גם "שם המחבר" נעלם מתוצאות החיפוש

זה הגיע מהר משציפנו, לפני מעט זמן נפרדנו מ"תמונת המחבר" שהיינו רגילים לראות לצד תוצאות החיפוש והנה הגיע מכה נוספת, גם השם שהופיע לצד התוצאות נעלם סופית. ג'ון מולר בפוסט פרידה והסברים. האם באמת לא הייתה שום השפעה לתמונות על אחוזי ההקלקות? 

שם מחבר

"גוגל" הכריזה שהיא מפסיקה את השימוש ב"שם הכותב" שהיה מופיע עד כה לצד התוצאות חיפוש לאחר שבחודשים האחרונים גם "תמונת המחבר" נעלמה ונשאר רק שם המחבר, בטענה שזה פשוט לא היה שימושי כפי שהם ציפו.
למעשה, ג׳ון מולר מגוגל בכבודו ובעצמו הוא זה שהכריז על השינוי בדף הגוגל+ האישי שלו, ולא בבלוג הרשמי של גוגל, מולר כותב:

הייתי מעורב מאז שהתחלנו לבדוק את "סימון הכותב" (authorship) ולהציג אותו בתוצאות החיפוש. קיבלנו המון תגובות חיוביות מכל מני וובמסטרים ומשתמשים, עידכנו וחידדנו זיהוי והצגה של מידע על הכותב. למרבה הצער, גם הבחנו שהמידע הזה לא שימושי למשתמשים שלנו כמו שקיווינו, ואפילו יכול להסיח מהתוצאות האלו. מתוך זאת, לקחנו את ההחלטה הקשה להפסיק להראות את הכותב בתוצאות החיפוש.

(אם אתם סקרנים- בתוצאות המבחנים שלנו, הסרת הכותב בדרך כלל לא הפחיתה את התנועה לאתר. כמו שהיא גם לא הפחיתה את כמות הלחיצות על פרסומות. אנחנו עושים את השינויים הללו כדי לשפר את חוויית המשתמש) – ג'ון מולר

מולר המשיך לציין שגוגל תמשיך להרחיב תמיכה בסימונים מובנים כמו schema.org, ולהשתמש בזה להראות "תוצאות עשירות" בתוצאות החיפוש.
הוא גם אומר שהשינויים לא ישפיעו על משתמשים מלראות פוסטים מגוגל+ מחברים ומדפים בתוצאות חיפוש.

האבולוציה של ה- Authorship
האבולוציה של ה- Authorship

כשנשאל בתגובות אם גוגל תמשיך להשתמש במידע על הכותב מאחורי הקלעים?, והאם אנשים צריכים להסיר את הקוד מהדפים שלהם, מולר ענה ״לא, אנחנו כבר לא משתמשים בו לזיהוי הכותב, אנחנו מתייחסים אליו כמו כל סימון אחר בדפים שלכם. להשאיר אותו זה בסדר, זה לא יגרום בעיות (ואולי המשתמשים שלכם יעריכו את היכולת לגלות עליכם יותר דרך הפרופיל)
כשנשאל אם כבר אין ערך להראות לגוגל (דרך חיבור עם פרופיל הגוגל+) אילו מאמרים פורסמו ברשת, מולר הגיב ״ובכן, קישורים הם קישורים, אבל אנחנו כבר לא משתמשים בהם לזיהוי כותב יותר.״

כולנו השקענו זמן ומשאבים שבסופו של דבר נוכל הראות לגולשים שלנו תוצאות מהאתר שלנו + תמונת פרופיל, כי חשבנו שזה מה שיגרום להם ללחוץ דווקא על התוצאה שלנו. כנראה שגוגל חושבים אחרת.

אליאב לנקרי
אליאב לנקרי

אליאב לנקרי

בעלים של חברת GH.A שיווק דיגיטלי. מומחה באסטרטגיות לקידום אתרים נקיות לאורך זמן. כותב את הבלוג שמולכם כבר למעלה מ-7 שנים בגלל הכיף שבתחום. מקדם אתרים ברוב הפעמים תחת הכובע הלבן ☺- אבל במקרים מסויימים יודע גם לעבור לצד השחור ☻.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *