מה זה ASO?

(מאמר אורח) האם ידעתם שגם אפליקציות בחנויות ניתנות לקידום? מאמר ראשון של טל זולברג על הנושא המעניין הזה שלא ניתן כמעט למצוא עליו מידע *עדכני* בעברית. בואו נתחיל!

ASO הם ראשי תיבות של App Store Optimization, מסתבר שלא מקדמים רק אתרים, אפשר לקדם גם אפליקציות. למרות שהשם מזכיר את החנות של אפל הוא בעצם כולל גם את הפליי-סטור (Play Store) של גוגל.

אז מתי ASO (קידום אפליקציות) החל?

החנות של אפל נפתחה בתאריך 10 ליולי 2008, כמו כל דבר בחיתולים עדיין לא ידעו מה הולך להיות ולאן זה הולך להתפתח, בטח גם לא ניחשו כמה מיליארדי אפליקציות יהיו בחנויות, אולי כן, מי יודע?

אגב, החנות של גוגל אנדרואיד נפתחה באותה שנה בחודש ספטמבר, מה שאומר שהם כנראה התכוננו לתרחיש הזה מראש.

החנויות הן בעצם תרחיש של Win-Win בין הספקים, אפל וגוגל לבין המפתחים. הרעיון שעמד מאחורי זה אמר שבמקום שאפל וגוגל יצטרכו לפתח מיליון אפליקציות למייל ולשאר השירותים שיש בטלפון ניתן הזדמנות למפתחים עצמאיים, בתמורה הם יוכלו לגבות תשלום חד פעמי על רכישה, תשלום בתוך האפליקציה, אפשרויות שסגורות לגרסאות חינמיות ועוד.

אין ספק שזה יצר שוק מאוד גדול של אפליקציות שבדומה לאתרים צריך להתבלט בשביל להגיע למצב שהאפליקציה מותקנת בטלפונים של אנשים ולמכור להם אפשרויות נוספות בתוך האפליקציה.

כאן האלגוריתמים של החנויות נכנסים לפעילות:

מילות מפתח, קטגוריות ושמות של אפליקציות נבדקות בכל עת וגם הרלוונטיות שלהם לאותם מילות מפתח בכדי לתת למי שמחפש את האפליקציה הטובה ביותר להגיע אליה.

למרות שקידום אפליקציות שונה לחלוטין מקידום אתרים עדיין יש להם הרבה תחומים משיקים ומקבילים והמטרה גם די דומה, גידול בהורדות אורגניות של האפליקציה ושיפור פרמטרים כמו CTR, זמני שימוש באפליקציה ועוד פרמטרים.

חנויות האפליקציות מקבלות מידע על שימוש בכל אפליקציה ועל ידי ניתוח הנתונים היא יודעת האם האפליקציה טובה לשימוש, איכותית ורלוונטית למילות מפתח מסוימות.

המטרה שלנו במאמרים שנעלה לבלוג אליאבוס בהמשך היא לגרום לכם לשפר את האפליקציה בכל פרמטר ואספקט, גידול בשימושיות, וויזביליות, נוחות שימוש למשתמש ועוד פרמטרים רבים.

הפרמטרים מתחלקים לפי 2 קטגוריות עיקריות: פרמטרים שיש לנו 100% שליטה עליהם ופרמטרים שאין לנו שליטה עליהם אבל אנחנו יכולים להשפיע עליהם משמעותית.

אם נדאג להיות במצב מעולה בשניהם, האפליקציה שלכם כנראה תעלה בדירוגים מעל מתחרים שלכם (אפילו אם הם מאוד וותיקים בתחום).

ישנם פרמטרים שנשמעים חסרי משמעות כמו אייקון של אפליקציה או תיבת התוכן של what’s new, אבל אנחנו נגלה לכם כאן שהמשמעות שלהם הרבה יותר גדולה ממה שאתם חושבים, בשימוש נכון אתם יכולים להגדיל ולשפר את השימוש בהם ומשם חלה עלייה משמעותית במיקומים.

המאמרים הראשונים שלנו יהיו על כלים לשימוש, מעקב וניתוח נתונים בכדי לשפר את האפליקציה, משם נמשיך לאופטימיזציה בסיסית, אופטימיזציה מתקדמת ומקרי בוחן שמהם ניתן לראות את התוצאות בפועל של מה שנעשה יחד.

במידה ואתם צריכים ייעוץ אישי אתם מוזמנים ליצור איתי קשר ולשלוח לי את השאלות שלכם ואשמח לעזור לכם.

לקבלת עדכונים על המאמרים שעולים לאתר הרשמו לניוזלטר! (זה חינם וזה מועיל).

 

טל זולברג
טל זולברג

טל זולברג

מנהל ASO (קידום אפליקציות) ו-SEO בוויליאם היל. התחלתי לקדם את העסק שלי בגוגל לפני 12 שנה ומאז החיים התגלגלו, כיום נשוי לאשתי ואב למאי הקטנה, בנוסף לזה אני מגדל תנועה של כמה עשרות אתרים באופן שוטף ואוהב להשקות עציצים.

4 תגובות על “מה זה ASO?

  • נובמבר 6, 2016 2:09 pm

    שלום טל
    יש לי אפליקציה שעוסקת בתזונה בריאה והיא פונה לשוק הישראלי בלבד. כיום אני נמצא במילים כמו "אוכל בריא" או "בריאות" בעשר התוצאות הראשונות זה נחמד וזה מביא מספר מכובד של הורדות חודשיות (אני חושבת). האם יש לך דרך לדעת כמה אנשים באמת מחפשים את המילים "בריאות" ו"אוכל בריא"? והאם הקידום אפליקציה שלי באמת עובד?

    תודה רבה
    אלינה

    הגב
    • נובמבר 7, 2016 7:33 am

      היי אלינה,
      קודם כל אני שמח לשמוע שיש לך אפליקציה. זה כבר התחלה מעולה.
      כיום אפל מסתירים את המספרים האמיתיים של החיפושים, במאמרים שאסקור בהמשך אני אציג מספר כלים שיודעים לתת הערכות לא מספריות של איזה מילות מפתח יותר פופולריות מאחרות.
      מעבר לכך אין בעצם דרך לדעת כמה אנשים מחפשים מילות מפתח מסוימות.

      אגב, גם המידע שיש לך באפל על שימושים הוא חלקי בהחלט (מציג רק נתונים על מי שהסכים לשתף את המידע, באפליקציות שאני מקדם זה נע בין 15%-30% מכלל המידע)
      אבל יש פתרון לבדיקת כמות המספרים האמיתית של האנשים שמשתמשים באפליקציה.
      על ידי שימוש ב SDK מתאים את יכולה ליצור עמוד התחברות עם סושיאל (דוגמת פייסבוק) או מייל לבחירת המשתמש וכך ה SDK יכול לשדר כל פעם שיש התחברות.
      זאת הדרך היחידה לדעת את כמות המשתמשים האמיתית שלך באפליקציה, גם את זה אני אסקור במאמרים הקרובים.
      תמשיכי לעקוב:)

      הגב
  • נובמבר 7, 2016 6:59 am

    טל תודה רבה! שאלה – האם תיבת התוכן של what’s new באמת משפיעה על הדירוג של אפליקציה בחנות? נשמע מוזר

    הגב
    • נובמבר 7, 2016 7:35 am

      אכן כן,
      ההשפעה אי לא על ידי כתיבת מילות מפתח בתיבה (בניגוד למה שחושבים אנשים בתחום, לא זאת הכוונה).
      מחקרים הראו שאנשים משקיעים זמן בקריאת תיבת What's new וזה גורם לכם להכנס לאפליקציה בשביל לראות את השיפורים האמיתיים.
      כניסה לאפליקציה מוסיפה בעצם Sessions של המשתמשים וכך הדירוג שלה עולה בעקיפין.

      בקרוב אני אעלה מאמר גם על זה, ממליץ לך להמשיך לעקוב ולקדם את האפליקציה שלך בכל הכוח!
      בהצלחה

      הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *