SEMRush: לחקור לעומק את המתחרים

"מי שלא מכיר את ההיסטוריה, נידון לחזור עליה". אזהרה זאת בקשר לטבעה המעגלי של המחשבה האנושית חלה לא רק על חטאי אבות, אלא גם עלינו, מקדמי האתרים. ככל שנדע יותר, נוכל להיות יעילים יותר, להמנע מכשליהם של אחרים ובסופו של דבר לעשות את עבודתנו על הצד הטוב ביותר.

semrush כלי למחקר מתחריםבדיוק מסיבה זו, כלי הקידום SEMrush הוא כלי חובה למקדמים. בעיקרו, זהו כלי מחקר מתחרים, שמאפשר להשיג מידע רב על האתרים שמדורגים במקומות הראשונים: החל מניתוח הדירוגים שבהם הם מופיעים, דרך הערכת התנועה לאתר ועוד.
שימוש מושכל במידע זה יוכל לעזור מאד למקדמי אתרים בבניית אסטרטגיית הקידום של אתר הלקוח שלהם.

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים

היכולת הראשונה והראשית של SEMrush היא מחקר מילות מפתח. בניגוד לכלים אחרים, ב-SEMrush מבצעים את המחקר בעצמם ושומרים את המידע בארכיון גדול ורחב שכולל מיליוני מילות מפתח שונות. המערכת מנתחת את 20 התוצאות הראשונות בגוגל. כל מה שצריך לעשות הוא להעתיק את כתובת הדומיין של האתר ולהגדיר את מדינת היעד של גוגל בה אתם רוצים לקבל מידע (מערכת מאפשרת ניתוח לפי 25 מדינות שונות).

להלן דוגמא מתחום התמ"א 38

SEMrush:  תמ"א 38
SEMrush: תמ"א 38

הכלי מציג בפנינו מידע רב ורלוונטי:
את מילות המפתח בהן מדורג האתר
מיקום האתר במילות המפתח
כמות החיפושים החודשית
עלות ממוצעת לקליק לכל מילת מפתח ב-Adwords
העמוד באתר שאונדקס ב"גוגל" ושיופיע בחיפוש כל מילה
הערכה של תנועה אורגנית מכל מילת מפתח
עלות מוערכת לכל מילת מפתח בGoogle Adwords
תחרות וכמות הופעות
כמה "טרנדית" כל מילת מפתח
העתק של המיקומים בתאריך הבדיקה האחרונה (ומתי היא התרחשה)

המערכת מעדכנת את מאגר הנתונים שלה באופן שונה לכל מילה – ככל שהמילה תחרותית יותר, היא מתעדכנת בצורה תכופה יותר, כשהמילים התחרותיות ביותר מתעדכנות בצורה יומיומית.

מה זה עוזר לי?

לצד מחקר מילות המפתח, מאפשרת לנו המערכת של SEMrush לבצע מחקר מתחרים מעמיק שיתן לנו תובנות על אסטרטגיית המתחרים ועל האסטרטגייה שלנו – אילו מילים המתחרים שלי מקדמים שאני לא חשבתי עליהן; אילו מילים טרנדיות יותר ואילו פחות; מה המוצרים העיקריים שאותם המתחרים מנסים לקדם ומתי; האם יש חורים ברורים באסטרטגיות הקידום שלו; ועוד.

לבסוף, אחד הכלים החזקים ביותר ברשות SEMrush הוא מחקר הקידום הממומן.
המערכת מאפשרת לנו לראות את כלל הפרסום של המתחרים, ומציגה פרטים רבים עליו – החל מהתקציב הכללי, דרך התקציב לכל מילת מפתח ועד הטקסט שבו המתחרים משתמשים כדי לפרסם את עצמם.
זהו מידע קריטי שיכול לתת לנו קנה מידה אמיתי על התקציב החודשי שהמתחרים משקיעים בפרסום, ושישמש אותנו בדרכים רבות – תקציב פרסום בינוני יכול להשפיע על גודל תקציב הפרסום שלנו; מחקר AB של מתחרה יכול לשמש אותנו ולחסוך לנו ניסיונות רבים; השקעה גדולה או קטנה בפרסום יכולה להצביע על מבצעים עתידיים, מוצרים ריווחים יותר או פחות ועוד.

כאמור, אין חשוב יותר ממודיעין. SEMrush מספקת לנו מידע רב ערך על פעולות המתחרים, ומאפשרת לנו לבנות אסטרטגיה שיווקית שמתחשבת בכלל הגורמים בשוק, שואבת מניסיונם של המתחרים ושבסופו של דבר תספק לנו את התוצאות הטובות ביותר.
הכלי עצמו עולה 69.95$ בחודש לגירסת Pro, 149.95$ לגרסת Guru, ו-449$ לגירסת Enterprise, אבל מאפשר גם שמוש חינמי המוגבל ל-10 דוחות ביום (לאחר הרשמה).

כניסה לכלי – SEMRush

בעוד שמאמר זה מתאר את SEMrush באור מאוד מחמיא, זיכרו שזה כלי אחד מיני רבים, אסור להתקע רק על כלי אחד. בנוסף, לא תמיד נכון להעתיק את הדברים שהמתחרים עושים. בדיוק כמו בעולם העסקים האנאלוגי, השימוש הנכון בכלי זה הוא לראות איך אתם יכולים לקבל מספיק מידע על המתחרים ובאמצעותו להתעלות עליהם.

עידן לוי
Latest posts by עידן לוי (see all)
עידן לוי

עידן לוי

מנהל מחלקת ביצוע בחברת לינקשייק ובעל ניסון עשיר בקידום אתרים, Analytics וקידום ממומן. חברת לינקשייק מתמחה בשיווק באינטרנט עם ניסיון של שנים בתחום.

3 תגובות על “SEMRush: לחקור לעומק את המתחרים

  • מאי 19, 2014 7:17 am

    אני משתמש כבר שנים עם semrush אין ספק שזה אחד הכלים המועילים ביותר למקדמי אתרים ולאנשי שיווק שרוצים לדעת מעט יותר על המתחרים שלהם.

    *חשוב לציין שבחודשים האחרונים נוספה אפשרות לבחירת Israel במדינות, ככה שעכשיו אפשר לקבל מידע רב גם על מתחרים ישראליים שיש לכם.

    הגב
    • מאי 20, 2014 11:17 am

      קופמן אני מסכים איתך אם כי אני משתמש בכלי SPYFU שנותן מידע מדוייק ביותר למחקר מתחרים והקמפיינים שלהם

      הגב
  • יוני 9, 2014 4:10 pm

    כלי מעולה, אין ספק, בעיקר לבדיקת טראפיק כשרוצים להבין האם שווה להשקיע זמן ומאמץ באתר מסוים.

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *