סיכום שבועי: הפתעה בנוגע ל-HTTPS, לא עוד ניהול Sitelinks ועוד…

השבוע ברשת:
האם האלגוריתם של גוגל שבודק את אמינות HTTPS הוא בעצם לא אלגוריתם? ● "עזרה ראשונה" לאתרים שנפגעו מפינגווין שוחררה ● מעכשיו לא ניתן לנהל את ה-Sitelinks שלכם ● כלי חדש יעזור לכם להבין אם האתר שלכם מותאם AMP ● ועדכונים נוספים.

חדשות קידום אתרים

צפייה בציוץ

"העזרה ראשונה" של גוגל לעדכון פינגווין 4.0 וקודמיו שוחררה
בעדכון הפינגויין האחרון גוגל הצהירה כי אתרים שנפגעו באחד מעדכוני הפינגווין מהשנים האחרונות ייזכו ל"עזרה ראשונה", העזרה ראשונה לא באמת תוציא את האתר מהעונש אם לא נעשו כל הפעולות הדרושות. אבל אם נעשו דברים – סיכוי גדול שהעונש יירד. כך אישר גארי אילייס בטוויטר שלו השבוע.

תשובותו של גארי לשאלה
תשובותו של גארי לשאלה
המשך קריאה

הסרה של אפשרות ניהול ה-SiteLinks מגוגל Webmaster Tools (קונסול)
זוכרים את האפשרות שגוגל נתנה לנו להסיר קישורים מה-Sitelink שמופיע בגוגל? תשכחו ממנה. לאחר עשור גוגל מחליטה להסיר את האפשרות לבעלי אתרים. המטרה של המהלך לפי גוגל "לפשט את הדברים, הכלי לא ברור לכולם". חבל לנו.

מה עושים מעכשיו?
שימוש בקישורים פנימיים על מנת לספק לגוגל דגש על דפים רלוונטיים
בדקו באמצעות אפשרות Fetch-Render שדפים נקראים ע"י הרובוט כמו שצריך
לא לפחות להשתמש בתגית no-index לצורך הסרת תוצאות לא רצויות מהחיפוש

Sitelinks - רשימת הקישורים המופיע בתוצאות החיפוש תחת התוצאה
Sitelinks – רשימת הקישורים המופיע בתוצאות החיפוש תחת התוצאה
המשך קריאה

כלי לבדיקת AMP באתרים הושק
אם עדיין לא שמעתם על פרוייקט AMP (AMP = Accelerated Mobile Pages) של גוגל, אז תשלימו פערים. לאחר מכן תשמחו לשמוע שגוגל השיקה כלי שיעזור למתכנתים\בעלי אתרים לאשרר שהאתר שלהם באמת תומך בטכנולוגיה, בדקו את האתר שלכם.

AMP: אתר שלא עבר את המבחן
AMP: אתר שלא עבר את המבחן
המשך קריאה

בעוד מספר חודשים: אינדקס חיפוש נפרד למובייל ולדסקטופ
בכנס Pubcon 2016, גארי אילייס הצהיר שתוך מספר חודשים יושק אינדקס עבור מובייל (כיום אינדקס המובייל משתמש במידע שנלקח מאינדקס הדסקטופ). לדבריו, אינדקס המובייל יהפוך להיות האינדקס העיקרי ואילו הדקסקטופ יהיה המשני. דבר זה מתבקש מאחר ויותר מ-85% מהאתרים מותאמים למכשירים ניידים. מה זה אומר? ואיך ישפיע המהלך עלינו? נדע רק בחודשים הקרובים.

המשך קריאה

HTTPS יעזור גם לאתרים שלא באמת מאובטחים
מאז ההצהרה של גוגל שפרוטוקול HTTP יתרום לתהליך קידום האתר, ראינו יותר ויותר אתרים שמחליפים לפרוטוקול המאובטח. השבוע גארי אילייס בשיחה עם ברי שוורץ "פלט" שכל האלגוריתם מבוסס בעצם על חמשת האותיות הראשונות של כותבת אתר ולא מעבר. גם אם אין להם תעודה שרכשתם וגם אם האתר לא באמת מאובטח – תקבלו את הדחיפה לאתר שלכם. מה? כן. מוזר מאוד!

עדכונים נוספים שכדאי לדעת עליהם:
ג'ון מולר מדבר על קישורי בלוג-רול (Blogroll) והאם יש צורך להסירם
מתקפת סייבר על החוף המזרחי של ארה"ב

אליאב לנקרי
אליאב לנקרי

אליאב לנקרי

בעלים של חברת GH.A שיווק דיגיטלי. מומחה באסטרטגיות לקידום אתרים נקיות לאורך זמן. כותב את הבלוג שמולכם כבר למעלה מ-7 שנים בגלל הכיף שבתחום. מקדם אתרים ברוב הפעמים תחת הכובע הלבן ☺- אבל במקרים מסויימים יודע גם לעבור לצד השחור ☻.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *