Pokémon Go: כלי שיווק מהדור הבא

האם באמת יש צורך בהקדמה על המשחק שרובנו הורדנו אותו עוד לפני שהוא הגיע לחנויות האפליקציות בישראל?

ממש בקצרה למתעקשים: המשחק פותח ע"י נינטנדו היפנית ומבוסס על סדרת האנימה המצליחה משנות ה-90 – 'פוקימון'. מטרת המשחק היא איסוף מפלצות עם כוחות מיוחדים שבסופו של דבר המטרה היא להיות מאמן פוקימונים מוביל ולנצח קרבות. אם תרצו לשחק במשחק, יהיה עליכם לצאת מהמזגן הנעים ולהתחיל לשוטט ברחובות ובאזורים מרכזיים – כי שם תמצאו את הפוקימונים המיוחדים.
אם תרצו להרגיש שהמשחק הוא חלק מהחיים האמיתיים תצטרכו להפעיל את המצלמה ובעצם להשתמש בטכנולוגיה מתקדמת שנקראת "מציאות רבודה".

המספרים

המשחק פוקימון GO כבר זכה בתואר "האפליקציה המורדת ביותר בשבוע הראשון להשקתה" עם למעלה מ-75 מיליון הורדות במכשירי IOS ואנדרואיד. חשוב לציין שבשבוע הראשון המשחק הושק רשמית במספר מצומצם של מדינות, רק לקראת אמצע יולי הושק בעוד כ-25 מדינות (ישראל לא בניהן) – והזרוע נטויה.

בזבוז זמן?

הזמן הממוצע של שחקן בפוקימון GO בארה"ב הוא למעלה מ-33 דקות, בפייסבוק 22 דקות ובסנאפצ'ט 18 דקות. אז מה זה אומר?

Credit: SensorTower
Credit: SensorTower

עוזר לעסקים (!)

פיצרייה קטנה בניו-יורק טוענת שהמכירות קפצו ב-75% במהלך סוף השבוע ע"י הפעלת השיקוי המפתה (או בשמו במשחק:Lure Module ) באזור הפיצרייה, מה שגרם לפוקימונים רבים לצוץ בסביבה ובכך למשוך קהל רב לאזור הפיצרייה. ומי לא יתפתה לריח הפיצה? בעל הפיצרייה השקיע סה"כ 10$ בלבד על מנת לרכוש את השיקוי.

הפופולריות של המשחק עלולה לפגוע בחברות המבססות את המודל העסקי שלהן על Check-in בבית העסק על מנת לקבל קופון או הנחה (לדוגמאFoursquare )  או חברות כמו Groupon המאפשרות לעסקים לפרסם הנחות על מנת לחשוף את בית העסק.

הגדולים כבר על הגל

מקדונלדס היא החברה הראשונה המפרסמת באמצעות פוקימון GO. החברה משלמת על מנת להפוך את כל סניפי הרשת ביפן (כ-3,000 סניפים) למכוני פוקימונים, מה שאומר ששחקנים יהיו חייבים להגיע לסניפים על מנת להתאמן ולהילחם בשחקנים אחרים ובכך להתקדם במשחק.

איך לנצל את הגל הנוכחי

לא ניתן לדעת האם זה עוד טרנד חולף או משהו שהולך להישאר איתנו זמן רב, המפתחים של פוקימון GO אומרים שהגרסה הנוכחית מכילה 10% מכלל הפיצ'רים המתכוננים. כך שהכל תלוי בהם.

אבל עד אז, באו נעלה על הגל ונראה איך ניתן לנצל את המצב לטובת העסק שלנו.

דבר ראשון, בדקו האם העסק שלכם הוא תחנת עצירה המאפשרת לשחקנים לקבל ציוד שיתרום להם להמשך המשחק, או במקרה הטוב, העסק שלך הוא מכון פוקימונים המאפשר לשחקנים להילחם.

אם כן, הרווחתם בגדול, כל שעליכם לעשות זה להפיץ את השמועה, השתמשו ברשתות החברתיות וספרו לעוקבים שלכם. השתמשו בשלטים בכניסה לעסק שלכם, דבר שיכול לעזור לכם להכניס לעסק שלכם אנשים שלא הולכים עם האפליקציה פתוחה באותו רגע נתון. צלמו תמונות של אנשים שמשחקים אצלכם בבית העסק ופרסמו במקומות הנכונים – עשו הכל בשביל שכולם יכירו את תחנת העצירה או המכון.

"תן לי וולטרוב עם טחינה"
"תן לי וולטרוב עם טחינה"

תכננו אירוע מראש שבו אתם הולכים להשתמש במשקה הפיתוי (הוזכר בתחילת הכתבה), הכינו מספר משקאות פיתוי מראש (עבור תשלום סמלי) וקבעו יום ושעה מראש בו אתם הולכים להפעיל את הפיתוי בסביבת בית העסק שלכם, דאגו לפרסום במקומות הנכונים (בתוך בית העסק, ברשתות החברתיות, מחוץ לבית העסק באמצעות שלטים וכו') הכי חשוב זה שיהיה מספיק באזז שיגרום לאנשים לדבר – עובד רק אם בסביבת בית העסק שלכם יש תחנת עצירה

עסקים בתחום המזון (פאבים ובתי קפה) יכולים לשנות שמות למשקאות ומאכלים ובעצם להראות שהם לא נשארו מאחור, לדוגמא: קוקה-קולה – פוקה-קולה, פיתה עם פלאפל – פיתה עם וולטרובים (פוקימון בצורת כדור) וכו'. נסו לשדר שאתם בעניינים למרות שהקשר בין העסק שלכם לעולם הטכנולוגיה הוא מקרי בהחלט.

הנחות והטבות לשחקנים שיתפסו פוקימונים בסביבת בית העסק שלכם ויעלו תמונה לרשתות החברתיות עם תיוג שם בית העסק.

אשמח אם תשתפו עוד דרכים 🙂

בואו נקווה לטובת כולנו, המכורים למשחק, אנשי השיווק ובעלי העסקים שהמשחק יגיע באופן רשמי גם לישראל וימשיך להגדיל את כמות המשתמשים.

בהצלחה !

 

אליאב לנקרי
אליאב לנקרי

אליאב לנקרי

בעלים של חברת GH.A שיווק דיגיטלי. מומחה באסטרטגיות לקידום אתרים נקיות לאורך זמן. כותב את הבלוג שמולכם כבר למעלה מ-7 שנים בגלל הכיף שבתחום. מקדם אתרים ברוב הפעמים תחת הכובע הלבן ☺- אבל במקרים מסויימים יודע גם לעבור לצד השחור ☻.

6 תגובות על “Pokémon Go: כלי שיווק מהדור הבא

  • יולי 27, 2016 11:34 am

    רעיון נפלא.
    באמת מאוד מעניין לדעת אם זה טרנדי
    להבנתי זה יכול לתת Buzz לרוב בתי העסק,
    בפרט כאלה המציעים שירות כלשהו,
    במקרה שלי להכנס ולחפש חבילת ספא מחזקת או כל תמצית צמחים שאנו מייצרים לחיזוק מערכת החיסון.
    העניין הוא איך מטמיעים לתוך עסק?,
    מאמר מעניין ומפתיח יחדיו
    תודה רבה
    ברוך סרוסי

    הגב
  • יולי 27, 2016 10:14 pm

    מאמר מעולה עם רעיונות יפים. העניין הוא שצריך להבין את המשחק ומישהו עם עסק, שרוצה לעשות את זה חייב לידו איזה ילד שיעשה עבורו את הפעולות, כי אני לא רואה מישהו בן 50 מוריד, מתקין וקונה פיצ'רים חדשים.

    תמשיך לכתוב אליאב, אני אוהב את הסגנון בגובה העיניים.

    הגב
  • יולי 27, 2016 10:20 pm

    תשמע, אין ספק שהמשחק הזה הולך להיות הדבר הבא.
    יש לו פוטנציאל אדיר בישראל, לדעתי רק עסקים יוכלו לנצל את זה לטובתם.

    כתבה מצויינת!

    הגב
  • יולי 29, 2016 12:44 pm

    אם אנשי עסקים לא ינצלו את זה כמה שכתבת, הם פשוט פראיירים.

    הגב
  • ספטמבר 12, 2016 1:10 pm

    לפי דעתי הנישה הזו הולכת לאט לאט למות (פוקמון גו), מה אתה חושב?

    הגב
    • אליאב לנקרי
      ספטמבר 12, 2016 8:00 pm

      היי נדב, מסכים איתך לחלוטין…
      לפחות בישראל, כמות המשתמשים היומית הפעילה ירדה משמעותית, אפשר לקחת בחשבון את החזרה ללימודים. אבל עדיין, דעיכה.

      אליאב.

      הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *