נגמרו הרעיונות: מחזור תוכן ישן לטובת יצירת תוכן חדש

טבעו של האינטרנט הוא להביא תוכן חדש ורענן בכל יום עם הנושאים המעניינים ביותר שעל הפרק, במקביל, הרצון של יוצרי התוכן לשמור על עניין הקהל שלהם ועל תנועת גולשים לאתרים שלהם שבסופו של דבר מומרת לכסף (בעזרת פרסומות, מכירת מוצרים וכו').

לרובנו היה תוכן (=מאמר) שהיה מוצלח יותר מתכנים אחרים שפרסמנו, פשוט חבל שברגע שעבר זמן מסויים המאמר פשוט יגמור בלשכב בארכיון של הבלוג ויעלה אבק…

יצירת תוכן חדש באמצעות תוכן ישן

אבל זה לא חייב להיות ככה
שימוש מחדש בתוכן ישן היא דרך מעולה ליצור כתבות חדשות ומקוריות תוך כדי תזכורת לקוראים על המאמרים הקודמים שלכם.

יש הרבה דברים טובים ב"מחזור תוכן", כולל אופטימיזציה של מילות מפתח ויצירת קישורים נכנסים, הגדלת רמת העניין של הקהל, שמירת קוראים גבוהה יותר וסמכות מותג טובה יותר.

כל פעם שאתם יוצרים תוכן חדש, כדאי לחשוב איך יהיה אפשר לעשות בו שימוש חוזר בהמשך הדרך. תחשבו אם המאמר שלכם יכול להיות חלק מסדרה מתמשכת (לדוגמא מאצלי: אופטימיזציה א', ב', ג'), או האם אפשר להכניס אותו ל"אינפוגרפיק" (=InfoGraphic) או חלק ממצגת.

תעברו על התוכן שלכן ותמצאו את התוכן הכי איכותי שהיה פופולרי וקיבל כמות גבוהה של תנועה ושיתופים ברשתות חברתיות – אתם יכולים להשתמש ב"גוגל אנליטיקס" כדי לעשות את זה.

תכינו רשימה

הרבה מאוד מאמרים כוללים בתוכם רשימות (בדיוק כמו הפוסט הקודם שלי על שיפור דף נחיתה). זה מקום מצויין להתחיל בו כשזה מגיע לשימוש מחדש בתוכן. תפרקו רשימות שייצרתם לגורמים ותחשבו איך כל נקודה יכולה לעבוד כפוסט עצמאי בבלוג.

לא כל פוסט מבוסס-רשימה שיצרתם יעבוד בדרך הזו, אבל תתפלאו לראות שחלכם כן.
זה יכול לעבוד גם הפוך כמובן, ואם יש לכם מספר פוסטים שיכולים להשתלב כחלק מאסטרטגייה כוללת, רשימה יכולה להיות אחלה פוסט סיכום.

דוגמא של שחזור תוכן שעשיתי לאחרונה בבלוג; לקחתי את המאמרים שנקראו הכי הרבה בבלוג שלי וריכזתי אותם ברשימה בתחתית הבלוג תחת הכותרת "מאמרים מומלצים לקריאה".

צרו eBook

לאסוף את כל הפוסטים בבלוג שלכם לספר אלקטרוני זה אחלה רעיון, או לחילופין שכתוב של "סמינר רשת" שעשיתם בעבר ולהפוך אותו לספר אלקטרוני יכול לעבוד גם.

תעברו על התוכן שלכם ותחליטו איזה פוסטים יתאימו לספר האלקטרוני שלכם ואיך אפשר לבנות אותם. תוודאו שאתם מוסיפים תוכן נוסף, כמו תמונות והנחיות, כדי לוודא שהפוסטים שלכם מתקשרים אחד לשני ועובדים כסוג של ספר.

אחרי שעבדתם על התוכן לספר האלקטרוני, תנו לו עיצוב שיראה מקצועי (כמובן, תלוי באיזו נישה) ואז תשתמשו בו איך שאתם חושבים – תמכרו אותו, חלקו אותו בחינם לכמות מוגבלת של זמן, תפרסמו בפורומים ובכך תגיעו לקהל יעד נוסף וכו'.

תשלחו עדכונים לאימייל (ניוזלטר)

ככה ניראה "ניוזלטר" בסיסי
לדוגמא (הניוזלטר של "אליאבוס")

"ניוזלטר" זה כלי מעולה לשליחת קטעי תוכן ללקוחות\גולשים שלכם. אם יש לכם סדרת מאמרים שיכולה לעבוד כמדריך צעד-אחר-צעד, אתם יכולים לשלוח מאמר אחד בשבוע עם תקציר כדי לשמור את הקוראים שלכם במתח וציפייה עד הפעם הבאה.

אתם יכולים גם להשתמש ב"ניוזלטר" כדי להציג את התוכן הכי פופולארי ולשלוח קישורים למאמרים קשורים לאלו שתקצרתם באימייל המקורי שלכם. "ניוזלטר" זו דרך טובה ליצור עניין אצל קהל קיים, ולספק ערוץ מושלם לקידום התוכן שלכם.

אתם יכולים להשתמש בספר האלקטרוני שהזכרנו למעלה כדי לבנות רשימת מנויים, תשתמשו בשירות כמו MailChimp כדי לשלוח ולעקוב אחרי ה"ניוזלטר" ואחוזי הפתיחה שלו.

תעשו מצגת

SlideShare מספקת דרך מבריקה להציג תוכן ומידע באופן מקצועי וויזואלי (חזותי). אתם יכולים להשתמש במצגות כדרך לתת לקוראים שלכם תקציר של התוכן המקורי שלכם או כדרך להציג מידע חזותי, סטטיסטיקות וכל העולה בראשכם.

אם יש לכם תוכן ארוך במיוחד כמו סקירה טכנית או ביקורת, אתם יכולים לקחת את החלקים הכי חשובים של המידע ולהציג אותם באופן חזותי במצגת. זה חשוב שתחדשו את הפורמט של התוכן בהתאם לקהל שלכם, כך שגולש שרוצה מצגות חזותיות קצרות ומהירות עם מידע מסויים יקבל מצגת SlideShare מספקת. (אחרי שיצרתם מצגת אתם יכולים לקשר לתוכן המקורי – והופ, קיבלתם עוד קישור, ככה סתם פתאום :).

הדבר הכי חשוב במצגת SlideShare הוא שניתן להטמיע ולשתף את המצגת, כך שקל לקוראים לכלול את התוכן שלכם באתרים שלהם ולשתף אותו עם החברים והעוקבים שלהם (מישהו אמר "מיתוג"?)

דוגמא למצגת SlideShare

תהיו חזותיים

תוכן חזותי צריך להיות חלק מהותי בכל אסטרטגיית שיווק, מכיוון שזה מושך וקל לעיכול. יש דרכים שונות שאתם יכולים להשתמש מחדש במאמרים ישנים ופוסטים בבלוג ולהפוך אותם ליצירות חזותיות.

"אינפוגרפיקס" (=תמונה הכוללת מידע) זו דרך מעולה להציג מידע ולכלול ציטוטים וסטטיסטיקות מכל מחקר קיים שכתבתם או קראתם. באופן דומה, תמונות בודדות יכולות להיווצר באמצעות ציטוטים וסטטיסטיקות ואז להיות מופצות בערוצים שונים. "פינטרסט" זה מקום נהדר ליצור לוחות סביב נושאים שונים.
קראו עוד על השעות המומלצות לפרסום ברשתות החברתיות

הרבה אנשים לא נהנים מקריאת מאמרים, אז למה לא לנסות ולפוך תוכן כתוב לסדרת ווידאו? פודקאסטים (למרות שזה לא חזותי אלא יותר שמע) גם מאוד פופולאריים ולעיתים יכולים להשתמש בתוכן קיים כנקודת התחלה לדיון רחב יותר.

כתבו פוסט אורח

תוכן טוב יכול להיות חלק מאסטרטגיית שיווק ויכול לעזור לייצר תוכן חדש מתכנים ישנים. אם יצרתם משהו שעבד טוב בעבר, אז אין סיבה שלא תרחיבו אותו או תפתחו אותו באתרים אחרים.

תחשבו על התוכן המקורי שלכם כ"מקור", ועל פוסטים אורחים כ"מקשרים". כל פוסט אורח שאתם כותבים יכול להביא "קישור טבעי" לתוכן המקורי בבלוג שלכם וכאן אתם יכולים להרוויח גם מיתוג לשם שלכם\לשירות שלכם, תנועת גולשים וגם עוד קישור איכותי לפרופיל הקישורים שלכם.

זו אסטרטגיה מעולה, מכיוון שהיא מרחיבה את חיי הפוסטים הכי טובים שלכם ומאפשרת לכם ליצור תוכן איכותי כ"מקור" על נושא שכבר יש לכם הבנה בו.

תמחזרו את התוכן!

כמו שאתם רואים, יש המון דרכים פשוטות להשתמש מחדש בתוכן ישן ולשחרר אותו לקהל חדש. יש הרבה יתרונות שונים למחזור פוסטים ישנים מהבלוג ומאמרים וזה יכול להדהים אותכם כמה רחוק רעיון אחד יכול לקחת אותכם…

לפני שאתם כותבים את המאמר הבא שלכם, קחו צעד אחורה ותחשבו איך יהיה אפשר להשתמש בו מחדש.

אשמח אם תשתפו בתגובות רעיונות שלא כתבתי 🙂

אליאב לנקרי
אליאב לנקרי

אליאב לנקרי

בעלים של חברת GH.A שיווק דיגיטלי. מומחה באסטרטגיות לקידום אתרים נקיות לאורך זמן. כותב את הבלוג שמולכם כבר למעלה מ-7 שנים בגלל הכיף שבתחום. מקדם אתרים ברוב הפעמים תחת הכובע הלבן ☺- אבל במקרים מסויימים יודע גם לעבור לצד השחור ☻.

3 תגובות על “נגמרו הרעיונות: מחזור תוכן ישן לטובת יצירת תוכן חדש

  • אוקטובר 31, 2014 12:33 pm

    כל האיפוגרפיקים שאני מכירה בעברית פשוט על הפנים או וחסרי כל מטרה מועילה לגולשים – אז כל מי שעושה אינפוגרפיק, תשקיעו עוד כמה שקלים על מישהו שיכתוב תוכן כמו שצריך!!! נחנקנו מאיפוגרפיקים מכוערים ולא מועילים!!!!

    הגב
  • נובמבר 9, 2014 11:32 am

    כמובן שאפשר לקחת כמה מאמרים לשכתב + לערבב בינהם ככה שיוצא מאמר חדש עם תוכן מעניין ומגוון..

    הגב
  • נובמבר 9, 2014 2:05 pm

    אכן מאמר מועיל , תודה – הנושא חשוב מאד כיוון שלעתים נגמר באר היצירתיות לכתיבת תכנים חדשים לפחות לתקופה לא קטנה … אז הטיפים בעלי ערך מוסף.

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *