מדוע כל עסק צריך בלוג? (6 סיבות)

המטרה העיקרית של רוב העסקים, לא משנה מה הם עושים, היא לקבל חשיפה מירבית, להתעלות מעל כל הבלאגן של המתחרים ולהגדיל את המודעות למותג שלהם. כל זה בסוף מוביל להכרת המותג והגדלת רווחים. השאלה שהרבה אנשי שיווק שואלים את עצמם עכשיו היא

איך אני משיג את החשיפה שאני רוצה? באיזה שיטות אני יכול להשתמש כדי להעביר את תדמית המוצר בדרך הטובה ביותר?

למה אתה צריך בלוג

ארגונים מחפשים דרכים נוספות לקבלת תנועה לאתר ולמוצר שלהן, אחת הדרכים היא באמצעות פרסום פוסטים בבלוג החברה. לפי Hubspot, ״92% מהחברות שפרסמו בבלוג מספר פעמים ביום זכו ללקוח דרך הבלוג שלהם.״

אם אין לכם כרגע בלוג באתר החברה\עסק, הנה שבע עובדות שמסבירות למה כדאי לכם להשתמש בבלוג לעסק שלכם:

1. הגדלת הנראות ברשת

נראות ברשת היא בעצם הנגישות והיכולת של המשתמשים לאתר אותכם באינטרנט (לרוב באמצעות מנועי חיפוש).
בלוגים עוזרים במקרה הזה, מאחר והם דרך מוצלחת לדחוף את המתחרים שלכם הצידה ולהתקדם בסולם מעלה-מעלה בתוצאות החיפוש על מונחים שבדרך כלל אנשים שאינם מבינים בתחום שלכם מחפשים או במילים אחרות – "זנב ארוך".

צרכנים בדרך כלל מחפשים מידע על עסקים לפני שהם מחליטים לבצע את הרכישה שלהם. בלוגים זו דרך נהדרת לתת לצרכן אפשרות אישית למצוא יותר מידע על המותג לפני הרכישה וגם להכיר אותכם ואת העסק שלכם מזוויות שהיא פחות "רישמית".

2. לבסס את האמינות שלכם

בלוגים הם דרך נהדרת להוכיל לצרכן שאתם מותג אמין. לא רק ששימוש בבלוג עונה על שאלות שמדגימות ידע לצרכן, זה גם מפריך כל סקפטיות שאולי היה לצרכן קודם ביחס למותג שלכם, כפי שהמחקר מראה כי 60% מהצרכנים מרגישים יותר חיוביים כלפי מותגים אחרי קריאת כתבות \ מאמרים בבלוג שלהם.

כמו כן, כ- 90% מהבלוגים פועלים גם ברשתות חברתיות. לדוגמא, ברגע שצרכן יכול לראות פיזית שלפוסט שלכם בבלוג היו 100 שיתופים בפייסבוק ו-10 תגובות (וכו'), האמון שלו עולה מיד – עקב הצורך שלו באסמכתא חברתית.

תגובות מעוררות דיון3. יצירת דו-שיח

חיבור עם צרכנים נעשה קל יותר באופן מיידי דרך פלטפורמת הבלוגים. אינטראקטיביות עם הצרכנים שלכם היא אחת הדכים הטובות ביותר לפתח את הקשר המתמשך הזה שכל חברה מנסה להשיג.

אנשים צפויים להגיב לכם על פוסט, אולי לשאול שאלה או להציע את דעתם, ובכך לפתוח שלל אופציות לדיון.

ברגע שמתחיל דיון, הסיכוי שלאחרים יהיה את הביטחון להצטרף – גדל. לא רק שזה בונה אינטרקציה ועיסוק במותג שלכם, אלא גם שזה מגדיל את ערך ה-SEO של הבלוג שלכם ואת כמות הטקסט הרלוונטית בעמוד.

4. יותר קישורים נכנסים

ככל שהמותג שלכם והתוכן שלכם יהיו מעניינים יותר, הסיכוי שלכם לקבל "איזכורים" (קישורים נכנסים) בכתבות ומאמרים באתרים שונים ברחבי הרשת – גדלים. כמו שנכתב ״חברה ממוצעת שמשתמשת בבלוג מקבלת 97% יותר לינקים פנימיים".

5. הגדלת כמות הדפים המאונדקסים

הגדלת מספר העמודים המאונדקסים במנועי החיפוש היא דרך מעולה להגביר את ערך האתר שלכם בעיני מנועי החיפוש. ככל שיש לכם יותר דפים מאונדקסים, כך יש סיכוי גדול יותר שהם ידורגו בתוצאות חיפוש רלוונטיות במנועי החיפוש (כמובן שאיכות התוכן חשוב מאוד).

בלוג מציע דרך להעלות דרמטית את כמות הדפים באינדקס ולהגביר את הנראות של האתר שלכם. לפי Social Media Today, אתרים שיש להם בלוגים פעילים מקבלים בממוצע 434% יותר דפים מאונדקסים, משמע – חשיפה מוגברת ללקוחות פוטנציאליים.

יש בלוג פעיל? ככה זה ניראה
יש בלוג פעיל? ככה זה ניראה

6. אנשים (פשוט) אוהבים לקרוא בלוגים

לסיכום, והכי חשוב, רוב האנשים אוהבים לקרוא בלוגים. לפי Quicksprout למעלה מ-329 מיליון אנשים רואים יותר מ-25 בליון דפי בלוגים בחודש. יחד עם זאת 82% מהצרכנים נהנים לקרוא תוכן רלוונטי מבלוגים של מותגים.

לתת לצרכנים משהו שהם יכולים להנות ממנו, שגם מוסיף סבירות מוגברת של הגדלת מכירות זה משהו רצוי באופן מובן מאליו (כל עוד אתם יכולים ליצור טקסים ומאמרים מושכים) הקהל כבר שם מוכן ומחכה לקרוא.

אז הנה לכם, שש סיבות למה כדאי להכניס גם בלוג כחלק ממאמצי השיווק שלכם.

אליאב לנקרי
אליאב לנקרי

אליאב לנקרי

בעלים של חברת GH.A שיווק דיגיטלי. מומחה באסטרטגיות לקידום אתרים נקיות לאורך זמן. כותב את הבלוג שמולכם כבר למעלה מ-7 שנים בגלל הכיף שבתחום. מקדם אתרים ברוב הפעמים תחת הכובע הלבן ☺- אבל במקרים מסויימים יודע גם לעבור לצד השחור ☻.

4 תגובות על “מדוע כל עסק צריך בלוג? (6 סיבות)

  • אוגוסט 25, 2014 11:49 am

    אני יכול להעיד מגוף ראשון שאתר עם בלוג פעיל ומעניין בהחלט מביא לקוחות. שווה ביותר!

    הגב
  • אוגוסט 25, 2014 11:27 pm

    בלוג פעיל ובועט יוצר באופן כמעט אוטומטי לינקים טבעיים (במידה והוא מעניין ופעיל לאורך זמן)
    חשוב לשים דגש גדול על איכות התוכן וכמה הוא מעניין באמת את הגולשים..

    הגב
  • אוגוסט 27, 2014 6:52 am

    יש לי עסק משפחתי של מכבסה, בחיים לא היה לנו בלוג כי קשה לי נורא למצוא רעיונות לכתיבה, האם יש אנשים שאפשר לשלם להם בעבור כתיבת תוכן ומאמרים וגם חשיבה על רעיונות לכתיבה עבור בלוג לעסק?

    תודה רבה לנענים לבקשתי.

    הגב
    • אליאב לנקרי
      אוגוסט 27, 2014 7:18 pm

      כמובן, יש אנשים שזו העבודה שלהם "כתיבת תוכן כתיבת מאמרים" אתה יכול להתחיל לחפש פרילאנסר ב- xplace.com, כמובן שגם בפייסבוק תוכל להעזר בקבוצות פרילאנסרים.

      אליאבוס.

      הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *