Apple Search: בקרוב?

שוק מנועי החיפוש הוא בשליטתו המוחלטת של "גוגל". האם בקרוב נראה מתחרה ראש-בראש חדש? דיווחים שונים ברשת מראים כי "בוט" חדש סורק אתרים בתדירות גבוהה ושמו הוא APPLE-WWNET. צריך להתחיל להתכונן?

apple search - בקרוב?

זחלן של "אפל" התחיל לסרוק את הרשת בצורה מעוררת חשדות

הרבה מאד קשקשת ברשת אודות זחלן חיפוש (עכביש, רובוט) של חברת APPLE אשר מראה תנועה גבוהה מאד מאז אמצע אוקטובר הובילה רבים בעולם האינטרנט לטעון ש"אפל" כנראה מפתחת מנוע חיפוש חדש. זה הגיוני מאד כי היום במכשירים החכמים של אפל (אייפון, אייפד, שעון אפל) אפשר לעשות חיפושים עם SIRI מבלי להשתמש כלל וכלל במנוע חיפוש חיצוני כמו גוגל או בינג.

בעבר "אפל" שיתפה פעולה עם מנועי חיפוש כגון "גוגל" כדי להביא ללקוחות שלה את טכנולוגיית החיפוש הטובה ביותר ישירות אל תוך המכשירים החכמים שהיא מייצרת (ומייצרת טוב מאד אם תשאלו אותי!). בשנת 2012 חברת אפל לקחה אליה עובד שכיר חדש ששמו וויליאם סטאסיור כדי לשפר את יכולות החיפוש של "סירי". כיום התנועה המחשידה של זחלני "אפל" (מליוני סריקות של אתרי אינטרנט ברחבי העולם כולו בתוך מספר ימים בודדים) מצביעה כי חברת "אפל" מתכוונת כנראה לשפר עוד יותר את יכולות החיפוש של "סירי" ואולי "אפל" מתכוונת בעתיד להוציא לשוק מנוע חיפוש חדש משלה. אני בספק שזה באמת יקרה כי זה ידרוש ממנה מאצמי על ומשאבים אדירים וספק שהיא באמת תוכל להתחרות ב"גוגל" ובשאר מנועי החיפוש אשר פועלים בשטח כבר עשורים שלמים.

קראו עוד – שיתוף פעולה בין מנוע החיפוש DuckDuckGO לבין "אפל"

מה זה אומר עבורנו (הישראלים)?

אני אישית לא משתמש ב"סירי" ולא משתמש בשעון של "אפל", אני כן משתמש בספארי (גם במחשב) כי אני לא כל כך אוהב את העובדה ש"גוגל" עוקבת אחריי ב"כרום". נכון להיום המידע החדש הזה לא אומר הרבה בשבילנו כאן בישראל, סתם נשמע מעניין. מה שגם בישראל לא הרבה אנשים משתמשים ב"סירי" ובכלל אין הרבה אנשים עם שעון אפל. אבל אם אפל תשפר את יכולות החיפוש של "סירי" עד כדי שאנשים יעדיפו את "סירי" על פני "גוגל", זה יהיה מהפך גדול מאד.

כדי שיהיה לה סיכוי לנצח את "גוגל", "אפל" תצטרך להוציא מהכיס של החברה עשרות אם לא מאות מיליארדי דולרים. זה לא סוד שגוגל השקיע, משקיע ועוד תשקיע סכומי עתק על פיתוח מנוע החיפוש שלה.
להיכנס ראש בראש עם "גוגל", אם זה אי פעם יקרה, זו החלטה אמיצה מאד, בלשון המעטה!

בארצות הברית למשל, בין 10%-20% מהגולשים באינטרנט הם עם מכשירי "אפל", מעדיפים לשאול את "סירי" שאלות ולקבל תשובות דרך המיני מנוע חיפוש שקיים אצלה (מאשר לגשת אל מנוע החיפוש של "גוגל"). תתארו לעצמכם מצב שבו כל הגולשים הללו יעדיפו את "סירי" על פני "גוגל". זה עלול באמת לקרות! אם זה אכן יקרה, אז אפל תחליט אולי להרחיב את הפיתוחים שלה לכיוון מנוע חיפוש חדש לגמרי.

לסיכום לאלו בינינו שאוהבים לקרוא חדשות מעולם הקידום אתרים, מקווה שניהינתם! אני אישית אשמח אם ייכנס לתחום שלנו מנוע חיפוש שיערבבו קצת את הקלפים ויביאו קצת התרגשות חדשה למקצוע המרתק שלנו בעולם ובמיוחד כאן בישראל – עד שזה באמת יקרה, נתראה כמו תמיד בעמוד הראשון של "גוגל".

אם "אפל" תוציא לשוק מנוע חיפוש חדש לגמרי שאותה היא תתאים גם לעברית ותכניס אותה כברירת מחדל בכל המכשירים החכמים שלה, אז יכול להיות שמקדמי אתרים יצטרכו להתחיל לעשות כל מיני ניסויים כדי להבין איך מקדמים אתר במנוע החיפוש של אפל בצורה הכי יעילה.

ג'ון מימוני
ג'ון מימוני

ג'ון מימוני

ג'ון מימוני מנהל איזי אינטרנט קידום אתרים ופתרונות אינטרנט. מתמחה בקידום אורגני כובע לבן וניהול מוניטין של חברות, עסקים, מותגים ואנשי עסקים ברשת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *