כלים מומלצים לקידום אפליקציות (חלק א')

(מאמר אורח) טל זולברג לקח על עצמו לתרום לקוראי אליאבוס מהידע הרב שצבר בכל הקשור לקידום אפליקציות בחנויות, ראינו את זה במאמר שכתב על טיפים בסיסיים לקידום אפליקציות והוא היה שם גם להסביר לנו מה זה ASO. הפעם, טל משתף אותנו בכלים מומלצים שאותם כדאי להכיר כשאתם מחליטים לעשות את הצעד ולהתחיל לקדם את האפליקציה שלכם.

כלים לקידום אפליקציות, שלא בצורה דומה לקידום אתרים, יקרים משמעותית מכלים שבהם עסק קטן או חברה שאין לה הרבה אפליקציות יכולה להרשות לעצמה.

רוב הכלים בגרסה הבסיסית שלהם מספקים מעט מאוד מידע, אבל המעט מידע לא יועיל מול מתחרים כבדים ולא יעזור בקידום האפליקציה בצורה משמעותית. יש צורך לבחון את הכלים ולראות מאיזה כלי אתם מקבלים את המידע היעיל ביותר עבור האפליקציה שלכם.

במהלך הסקירה אני כותב את דעתי בלבד על הכלים, כך יכול להיות שכלי מסויים שעבורי הוא לא יעיל – יהיה מאוד יעיל לצרכים שלכם.

חשוב להבין שהעלויות של הכלים שאנחנו הולכים לדבר עליהם יכולים להגיע לאלפי דולרים בחודש, באמת שכשאני התחלתי בתחום התפלאתי מהסכומים הגבוהים, אני משער שמאחר שהתחום חדש ויש פחות תחרות המחירים עדיין גבוהים משמעותית ולכן אחד הפתרונות הוא להשתמש בחברת קידום אפליקציות או מקדם אפליקציות שיש לו הרבה כלים שהוא מחזיק בלי קשר.

כלים לקידום אפליקציות עוזרים לקדם את האפליקציה לא רק ברמת מיקומים, הכלים יכולים גם לגרום להגדלה משמעותית של מכירת מנויים או מכירות של IN-APP כלומר, מכירות תוך כדי שימוש באפליקציה, לעלות את האינטרקציה עם המשתמשים, לתקן ולשפר את האפליקציה כך שהיא תהיה טובה יותר וכן הלאה..

ישנן שתי בעיות עיקריות בכלים של אפליקציות לעומת כלים בתחומים אחרים (לדוגמא, כלים לקידום אתרים):
אין כלי אחד שמספק פתרונות להכל, לכל כלי של תחום שהוא מתמחה בו יותר משאר התחומים ולכן צריך לשלב כלים בשביל להגיע למקסימום תוצאה.
הכלים יקרים יותר ואם אתם רק משתמשים ממוצעים או בעלי אפליקציות כתחביב העלות של הכלים יכולה להיות כבדה עליכם.

רשימת הכלים המומלצים לקידום אפליקציות בחנויות:


SensorTower (סנסור טאוור)

כניסה לאתר לוגו סנסור טאוור

סנסור טאוור מחולק למספר מחלקות הגיוניות שלא מעט כלים משתמשים בהם, ממה שאני יודע סנסנור טאוור הוא גם אחד הכלים היותר מוכרים בתחום.

אני משער שההכרות עם הכלי והנוכחות שלו באינטרנט נובעת משתי סיבות עיקריות:

1. אני משער שסנסור טאוור הוא אחד הכלים הראשונים בתחומו ולכן הוא מקבל גם הכרה טבעית.
2. אני חושב שהיו מעורבים פה לא מעט יחסי ציבור ובונוסים לאנשים שרשמו ביקורות טובות על הכלי.

בכל אופן, הכלי הזה נותן מידע כמו הרבה כלים אחרים ואני אפרט.

ניתוח ביקורות כללי – בכלי האפליקציות שאני סרקתי יש כמה סוגים של ניתוח תגובות, הסוגים מאוד שונים בין אחד לשני וכוללים בתוכם ביקר ניתוח טוב יותר ולפעמים גם מסקנות מהירות ללא ניתוח ידני. בסנסור טאוור הכלי של הניתוח ביקורות נותן בראש ובראשונה טבלה בשביל לראות את כמות הביקורות והאם הן חיוביות או שליליות.

תצלום מסך מתוך כלי הביקורת - Sensor Tower
תצלום מסך מתוך כלי הביקורת – Sensor Tower

לחיצה על View Breakdown תביא אותנו לפופאפ שיציע לנו את הגרסה בתשלום (אם אני לא טועה הגרסה היקרה ביותר).

צויני האפליקציה ודירוג הגרסאות
צויני האפליקציה ודירוג הגרסאות

מתחת לטבלת הניתוח שמכילה את כמות הביקורות והאם הן חיוביות או שליליות, ניתן לראות בצד את כמות ההודעות והרווחים (הכנסות) אשר נספרים ברובם על רכישות מתוך האפליקיציה דרך החנות אפליקציות או רכישה ישירה של האפליקציה בעלות מסוימת.

מעל לטבלה יש מידע כללי על האפליקציה: שם האפליקציה, חשבון מפתח, חנות – אפל או גוגל,  מדינה, עלות וקטגוריה

מתחת לטבלת ביקורות ניתן לראות את התיאור הכללי של האפליקציה כפי שנלקח מחנות האפליקציות. מצד ימין שלה פרסום ברשתות חברתיות, במקרה זה פייסבוק, של האפליקציה. בנוסף, יש ציון כללי של האפליקציה כמה הוא ואת ציון הנראות (ראו תמונה בצד שמאל).

מתחת לתיאור האפליקציה ניתן לראות את צילומי המסך המפורסמים בחנות האפליקציות, מימין אליו ניתן לראות מספר מדרגים ואת הפילוג שלהם לפי כמויות כוכבים, ניתן לראות גם ממוצע של הציון לפי הגרסה הנוכחית ולפי כלל הגרסאות מאז שהאפליקציה יצאה ועוד קצת מידע על האפליקציה שנמצא בחנות וזמין לכל משתמש כמו מדינה, כתובת אתר לתמיכה וכו'.

אחד הדברים הנחמדים ובאמת מועילים שם זה דווקא הגרסאות הכוללות את תאריכי העדכון ביחד עם מספר גרסת העדכון של האפליקציה. אמנם זה דבר מאוד טריוויאלי וכל כלי אמור להציג אותו, אבל לפי דעתי זה בין הכלים הבודדים שמציגים את המידע הזה בצורה נוחה כזו.

כניסה לאתרכמה עולה?
79$ לגרסה בסיסית
399$ לגרסה מתקדמת

יתרונות:
 כלי נחמד שנותן מידע בסיסי וקצת מעבר לזה

חסרונות:
המחיר יחסית למתחרים לא זול במיוחד
ממשק משתמש לוקה בחסר

שורה תחתונה:
לא הכלי הכי טוב, לא הכי זול, ולא הכי שימושי שיש. במידה ויש להם כסף מיותר אל תהססו, אם אתם מוגבלים כספית אפשר לדלג עליו… מבטיח שלא יקרה לכם כלום.


AppBot (אפפבוט)

כניסה לאתר

הכלי הטוב ביותר שמצאתי לניתוח ביקורות בחנות, החיסרון שלו זה שזה הדבר היחידי שהוא עושה (הכוונה שהוא מאוד מאוד ממוקד וחבל שהוא לא מכסה את שאר הפרמטרים שמעניינים בקידום אפליקציות).לוגו appbot

בגרסתו הבסיסית הכלי לא נותן המון יחסית למחיר אבל הוא בהחלט נותן משהו שקשה להשיג בדרך אחרת, אפשרות לסנן את הביקורות לפי כמות כוכבים, גרסת האפליקציה, מדינת הביקורת ועוד. בנוסף, הוא נותן מדד כולל לביקורות של האפליקציה המקוטלגים לפי אותיות (כמו ציונים במבחנים בארה"ב) מהאות +A ועד F.

אפשר לסנן לפי פרמטר ספציפי (לדוגמא להוציא את כל הביקורות שהן בעלות כוכב אחד בלבד) או לעשות סינון מורכב יותר, ביקורות בעלות כוכב אחד מארצות הברית לגרסת אפליקציה 7.2.

כך נראה המסנן, כל אחד מהפרמטרים ניתן לפתוח לרשימה ולבחור לפי הדרישות שלנו:

הפיטלרים
הפיטלרים

מסך פתיחה מביא מסקנות מהירות שישר ניתן להבין לאן הרוח נושבת:

מסך הפתיחה והציון
מסך הפתיחה והציון

החלק היותר יפה של הכלי הזה הוא בגרסת התשלום היקרה שלו (מן הסתם), שוב, לא מדובר פה על סכום קטן והשירות מתאים בעיקר לארגונים גדולים או לסוכנויות שונות שעיקר עיסוקן זה קידום אפליקציות בחנויות המוכרות.

בגרסת התשלום היקרה אפשר לנתח בצורה אוטומטית לחלוטין על מה הביקורות הטובות מדברות ועל מה הביקורות הרעות מדברות, כיצד זה עובד? חזרה על מילים מסוימיות בביקורות בעלות דירוג נמוך לדוגמה יביאו את המערכת למסקנה כי המילה UI שייכת לעיצוב (אני משער שיש להם מאגר מילות מפתח שהם משייכים לקטגוריות) ואז המערכת מוציאה את המסקנות ובהם היא רושמת שכמות גולשים גבוהה התלוננה על UI של האפליקציה.

אותו דבר גם עובד הפוך, כמות ביקורות חיוביות מדברות לדוגמא על חוויה, והמערכת מספקת דו"ח על ביקורות טובות המדברות על חווית המוצר.

מדובר על חסכון ענק של זמן, במידה ויש מספר רב של ביקורות חיוביות או שליליות וכך יש אפשרות לשדרג רוחבית את האפליקציה די בקלות ולדעת במה להתמקד.

כניסה לאתרכמה עולה?
גרסה של 15 אפליקציות עם ניתוח בסיסי בלבד ועם עוד הגבלות: 49$ לחודש או 39$ לחודש בתשלום לשנה מראש.
גרסה של 100 אפליקציות (וכל השאר כמו הסעיף הקודם): 99$ לחודש או 79$ לחודש בתשלום לשנה מראש.
גרסה של 100 אפליקציות עם כל האפשרויות כולל ניתוח מתקדם והבנת נושאי הביקורות: 199$ לחודש או 149$ לחודש בתשלום לשנה מראש.

יתרונות:
 ניתוח ביקורות מעולה
 בגרסה היקרה יש ניתוח מוצלח יותר שמחולק לנושאים על ידי אלגוריתם

חסרונות:
שימושי לאפליקציות שיש להם הרבה ביקורות, אחרת אפשר לעשות ידנית
מתמקד בביקורות בלבד

שורה תחתונה:
שווה את הכסף לאפליקציות שמכניסות הרבה כסף ויש להן הרבה ביקורות, כל זאת בנוסף לכלים אחרים שיש בהם צורך על מנת להשלים את התמונה מעבר לביקורות.


AppTweak (אפ טוויק)

כניסה לאתר

כלי מקיף המספק מידע רב מאוד על אופטימיזציה של האפליקציה, ניתן לראות שם בצורה רשימת-משימות במה האפליקציה עומדת בתקן ובמה לא. האמת שהכלי ­­­­­הזה בנוי בצורה מעולה, צריך להוסיף לו עוד מספר דברים קטנים והוא די יכול לשמש ככלי עיקרי.logo apptweak

ברשימת המשימות שהכלי נותן, ניתן לראות כל דבר שהמפתח יכול לשלוט עליו והאם הביצוע מספיק טוב לקידום האפליקציה, זה מתחיל בכותרת ותיאור וממשיך בדברים הכי קטנים כמו התאמת מסכים למכשירים שונים ועוד..חלק קטן מהצ'קליסט:

חלק מההמלצות שמתקבלות
חלק מההמלצות שמתקבלות

בנוסף לכל, יש גם דברים כמו מיקומי מילות מפתח וניתוח ביקורות. אבל אני אתעלם מהם כרגע כי הם ברמה מאוד נמוכה ואני לא ממליץ על הכלי בשביל הדברים האלה.

כניסה לאתרכמה עולה?
 49 יורו עבור גרסת Starter הכוללת 5 אפליקציות למעקב ו-100 מילות מפתח
 99 יורו עבור גרסת Pro הכוללת 15 אפליקציות למעקב ו- 300 מילות מפתח
 199 יורו עבור גרסת Guru הכוללת 50 אפליקציות  למעקב ו-900 מילות מפתח
 499 יורו עבור גרסת Enterprise הכוללת 150 אפליקציות למעקב ו-2500 מילות מפתח

יתרונות:
 מעולה לאופטימיזציה כללית, כל מה שבשליטת המפתחים

חסרונות:
 ניתן להתחיל לעבוד עם הכלי רק אחרי העלאת גרסה, מה שאומר שאם יש בעיה, תתכוננו לעלות גרסא נוספת.

שורה תחתונה:
נותן רק אופטימיזציה כללית, ללא ביקורות ומיקומים.


ASO Dragon

כניסה לאתר

ASO Dragon Logoכלי מאוד מפתיע יחסית לכמה שהוא חדש בשוק, השמועות המאוד מבוססות שהגיעו אליי אמרו שהוא ישראלי לחלוטין. שלא תבינו לא נכון, הכלי רחוק להיות חף מטעויות ועשיתי להם רשימה באורך של 700 מילים לתיקונים ועוד ניסיתי לחסוך במילים.

נכון לרגעי כתיבת מאמר זה הכלי הזה הוא אחד משלושת הכלים המתקדמים ביותר שמצאתי יחסית, הוא כלי מאוד כללי, כלומר הוא אינו מתמקד במשהו ספציפי והוא נותן מבט מקיף יחסית על הכל.

המחיר שלו יחסית לאחרים זול עד ממוצע אבל הוא בהחלט הכלי שהייתי בוחר בו למישהו מתחיל או למישהו שמקדם אפליקציה בודדת עם תקציב מוגבל.

כל הוספת אפליקציה מוגדרת בשירות כקמפיין, לאחר הוספת הקמפיין ניתן להוסיף מילות מפתח למעקב, השירות מספק את מיקומי מילות המפתח בהתאם למדינת היעד שהוגדרו, ישנן מספר מדינות מצומצם כרגע, אבל אם אתם לא חברה בינלאומית שמספקת את האפליקציה בהמון שפות כנראה שהשירות הזה מספיק לכם.

ביצועי אפליקציה - ASO Dragon
ביצועי אפליקציה – ASO Dragon

לאחר הוספת הקמפיין ומילות המפתח נגדיר מספר מתחרים שאליהם השירות יבדוק אותנו. בשקלול של הכל נקבל ציון כולל של מילות המפתח ביחד עם המתחרים ובהתאם לאופטימיזציה של הכותרת ומילות המפתח.

כמו בכל הכלים, גם כאן ניתן לראות דירוג בקטגוריה, ניתוח כללי מאוד של תגובות וציונים של האפליקציה. בכלים נוספים שמוצעים תמצאו את כלי מילות המפתח ביחד עם הכלי להצעת מילות מפתח (כמו כל שאר הכלים אל תבנו עליו).

מתכננים לעשות מחקר מילות מפתח?
מתכננים לעשות מחקר מילות מפתח?

ניתן לקבל מידע על כמות ההורדות והרווחים של האפליקציה, מן הסתם שמדובר על הערכות בלבד.

כניסה לאתרכמה עולה?
המחירים מתחילים ב-50$ לחודש (לכלים בסיסיים ועד 100 מילות מפתח) ויכול להגיע לסכומים של למעלה מ-1000$ לחודש.

יתרונות:
 הכלי שהכי קרוב למושלם (הכל בכלי אחד)
 מחיר שווה את התמורה

חסרונות:
אזור הביקורות לוקה בחסר
תובנות על אופטימיזציה כללית לוקה בחסר
בדיקת מיקומים במעט מדינות

שורה תחתונה:
כמעט בכל המקרים התוכנית הבסיסית תספק את מה שצריך, מעבר לכך זה נראה קצת יותר בזבוז כסף אם אתם מסתכלים על עלות מול תועלת.­­­­


MobileAction (מובייל אקשיין)

כניסה לאתר

אחד הכלים היותר פופולריים בתחום, מספק הרבה מאוד מידע אך לוקה בחסר (מבחינת ממשק). בכלי הזה ניתן לראות מיקומים בהרבה מדינות בעולם, אבל לא בכולן. ניתן לראות גרף של מילת מפתח ספציפית לאורך זמן, ומיקום לפי יום.Mobile Action

יש גם כלי בתמחור נוסף של ניתוח קטגוריה במדינה מסוימת, לדוגמא קטגוריית משחקים בארה"ב. שם ניתן לראות את היחס שלכם בהתאם למתחרים באותה קטגוריה, אתם קובעים את המתחרים כך שאתם יכולים לקחת מתחרים בגודל שלכם, גדולים או קטנים יותר.

בנוסף, ניתן לקבל ציון "נוכחות" בחנות, שאין לו קשר למציאות, אבל בכל זאת אני אציין את זה, ממוצע של ציוני ביקורות – E RATING. ניתן לראות כמות הורדות משוערת לאחרונה ועתידית, כך גם לגבי כמות הכנסות (אני לא רואה את החלק של ההכנסות כי במשחקים שאני עובד הכסף נכנס ישירות לחברה ולא דרך החנות).

באזור הביקורות (Reviews) ניתן לראות אם הביקורות האחרונות היו חיוביות או שליליות, כמות וגרף עולה ויורד של ביקורות חיוביות ושליליות, בנפרד.

אחת הבעיות הכי גדולות של MobileAction זה שהוא תורם מילות מפתח שהן לאו דווקא רלונטיות והן תמיד מילה אחת ולא ביטויים מחופשים, משהו שהיה הרבה יותר נחמד לקבל. אני רואה את זה כחסרון.

Search Ads, בקרוב, כרגע רק בארה"ב, נוכל לפרסם בתשלום בתוך החנות של אפל. ב-MobileAction הקדימו ובנו לזה כלי שנמצא כרגע ב-BETA.

פעולות מומלצות שניתן לעשות עם MobileAction

בעקרון הכלי מייעץ לכם מה צריך לעשות בכדי להגיע למטרה, אבל כמובן שהכל תלוי רק בכם ולא באף אחד אחר.
הכלי אגב, כולל התחברות לחנויות ול-SDK שונים בכדי לשלוף משם נתונים למעקב. ניתן גם להגדיר לכלי "התראות" למיקום או לדברים אחרים שאתם רוצים לעקוב אחריהם והוא שולח לכם מיילים עם עדכונים ברגע שמשהו משתנה.

כניסה לאתרכמה עולה?
 59$ למידע כללי בעיקר
 30$ לכל 200 מילות מעקב
 99$ למחקרי מילות מפתח לכל סוגיהם
 199$ למחקר מילות מפתח לקטגוריה
* שימו לב ששיטת התמחור מעט שונה ממה שאנחנו רגילים לראות בתחום

יתרונות:
 מכיל מגוון כלים
 לא יקר מדי (אבל גם לא זול במיוחד)
 מכיל מדינות רבות בדירוגים

חסרונות:
השימוש העיקרי הוא לבדיקת מילות מפתח

שורה תחתונה:
כמעט בכל המקרים התוכנית הבסיסית תספק את מה שצריך, מעבר לכך זה נראה קצת יותר בזבוז כסף אם אתם מסתכלים על עלות מול תועלת.­­­­

למדתם משהו חדש? נהנתם? עשו LIKE ושתפו! 🙂

טל זולברג
טל זולברג

טל זולברג

מנהל ASO (קידום אפליקציות) ו-SEO בוויליאם היל. התחלתי לקדם את העסק שלי בגוגל לפני 12 שנה ומאז החיים התגלגלו, כיום נשוי לאשתי ואב למאי הקטנה, בנוסף לזה אני מגדל תנועה של כמה עשרות אתרים באופן שוטף ואוהב להשקות עציצים.

8 תגובות על “כלים מומלצים לקידום אפליקציות (חלק א')

  • דצמבר 14, 2016 7:58 am

    המאמר מסכם כלים מחתרתיים וזה מה שאהבתי. אני מתגורר בלונדון ועובד עם אחת החברות הגדולות בעולם הגמבלינג שעוסקת בתחום הזה. לשמחתי לא הכרתי את ASO DRAGON ואבדוק אותו בקרוב. בדרך-כלל בלוגרים נוטים לפרסם את המידע על כלים שכתבו עליהם כבר ברשת בלי באמת לסקור את הכלים, מה שנעשה במאמר שלך טל מאוד יפה ומראה על נכונות ורצינותך בנושא. אמשיך לעקוב.

    הגב
  • דצמבר 14, 2016 8:51 am

    כתבה מעולה תודה!

    הגב
  • אליאב לנקרי
    דצמבר 14, 2016 9:55 am

    טל איש יקר, תודה רבה על ההשקעה והתרומה לאתר ולקוראים, אני בטוח שכולם נהנים וייהנו מזה עוד זמן רב!

    הגב
    • דצמבר 14, 2016 4:39 pm

      על לא דבר, זה מאוד מספק לכתוב לאתרים נחשבים:)

      הגב
  • דצמבר 17, 2016 5:54 am

    טל, מה הכלי שאתה משתמש בו?

    הגב
    • ינואר 8, 2017 12:13 pm

      אין כלי אחד שמאגד הכל,
      אם אתה חייב ממש כלי אחד הייתי הולך על mobile action
      אבל בשביל לעטוף את הכל אתה חייב מספר כלים שונים כי כל אחד מכסה משהו אחר

      הגב
  • מאי 8, 2018 5:58 am

    תודה רבה על המאמר בהחלט כלים הכרחיים בקידום האפליקציה.

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *