למכורים: 5 כלים מומלצים לקידום אתרים באייפד

כמה פעמים מצאתם את עצמכם בנסיעה ארוכה, בפגישה שמתארכת או סתם על הספה בסלון – והרגשתם שאתם חייבים לדעת (דחוף! ברור שדחוף!) מה קורה עם האתר של הלקוח ההוא, שלא התקדם מאז הבוקר…? האם הקישור שהשגתם כבר השפיע…? ובכלל, כמה מבקרים היו אתמול באתר? – אין ספק. קידום אתרים זה ממכר.

אפליקציות ל-IOS
אז כדי לעזור לאותם מקדמים, שקשה להם להתאפק מעוד בדיקת דירוגים אחת או הצצה זריזה באנליטיקס, גם כשהם עסוקים בדברים אחרים – הנה כמה אפליקציות לאייפד (וגם לאייפון) שיאפשרו לכם להישאר עם היד על הדופק גם כשאתם בדרכים, בפגישה חשובה, במילואים ואפילו בשירותים.

הרשו לי רק לפתוח בהבהרה: אל תפתחו ציפיות גבוהות מדי מהאפליקציות הניידות. לא מדובר בכלי ניתוח משמעותיים כמו שמקדמים אוהבים בדרך כלל, אלא באפליקציות קטנות ויעילות להצגת נתונים חשובים (אם כי מצומצמים) או לבדיקה כללית של אתרים.

אפליקציות לבדיקת דירוגים

בואו נודה בזה – לבדוק את הדירוגים של האתרים שלך זה כיף. אין תחושה יותר משמחת מאשר לקום בבוקר ולראות חצים ירוקים קטנים ליד הביטויים החשובים. לאלו מביניכם שמכורים לבדיקת הדירוגים, או רוצים לוודא שהם לא מפספסים אף עלייה קטנה או חלילה ירידה קטנה בדירוג, מומלץ לבדוק את האפליקציות האלה:

SEO Manager באייטונס

SEO Manager
זו אפליקציה מוצלחת למדי, עם גרסאות לאייפד וגם לאייפון. מורידים, מגדירים את האתרים שרוצים לבדוק ואת מילות המפתח וזהו. מפה כל התהליך עובד לבד. האפליקציה מעדכנת את הדירוגים אחת ליום באופן עצמאי, וניתן גם לעדכן ידנית כמובן בכל פעם שתרצו. כמו כן ניתן לשלוח את הדירוגים במייל (קובץ csv) ישירות מתוך האפליקציה.

מחיר: 14.99$ , קיימת גרסת ניסיון, שניתן להוסיף לה "הרחבות" נקודתיות – כמו תוספת ביטויים לבדיקה, בדיקת pagerank וכו'.
איך היא עם עברית? מצויינת. העברית מוצגת ללא בעיות, אפשר להגדיר את מנוע החיפוש כ"גוגל ישראל".
 שורה תחתונה: אפליקציה טובה מאוד, אם המחיר לא מרתיע.

SEO Manager: תמונת מסך מתוך האפליקציה
SEO Manager: תמונת מסך מתוך האפליקציה
SEO Tool באייטונז

SEO Tool
אפליקציה פשוטה לבדיקת דירוגים. ניתן לבדוק מספר לא מוגבל של דומיינים וביטויים. האפליקציה מציגה את השינוי בדירוגים במספרים וגם על גבי גרפים. ניתן להגדיר את תדירות העדכון וכן את מספר דפי התוצאות שייסרקו.
מחיר: 4.99$, ללא גרסת ניסיון.
איך היא עם עברית? לא רע. ניתן להגדיר את "גוגל ישראל" כמנוע חיפוש.
שורה תחתונה: עושה את העבודה, ולא מעבר לזה.

SEO Tool: לא מעבר למצופה
SEO Tool: לא מעבר למצופה

אפליקציות נוספות בתחום ששוות אזכור – Rankranger ו-Positionly. אלו אפליקציות שמתחברות לכלים אינטרנטיים לבדיקת דירוגים (השמות זהים לשמות האפליקציות). האפליקציות אמנם חינמיות, אבל דורשות חשבון משתמש (בתשלום חודשי) לכלים האינטרנטיים, ולמעשה מציגות על האייפד והאייפון את הדירוגים כפי שהוגדרו בכלי הראשי.

אפליקציות לניתוח אתרים

מתחילים פרוייקט עם לקוח חדש? רוצים לבדוק אתר לפני אופטימיזציה וביצוע שינויים? האפליקציות האלה הן בשבילכם. קיימות מספר אפליקציות שמאפשרות לנתח ולאפיין אתרים במגוון היבטים הקשורים ל-seo, והמתקדמות שבהן גם יציעו לכם מה כדאי לשפר באתר.

WOORank SEO Tool באייטונז

WOORank SEO Tool
מדובר באפליקציה מבית האתר woorank.com שמאפשר לבצע ניתוח אתרים. האפליקציה מבצעת את הניתוח לאתר הנדרש, ובודקת נתונים הקשורים לכמות המבקרים, התאמה לניידים, שימושיות וכמובן מאפייני seo. איך זה עובד? פשוט מכניסים את כתובת האתר הנבדק, ותוך מספר שניות מקבלים את הדו"ח ובו תוצאות הבדיקה, וציון מספרי מ-1 עד 100 המשקלל את כל הבדיקות שבוצעו.
הנתונים מחולקים לקטגוריות, ובכל אחת מהן מוצגות הבדיקות לפי ציון – "עובר", "מקום לשיפור" ו-"תקלות לתיקון" (כמובן שהאפליקציה מציעה גם כיצד ניתן לתקן את התקלות שאותרו).

מחיר: חינם (ל-10 דו"חות ראשונים) ולאחר מכן תשלום חודשי דרך האתר (החל מ-49$ לחודש).
איך היא עם עברית? תמיכה מלאה.
שורה תחתונה: הרבה מאוד נתונים רלוונטיים, אבל לא משהו חדשני או ייחודי.

WOORank SEO Tool: מעולה, אבל לא מחדשת
WOORank SEO Tool: מעולה, אבל לא מחדשת
SEOQuake באייטונס

SEOQuake
בדומה לסרגל הכלים הפופולרי של SEOQuake שמאפשר לקבל נתונים מקיפים על כל אתר (כגון פייג'ראנק, קישורים נכנסים ויוצאים, כמות הדפים המאונדקסים, ואף צפיפות מילות מפתח ודיאגנוסטיקה לנתוני SEO כמו כותרות בדף, טייטל ותיאור) – כאן הסרגל הזה מתורגם לאפליקציה ניידת.

האפליקציה היא למעשה דפדפן בפני עצמו, המאפשר להציג את כל הפרמטרים בדומה לסרגל המחשבי. איך זה עובד? גולשים לאתר המבוקש כמו בכל דפדפן רגיל, ולאחר שהאתר מוצג, רואים מתחת לשורת הכתובת את כל הנתונים המבוקשים. לחלופין, בעת חיפוש רגיל בגוגל, תקבלו את הנתונים מוצגים בצמוד לכל תוצאת חיפוש (מבלי להיכנס לאתר עצמו).

מחיר: חינם.
איך היא עם עברית? תמיכה מלאה.
שורה תחתונה: לכל מי שחיפש את סרגל הכלים הפופולארי בגרסה הניידת, ואפליקציה שימושית לכל מקדם.

SEOQuake: כלי מוכר וחינמי שעושה את העבודה
SEOQuake: כלי מוכר וחינמי שעושה את העבודה

כמובן שהרשימה הזו היא רשימה חלקית בלבד, ויש כמות גדולה של אפליקציות למקדמי אתרים ב"אפסטור", ביניהן כאלה שוודאי מוכרות לכל מקדם אתרים מהעבודה היומיומית – כמו אפליקציית WordPress (שמאפשרת לבצע שינויים מינוריים בלבד באתר) או אפליקציית "גוגל אנליטיקס".

הצגנו כאן על קצה המזלג כמה אפליקציות שימושיות במיוחד לאייפד ולאייפון, שיעזרו לכם להישאר בתמונה גם כשאתם מחוץ למשרד. ואם גם לכם יש אפליקציות מומלצות למקדמי אתרים, או כאלה שאי אפשר להעביר את היום בלעדיהן, אתם מוזמנים לספר לנו בתגובות.

איתי טאו
איתי טאו

איתי טאו

מנהל פרוייקטים בחברת WebGuru לקידום אתרים בגוגל, בעל ניסיון עשיר בניהול ועריכת תוכן באתרים מובילים, ובזמן הפנוי גם גאדג'טולוג, בחיפוש מתמיד אחר אפליקציות וכלים לקידום אתרים ולחיים נוחים יותר (על כלים נוספים תוכלו לקרוא גם כאן).

2 תגובות על “למכורים: 5 כלים מומלצים לקידום אתרים באייפד

  • מאי 7, 2014 9:35 am

    יש גם את Ranqo, אפליקציה ישראלית שאומנם קצת מוגבלת, אבל יכולה להתאים לכל בעל אתר או לכל מקדם שרוצה לבדוק עד 10 דומיינים (קצת פחות למקדמים שמקדמים עשרות אתרים..).

    הגב
  • מאי 7, 2014 1:52 pm

    כתבה טובה, תודה…הרבה בתשלום וחבל.
    אחת מומלצת וחינמית שאני משתמש בה מול לקוחות בפגישות בבתי קפה היא: Website SEO Analyser
    חינם.

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *