשחק משחקים עם "גוגל" בכל מה שקשור לקידום האתר שלכם בדרכים שאסורות על פי ההנחיות של "גוגל" לבעלי אתרים – אתם תחטפו. ותרגישו את העונש על האתר שלכם (אם זה מבחינת טראפיק (=כמות גולשים יומים) ואם זה מבחינת המרות (=רכישות, לידים) שהגיעו עד רגע העונש.

החדשות הטובות – אפשר לצאת מעונש. אני יכול להבטיח שזה לא קורה בשעה-שעתיים עבודה וזה יכול לקחת חודשים עד שבאמת תצליחו לחזור לדירוגים שהיו לכם לפני העונש (ראו את המקרה שלי עם אתר שקיבל עונש ללא ידיעת הלקוחה).

אם אין לכם את הידע ואת הניסיון, עדיף לשלם לאיש מקצוע שיעשה עבורכם את התהליך על מנת שלא לפגוע באתר יותר ממה שכבר נפגע.

על העונשים

אסביר בקצרה מה זה עונש ידני ומה זה עונש אלגוריתמי ולאחר מכן אספר לכם על ההבדל בינהם.

עונש ידני

את העונש הידני מקבלים על פעילות Off-page בצורה חריגה ובעיקר בניית קישורים שלא בצורה טבעית. אם אתם קונים קישורים או מנסים לעשות מניפולאציות (דחיפה של קישורים לפורומים\תגובות בבלוגים) – העונש לא יאחר לבוא, רק שתדעו שאתם הולכים לעשות הרבה עבודה שחורה….
בשלב הראשוני תקבלו הודעה בכלי המנהלים של גוגל שניראת כך;

הודעה על עונש מ"גוגל"
הודעה על עונש מ"גוגל"

לאחר מכן תצטרכו לעבור על כל פרופיל הקישורים של האתר שלכם. ולהעביר ל"גוגל" רשימה מלאה של כל הקישורים שאתה בעצם רוצה "להכחיש" כל קשר אליהם. לאחר העברת הרשימה (שדרך אגב, התהליך נקרא – Reconsideration) מישהו מ"גוגל" (כן כן, מישהו אמיתי) יעבור על הרשימה ויחליט אם זה מספיק טוב בשבילו או לשלול את הבקשה ולבקש ממכם עוד קישורים שאתם מנסים להסתיר.
מה שחשוב לי לכתוב שוב (כי כבר כתבתי בעבר) אל תסתירו כלום.

עונש אלגוריתמי

עונש אלגוריתמי מגיע בעיקר לאתרים שהאופטימיזציית On-Page שלהם היא Over, או בשפה המקצועית Over Optimization (=חריגה מהאופטימיזציה המומלצת) שזה כולל בתוכו: דחיסת מילות מפתח, טקסט מוסתר (בצבע הרקע), חריגה בטקסט לכותרת (המלצה חדשה: בין 55-60 תווים בכותרת. מקור: Moz) וכו'. העיקר שהבנתם על מה מגיע עונש אלגוריתמי.

אז מה ההבדל?

לפי הערכתי, כש"גוגל" מסתכלים על "עונש ידני" הם אומרים " בעל האתר הזה כנראה הפקיד את המלאכה החשובה של קידום האתר שלו בידי אנשים מפוקפקים שמנסים לעשות מניפולאציות לכן – אתן לבעל האתר את האופציה להגיש מחדש את האתר שלו לאחר שהביא לי רשימה של כל הקישורים שהיה רוצה להכחיש".

לעומת "עונש אלגוריתמי" שאין לך את האפשרות לעשות "הגשה לבחינה מחדש" (Reconsideration) מה שאומר שאין לך את הקשר הישיר ל"גוגל" ואין לך את הבקרה על העונש ב"כלי למנהלי אתרים". אתה צריך לתקן את כל התקלות\חריגות באתר שלך ופשוט לחכות שהאלגוריתם יבין שעשית שינוי, זה יכול לקחת שבוע* או אפילו חודש+ עד שהעונש יירד מהאתר שלך (*תלוי מתי העכביש מבקר אצלך).

כולם עושים טעויות, אבל אנשים רבים מתפתים בתהליך הקידום ל"תוצאות כאן! ועכשיו!". המצב המסוכן של לחץ מצד בעל העסק לתוצאות מידיות עלול לגרום לנזקים ארוכי טווח. לכן – תמיד תאזרו במעט סבלנות והשתדלו שלא להתעסק עם מקדמים ללא המלצות.

מומלץ גם לקרוא: למה גוגל לא מיידעת אודות עונש אלגוריתמי, מאת עמית אדלר.

אליאב לנקרי
אליאב לנקרי

אליאב לנקרי

בעלים של חברת GH.A שיווק דיגיטלי. מומחה באסטרטגיות לקידום אתרים נקיות לאורך זמן. כותב את הבלוג שמולכם כבר למעלה מ-7 שנים בגלל הכיף שבתחום. מקדם אתרים ברוב הפעמים תחת הכובע הלבן ☺- אבל במקרים מסויימים יודע גם לעבור לצד השחור ☻.

2 תגובות על “ההבדל בין "עונש אלגוריתמי" לבין "עונש ידני"

  • מרץ 23, 2014 11:20 am

    האם הכוונה שלך לעונש אלגוריתמי לעונש בעקבות האלגוריתם (פנדהפנגווין)?

    חיים.

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *