6 דברים שכל מקדם אתרים רוצה שהלקוחות שלו ידעו (בקטע טוב)

לכל מי שעוסק בקידום אתרים, בארץ או בחו"ל יש את הרצון הזה לשלוח מסמך בנוסף לחוזה שיעזור ללקוח ולנו לשדר על אותו התדר ולעשות טוב אחד לשני. באמת. *מאמר שמטרתו היא נטו להוציא מכם חיוך קל לקראת השבוע החדש (אין שום כוונה לפגוע כמובן).

1. האימיילים שאתה מקבל מהמתחרים שלי "האתר שלך לא מותאם לגוגל" – הם סתם!

בכל פעם שאתה מקבל אימייל מחברה בשם XYZ שאומרת לך "היי, אנחנו לא יודעים מי מקדם לך את האתר, אבל יש לנו מה להציע לך כי א' ב' וג' לא מבוצעים כמו שצריך" זה ספאם, אין לך מה להקשיב להם וזה אפילו טיפה מעליב שאתה חושב שאני לא עושה כלום.

עכשיו ברצינות: קיימות בעולם ובישראל חברות רבות שעובדות בשיטת המצליח, הן שולחות אימייל אוטומטי לאתרים שנסרקו מראש (ללא קשר אם יש להם בעיות או לא) והם פשוט מנסים לגייס לקוחות בכך שהם ילחיצו אותם.

ההמלצה היא כמובן להיזהר ולא להאמין, חשוב להתייעץ עם מקדם האתרים שלכם ולשאול בצורה נעימה אם זה נכון.


via GIPHY

2. כשאני שולח מסמך המלצות לתיקונים, הכוונה היא "תתקנו את זה מהר!"

לפעמים העבודה מול חברות גדולות יכולה להיות ארוכה ומייגעת, גם בארץ וגם בחול. תמיד יש את העניין של "אני צריך להעביר ל-x שיאשר ל-y לשנות את הטקסט של z". חשוב שתבין, בקידום אתרים גורם הזמן משחק את המשחק, יש צורך לבצע שינויים ותיקונים כמה שיותר מהר ולא למשוך אותם. בסופו של דבר הרצון שלנו הוא להראות למנוע חיפוש שאנחנו יודעים מה התקלות שלנו ואנחנו עושים הכל על מנת לפתור אותן.

עכשיו ברצינות:
 לא יזיק אם תהיה לנו גישה מלאה לאתר שלך, זה יכול לחסוך זמן והמון סחבת לכל הצדדים.


via GIPHY

3. אני שונא את המתחרים שלך יותר ממך!

אבל לא, אני לא יכול להעיף אותם מתוצאות החיפוש או לגרום לגוגל להפסיק לאנדקס אותם. בעצם אני כן יכול, זה נקרא Negative SEO או קידום אתרים שלילי ואנחנו לא נעשה את זה למתחרה שלך מבחינה אתית. זה לא לעניין. תשמע, גם אני שונא את המתחרים שלך. אבל בוא ננסה ללמוד מהם ביחד מה הם עושים טוב יותר מאתנו (זמנית) ונחכים.

מוזמנים לקרוא: רשימת כלים למחקר מתחרים \ כלים מומלצים למקדמי אתרים

עכשיו ברצינות: ממתחרים יש רק מה ללמוד (גם דברים שלא כדאי לעשות, זה משהו ללמוד) בוא נפיק מזה את המירב.


via GIPHY

4. הדירוגים בגוגל משתנים כל יום

האלגוריתם של מנוע החיפוש מתעדכן בשנה מאות פעמים, מה שאומר שבכל יום יש לפחות 2-3 עדכונים. המיקום של מילת מפתח מושפע מעשרות גרומים שבניהם מיקום, היסטוריית החיפושים שלך, שעה, סוג דפדפן, מכשיר סלולרי או מחשב נייח וכו'. לכן אני מעדיף לשלוח לך דו"ח שבועי או חודשי שיעשה לנו קצת סדר וייתן לנו אינדיקציה ודגימה על מה באמת קורה.
יכול להיות מאוד שיום אחד תראה את עצמך 6# ויום אחרי זה מקום 12#, במיוחד בתחילת הדרך, עד שנגיע למצב שגוגל ממש אוהב אותנו.


via GIPHY

5. תעזור לנו עם תוכן באמת איכותי

אני כל הזמן אומר לך "אולי תכתוב איזה מאמר בנושא, אתה מומחה בתחומך זה יהיה הרבה יותר כיף לקרוא מאמר ממישהו מומחה". אז זו לא סתם מחמאה. אני באמת צריך תוכן איכותי עם ערך מוסף לגולשים שלך. אני יכול לשלם כמה שקלים למישהו שלא מבין בתחום והוא יכתוב אחלה של מאמר ואני גם יכול למחזר מאמר, אבל זה לא יהיה מקצועי ועמוק כמו שאתה תכתוב על התחום או על העסק שלך.

עכשיו ברצינות: מאמרים איכותיים זוכים לשיתופים ומידי פעם לקישורים מאתרים ומבלוגים העוסקים בנושא. תאמין לי, זה יעשה לנו רק טוב.


via GIPHY

6. זה לא רע לקשר למתחרים (רגע, מה?!)

בעיני מקדמי אתרים שונים זו יכולה להתפס כטעות, אבל אני באמת מאמין שיש צורך לשמור על סוג של טבעיות.

אם מתחרה שלך כתב מאמר עם נתון מעניין ובדיוק עכשיו אתה מחפש מקורות מידע ומצאת שהמתחרה שלך כתב על הנושא הזה בדיוק לפני חצי שנה, אל תרגיש לחץ בחזה וכאב ראש נוראי, זה בסדר לקשר אליו מהמאמר שלך, האלגוריתם אפילו יעריך את זה שאתרים מאותה נישה מקשרים אחד לשני זה יראה המון סימנים חיוביים על האתר. תשתה מים, הכל בסדר.

עכשיו ברצינות: כן, כל הפסקה העליונה היא ברצינות.


via GIPHY

ובנימה משעשעת זו, שיהיה המון בהצלחה לכולנו.

אם אתם עדיין ברוח צחוק, אז תנסו גם את:
מיתוסים שצריכים לנפץ למקדמי אתרים
– שטויות שמקדמי אתרים אומרים
– סרטון: קידום אתרים חי או מת?

אליאב לנקרי
אליאב לנקרי

אליאב לנקרי

בעלים של חברת GH.A שיווק דיגיטלי. מומחה באסטרטגיות לקידום אתרים נקיות לאורך זמן. כותב את הבלוג שמולכם כבר למעלה מ-7 שנים בגלל הכיף שבתחום. מקדם אתרים ברוב הפעמים תחת הכובע הלבן ☺- אבל במקרים מסויימים יודע גם לעבור לצד השחור ☻.

2 תגובות על “6 דברים שכל מקדם אתרים רוצה שהלקוחות שלו ידעו (בקטע טוב)

  • נובמבר 20, 2016 5:36 am

    מאמר נחמד מאוד, מהיום אני מצרף את זה לחוזים אפילו שאני לא עוסק בקידום אלא יותר בבניית אתרים

    הגב
    • אליאב לנקרי
      נובמבר 20, 2016 7:41 am

      תודה דן 🙂

      הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *