טרנדים בשיווק דגיטלי לשנת 2017

לקראת שנת 2017 שמתקרבת אלינו בצעדי ענק, בדקתי על מה הטרנד החם (הבא) שאנו צריכים להתכונן אליו ולהכין את המותגים והעסקים לקראתו. קראתי דעות רבות אך החלטתי להתמקד בארבעה טרנדים מיוחדים. מוזמנים להמשיך לקרוא.

אז כולנו כבר הבנו שלטכנולוגיה יש השפעה ישירה על איך שצרכנים מתנהגים, ובכך היא גם משפיעה על איך מותגים צריכים להשקיע את המשאבים והפעולות שלהם בפועל. מותגים צריכים תמיד לעקוב אחרי מגוון טרנדים שונים ולהיות מודעים לחוקי משחק שמשתנים כל הזמן. כל שנה חדשה מביאה הזדמנות לבחון את השוק, לזהות את השחקנים החזקים ואיך הם ישנו את הכללים הפעם.

תזכורת: 10 מומחים לשיווק וקידום אתרים עונים: אילו שינויים מצפים לנו ב-2016?

ב-2017 מותגים יהיו חייבים להיות מודעים לגורמים שונים בעלי השפעה ישירה על מה שהם יגידו ואיך שהם יפעלו. הרבה מהלכים שיובילו את ההחלטות שלהם לאסטרטגיות שיווק דיגיטלי בשנה הקרובה כבר התחילו בשנה הזו, אך הטרנדים האלו יתפתחו לגמרי רק בשנה הבאה.

הנה ארבעה טרנדים שאספתי עבורכם שיעזרו לכם להחליט על המיקוד שלכם לקראת 2017:

שידורים חיים (Live)

אחד הדברים שבלטו וחזרו בהכרזות ברשתות החברתיות השונות לכל אורך 2016 היה הצגת כלים שמאפשרים הצגת תוכן חי. הרשת האחרונה שהצטרפה לחגיגה היא אינסטגרם, שבדיוק שחררה את השדרוגים החדשים שלה (כן, כפי ששמתם לב המטרה היא להעתיק את ההצלחה של סנאפצ'ט) וביניהם יש כמובן שידור ווידאו חי. למרות שהתוספות האלו נכנסו בגדול השנה הזו, השימוש בהן כרגע לא גדול. זאת אומרת, הדרך לפנינו ארוכה ויש עבודה לעשות, ואני מעריך שנראה עוד התפתחויות ושינויים רבים בכל הקשור ל-LIVE ב-2017.

ככל שכמות התוכן תגדל והאיכות גם כן, צרכנים ומותגים יהיו חייבים להתחבר לשידורים החיים. כל התפיסה החדשה של ה-LIVE תגרום למותגים להמציא את עצמם מחדש בצורה יצירתית יותר ומתאימה לשידורים חיים.

ווידאו ותמונות 360º

לצפות בווידאו בשנים הבאות יהיה שונה מאוד מאיך שאנחנו צופים בהם כיום. השינוי הגדול של ה-360º שינה את החוויה לחלוטין – היא כבר לא חד-מימדית. העובדה שיותר ויותר חידושים התווספו לטכנולוגיה הזו הפכו אותה להרבה יותר אינטרקטיבת (ניתן לפרסם ולרכוש מוצרים באמצעות וידאו 360). כל זה היה די ניסיוני עד עכשיו, אבל העתיד מוביל לשימוש של המותגים בטכנולוגיה הזו. זאת אומרת, יותר מותגים יכנסו לתחום ויתחילו לשחק עם הצעצוע החדש. חייבים כמובן לזכור יחד עם כל זה את העניין של הצרכנים, שיהיו חייבים לאמץ את הטכנולוגיה.

אפליקציות מציאות רבודה (AR)

Pokémon Go הייתה אחת האפליקציות הגדולות ביותר ב-2016 מבחינת טכנולוגית, והיא מסמנת נקודת מפנה בדרך בה אפשר להתחבר לצרכנים. האפליקציה הזו פשוט התפוצצה כשהיא יצאה, האפליקציה הגיעה לשיאי משתמשים שגרמו לנפילת השרתים מספר פעמים, וככה ראינו את הכח שמגיע עם אפליקציות המציאות הרבודה ברגע שמשתמשים מתחברים אליהן. הבעיה היחידה בנקודה הזו היא שב-2016 היה מקרה הצלחה יחיד בתחום: Pokémon Go. למרות זאת, דברים יכולים ממש להשתנות בשנה הקרובה ככל שצרכנים יגלו יותר התעניינות לאפליקציות מסוג זה. בנוסף, על המותגים להיות מוכנים לכל שינוי שכזה ולא להכנס אליו באיחור. יש עשרות של דרכים יצירתיות לנצל את המצב לטובת העסק.

צ'טבוטים (Chatbots)

עוד טרנד שמופיע בצורה רחבה במחקרים בשנה האחרונה הם הצ'טבוטים. כפי שאתם אולי זוכרים הצ'ט-בוטים הם לא דבר חדש בכלל. מה שקרה פתאום זה עניין שהולך וגדל בפיתוח שלהם וברצון לשכלל אותם ולהפוך אותם למענה אנושי. שיפורים טכנולוגיים ופיתוחים עצומים בבינה מלאכותית יוצרים הרבה אפשרויות בתחום הזה. העובדה שפייסבוק תומכת נלהבת בתעשייה הזו ממש עוזרת להתפתחות שלה ולהכרה שלה כחברה שמובילה שינוי.

ולמרות שהם נחשבים מאוד מתקדמים לשנים קודמות, מחקרים מראים שלצ'טבוטים עדיין יש בעיות עם הבנת השאלות ששואלים אותם והם לא תמיד קולטים את שפת השיח. 2017 עלולה להיות שנה קריטית בהתפתחות שלהם ובסופה נוכל להבין אם הם כאן כדאי להישאר או שלא.

לסיכום

שנת 2017 זו השנה של הטכנולוגיה ושל האינטלגנציה המלאכותית. טרנדים שהחלו ב-2016 יוכרעו במהלך שנת 2017. למפרסמים ולמותגים אסור להישאר מאחור ועליהם לבחון ולבדוק לעומק כל אפליקציה או טרנד חדש שנכנס לשוק ועושה מעט רעש (אלא אם כן לא אכפת להם להישאר מאחור) – לא ניתן לדעת לאן זה יוביל ולכמה זמן זה ישאר איתנו.

 

אליאב לנקרי
אליאב לנקרי

אליאב לנקרי

בעלים של חברת GH.A שיווק דיגיטלי. מומחה באסטרטגיות לקידום אתרים נקיות לאורך זמן. כותב את הבלוג שמולכם כבר למעלה מ-7 שנים בגלל הכיף שבתחום. מקדם אתרים ברוב הפעמים תחת הכובע הלבן ☺- אבל במקרים מסויימים יודע גם לעבור לצד השחור ☻.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *