RankBrain: מה זה? והאם צריך לפחד?

[מאמר אורח] גוגל משתמשת במערכת של אינטליגנציה מלאכותית שנקראת ״RankBrain״ – על מנת לעזור בסידור ומיון תוצאות החיפוש. העדכון לא באמת עושה בעיות רק גורם למקדמי אתרים לבצע אופטימיזציה לאתר עבור המשתמשים ופחות בשביל "להאכיל" מנוע חיפוש,  לפי דעתי זה עדכון נפלא שיגרום לאט לאט לתחום שלנו להיות הרבה יותר מקצועי מאשר סתם לדחוף ביטויי מפתח לאתר.

אז האם זו הדרך החדשה של המנוע חיפוש לדרג אתרים?

לא, Rank Brain הנו חלק מכלל האלגוריתם של גוגל כמו נוספים שאנחנו מכירים כמו: פנדה, פינגווין ועוד רבים.  מדובר באלגוריתם שהשימוש בו נעשה כדי למיין מיליארדי עמודים ולמצוא מתוכם את העמודים הרלוונטיים עבור בקשת החיפוש.

אז מה בדיוק RankBrain עושה?

לפי הבנתי RankBrain בעיקר משמש כדרך יעילה לפרש חיפושים שאנשים חיפשו בכדי למצוא עמודים רלוונטיים, גם אם הגולש לא הקליד את המילים המדויקות בחיפוש, זאת אומרת כשהאלגוריתםמזהה מילת חיפוש שהוא אינו מכיר או שאינן נשאלות אף פעם, התוכנה יכולה לנחש מילים וביטויים בעלי משמעות דומה ולהציג תוצאות מדויקות יותר, זה הופך את השאילתות חיפוש ליעילות יותר מאי פעם.

האם באמת אלגוריתם RankBrain הוא השלישי בחשיבותו?

לפי Bloomberg: "ראנק-בריין הוא אחד ממאות הסיגנלים המשפיעים על החלטת האלגוריתם של גוגל למקם תוצאות חיפוש, הוא הסיגנל השלישי החשוב ביותר ברשימת הפקטורים." אני בספק על עניין זה כי בסופו של דבר זה שילוב כל כך גדול של סיגנלים שיש כל כך הרבה דברים אחרים שמשפיעים כמו: מהירות אתר, קישורים, תקינות קוד האתר ועוד…

אז איך זה עובד?

אלגוריתם הבינה ראנק-בריין לומד מילים, ביטויים שונים ומילים נרדפות ויודע להשוות ביניהם בכך שיציג את התוצאות הרלוונטיות ביותר למחפש.

ומקדמי אתרים, זהו?

ראנק-בריין לא בא לעשות בעיות, אלא הגיע אך ורק בכדי לעזור למחפשים למצוא את התוצאות שלהם בצורה הטובה ביותר. לא מעט מקדמי אתרים לשעבר רצים לומר שקידום אתרים "מת", אז לא, כפי שאתם יודעים קידום אתרים עדיין לא "מת" והוא כאן בשביל להישאר.

כאשר אתם עושים אופטימיזציה לאתר לפי דעתי תפסיקו לנסות "להאכיל" אך ורק את מנוע החיפוש, תתחילו לחשוב על המשתמשים, מה יכול להיות רלוונטי אליהם וכמה התוצאה שלכם תהיה רלוונטית יותר משאר המתחרים. לאט-לאט גוגל מתחילה להבין בצורה כמעט אנושית מילים נרדפות, אז תתחילו לדאוג פחות מלדחוף ביטויים (שלא תבינו אותי לא נכון, עדיין יש משקל לאופטימיזציה), עכשיו יותר מתמיד לגוגל יש זווית ראיה אחרת לגמרי על שאילתות חיפוש באמצעות אלגוריתם RankBrain.

שחר גלעד

בעלים ומנכ"ל משותף בחברת PRM – יחסי ציבור באינטרנט באמצעות שיווק תוכן.

2 תגובות על “RankBrain: מה זה? והאם צריך לפחד?

  • יולי 8, 2016 4:59 pm

    מה שראנק בריין בריין עושה הוא לבדוק מה צריך ליישם עבור כל שאילתה בודדת, כדי לספק לגולש את מה שחיפש. האם בשאילתה "קידום אתרים" הטייטל משפיע יותר? או אולי המטא תיאור? האם קישורים הם אלו שחשובים או אולי דווקא התוכן? אחרי שבריין ראנק מוצא בדיוק את התמהיל האלגוריתמי הנכון, הוא מכתיב לשאר האלגוריתמים מה לעשות ואיך להתנהג ספציפית עבור השאילתה המדוברת. אגב, בגוגל טוענים שאין אפשרות לעשות אופטימיזציה ולהתאים את עצמנו לראנק בריין.

    אפשר לקרוא עוד כאן: https://techcrunch.com/2016/06/04/artificial-intelligence-is-changing-seo-faster-than-you-think/

    הגב
    • יולי 9, 2016 8:44 pm

      היי עמית תודה רבה על התגובה.
      אני מסכים איתך לגבי זה שגוגל טוענים שאין אפשרות לעשות אופטימיזציה ולהתאים את עצמנו לראנק בריין…
      אני בסה"כ בא להגיד שהיום בזמן אופטימיזציה אין צורך לדחוף מילות מפתח בכוח, אלה יותר להתרכז בתועלת לגולשים.

      הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *