עדכון אלגוריתם: "יונה" (Pigeon) – סדר בתוצאות המקומיות

אחרי הפנדה, הפינגויין ויונק הדבש ציפנו למשהו מופרע יותר אז הביאו לנו את היונה (Pigeon), לצערנו היא לא מביאה עדיין עלה של זית. אבל היא באה לעשות סדר בתוצאות המקומיות.

"גוגל" משחררים אלגוריתם חדש שזכה ע"י אתר Search Engine Land לכינוי "היונה" (Pigeon). כרגע אלגוריתם זה משפיע על תוצאות החיפוש המקומיות של "גוגל" בארצות הברית בלבד.
מטרתו היא לשפר את תוצאות החיפוש בחיפוש ה"מקומי" (Local results) מבחינת המרחק והמקום ממנו מחפש המשתמש. אם הלקוח מחפש פיצה באזור כלשהו ב"סיאטל", התוצאות הרלוונטיות עבורו לא אמורות להופיע לפי כל העיר בה הוא מחפש, אלא לפי המיקום והמרחק ביחס לאזור החיפוש שלו. כלומר אם הוא יחפש ביום אחר בצד השני של העיר, התוצאות יהיו שונות ורלוונטיות לאזור ההוא. האלגוריתם אמור להשפיע גם על התוצאות האורגניות המקומיות הרגילות וגם על תוצאות חיפוש המפות.

pizza in seattle
עדכון "היונה" (כן זה מוזר לומר את זה) מטמיע את ה"סיגנלים" מהחיפוש הרגיל של "גוגל" על החיפוש המקומי, בין היתר זה בא לידי ביטוי ב"גרף הידע" (מילים נרדפות), כמו כן, גם בתיקון השגיאות האוטומטי וכו'.
לפי בדיקה של SEL, כתוצאה מעדכון "היונה", השתפר דירוג תוצאות החיפוש של אינדקסים שונים כמו למשל Yelp.
יחד עם זאת כרגע העדכון הזה תורם יותר לאינדקסים מאשר לאתרים של בעלי עסקים פרטיים. בבדיקה שאנשי Search Engine Land עשו התברר שתוצאות של מסעדות מקומיות בסיאטל החלו להופיע רק בדף ה-3.

לפני כשנתיים התרחשה תקלה; אני זוכר אותה היטב כי נכנסתי למשרד וגיליתי שבארבעת הדפים הראשונים במספר תחומים של בעלי מקצוע הופיעו אך ורק דפים מתוך אחד האינדקסים הגדולים בארץ.
טלפונים מודאגים מלקוחות לא איחרו לבוא. התקלה הזאת חלפה די מהר. כבר אז היה די ברור ש"גוגל" מנסים לשפר את "החיפוש המקומי".
גם במקרה ההוא וגם במקרה הנוכחי, נראה שהמרוויחים העיקריים, הם אינדקסים ולא האתרים של בעלי עסקים. האינדקסים הללו הם למעשה מתחרים של "גוגל" כי הם נחשבים למנועי חיפוש בתחומים ספציפיים. גם הגולש, שמחפש אתר ולא אינדקס, לא מקבל את התוצאות האידיאליות עברו.
LichterSEO נתן ליכטר, LichterSEO

מה כדאי לעשות כדי לשפר את הנראות בתוצאות המקומיות?
כאמור, "עדכון היונה" משפיע כרגע על החיפוש המקומי בארצות הברית בלבד. לישראל הוא יגיע בעוד מספר שבועות או חודשים. להלן כמה טיפים להתכונן להיום הזה:
בדיקות אופטימיזציית קידום מקומי – זה הזמן לבחון מחדש כיצד האתר שלכם מותאם ל"קידום מקומי". יש לדאוג שיש באתר דף ממוקד לפי כל עיר. אם האתר הוא בנושא תיקון מקררים, חשוב מאוד שיופיע מאמר של לפחות 300 מילים עם מילות מפתח לפי כל עיר ויישוב גם אם זה אומר שצריך להכין עשרות או מאות דפים חדשים עכשיו. רצוי אפילו להוסיף תמונה של כל עיר למאמר ואין צורך לציין שהתוכן צריך להיות ייחודי בכל דף.

מפות גוגל – אם עדיין האתר של העסק המקודם לא ממוקם על מפות "גוגל" – הגיע הזמן לעשות זאת. אם יש לכם סניפים פזורים בכל רחבי הארץ כדאי לדאוג לפתוח כרטיס לכל סניף.

מילים נרדפות – שוב לייחס חשיבות למילים נרדפות. אם למשל אתם מקדמים את המילים אינסטלטור ברמת גן, רצוי לשלב במאמר שמקודם לפי האזור, לפחות פעם אחת את המילים שרברב ברמת גן. זה טוב לגיוון, זה טוב לעדכון "היונה" וזה יהיה טוב גם ליום שבו "גוגל" יהפוך למנוע חיפוש סמנטי לגמרי.

נתן ליכטר
נתן ליכטר

נתן ליכטר

בעל תואר ראשון בתקשורת. בוגר קורס SEO (מכללת Ness), מבקר קולנוע באתר "סרט", מכור למוזיקה אלקטרונית פסיכדלית (בלוגר לשעבר) ובעל עסק לקידום אתרים וכתיבת תוכן - www.lichterseo.com .

תגובה על “עדכון אלגוריתם: "יונה" (Pigeon) – סדר בתוצאות המקומיות

  • יולי 31, 2014 9:52 am

    יש חשיבות לאתרים ישראלייים?

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *