האם שיווק בסנאפצ'ט מתאים לכל עסק?

סנאפצ'ט, רשת חברתית (אפליקציה) לצעירים שצברה תאוצה אדירה בקרב בני נוער ולא מפסיקה לחדש. הצעירים כבר שם. והעסק שלכם? במאמר הבא אספר על הפוטנציאל העצום החווי. אל תפחדו מחידושים, בעידן הדיגיטלי מי שנשאר מאחור – נעלם.

snapchat

בכל פעם שצצה רשת חברתית חדשה או טרנד חדש (לדוגמא, זוכרים את Ello או את פוקימון גו?) אנחנו ישר חושבים איך זה יכול להועיל לעסק שלנו וללקוחות שלנו, עסקים חששו בעבר מהשקעה ברשתות חברתיות שהיו בתחילת דרכן, אבל כיום כולם יודעים שזו מקפצה מעולה לעסקים ושווה להתאמץ עוד טיפה רק בשביל להיות כבר על הגל. רשתות חברתיות מאפשרות לחברות ולעסקים "לרדת" אל העם ולדבר עם הלקוחות בגובה העיניים, משהו שכל לקוח היה רוצה.  

סנאפצ'ט היא דוגמא קלאסית לרשת חברתית שבתחילת דרכה לא היה ברור איך היא תעזור לעסקים. אבל כיום, עסקים שמנצלים אותה משיגים תוצאות יפות. העובדה היא שהרבה חברות ועסקים קטנים לא באמת משתמשים בסנאפצ'ט עדיין זה רק מגדיל את הפוטנציאל שלה. הרבה יותר קל להתעלם מעשרות העסקים שאתה עוקב אחריהם בפייסבוק. לעומת זאת, חברה או עסק שפעם ב..ישלחו לך איזה סנאפ מגניב – תחסום או תזרום?

קהל יעד צעיר ומשפיע

אחד הדברים שמייחדים את סנאפצ'ט כל-כך זה קהל היעד שלה. סנאפצ'ט פופולארית ביותר בקרב משתמשים בני 13 עד 25. בדרך כלל זה יהיה קהל שקשה להגיע אליו בדרך מסורתית ולעניין אותו בו זמנית, גם בגלל שדי נמאס לו מפייסבוק והוא כבר מספיק חכם להתעלם ממודעות, באנרים ופוסטים פרסומיים. ועדיין – זו אוכלוסיה שאחראית על לא מעט רווחים.

כמה משתמשים פעילים יש בסנאפצ'ט?

שאלה טובה, באתר Statista פרסמו גרף המראה את כמות המשתמשים הפעילים וכיום (יוני 2016) מדובר על למעלה מ-150 מליון משתמשים פעילים בכל העולם ובנוסף, סנאפצ'ט כבר עקפה את כמות המשתמשים היומית של Twitter.

כמות המשתמשים בסנאפצ'ט במהלך השנים
כמות המשתמשים בסנאפצ'ט במהלך השנים (מתוך Statista)

אתם אולי חושבים שבני 18 ומטה לא מוציאים הרבה כסף, אבל לכו לכל בית עם ילדים בגיל הזה ותראו כמה השפעה יש להם על קבלת ההחלטות. אוקי, הבנתי שאתם לא מתכוונים ללכת לכל בית, אז אתן לכם קצת נתונים על צעירים בארה"ב (נכון לשנת 2014):

מספר הצעירים בארה"ב עמד על 26,873,000
סה"כ הוצאות עבור צעירים בארה"ב $258.7 מליארד
סכום שנתי שמשפחות מוציאות עבור צעירים (אוכל, ביגוד, בידור וטיפולים אישיים) $157.6 מליארד
(מקור)

אתם קולטים את המספרים?

על מה צעירים (13-18) מוציאים את הכסף?

על מה צעירים מוציאים כסף בארה"ב
על מה צעירים מוציאים כסף בארה"ב (מקור וקרדיט)

אחרי שאנחנו רואים את הנתונים האלו, אפשר להבין שהפוטנציאל הוא עצום ורק צריך לדוג אותו.

חלוצי השיווק באמצעות סנאפצ'ט

אחת החברות המפורסמות שלקחה מהיום הראשון (בערך) את סנאפצ'ט כרשת חברתית שיכולה לעשות שינוי היא רשת המסעדות Taco Bell. הם הבינו שהחברה שלהם פופולרית במיוחד אצל הצעירים (13-25) ומיהרו לקפוץ על ההזדמנות ולהשתמש בסנאפצ'ט כמקפצה לעסק שלהם. הם השתמשו בסנאפצ'ט כדי לייצר באזז סביב מאכלים ודברים שעתידיים להגיע לרשת ואפילו "סודות"- מי שרצה את המידע ובאמת קיבל אותו היו ההחברים שלהם בסנאפצ'ט בלבד, מי שעקב אחריהם בפייסבוק או בטוויטר בלבד לא קיבל את המידע הסודי וההפתעות.

מצאתי את הציוץ בטוויטר בו הם מכריזים: "אנחנו בסנאפצ'ט! מחר נעביר הודעה סודית לחברים שלנו..";

 הם זכו להצלחה אדירה בעקבות הדיבור-בגובה-העיניים עם הצעירים ובהמשך (אמצע 2016) עשו שיתוף פעולה עם סנאפצ'ט ושחררו לעולם פילטר ממותג Taco Bell שהגביר את החשיפה למותג בקרב הצעירים. המסקנה מהסיפור של Taco Bell זה שיש צורך לתת לצעירים משהו שהם לא יקבלו במקום אחר והם ירגישו מיוחדים כאילו קיבלו "מתנה אישית". 

מרגיש אישי, אבל המוני

עוד סיבה שכנראה בגללה סנאפצ'ט ושיווק הולכים יחד זה הרצון של משתמשים להרגיש מיוחדים ושבאמת פנו אליהם באופן אישי, וכל זה באמצעות "סנאפ".

מה זה סנאפ? סנאפ זו הדרך הכי ישירה ואמיתית בה אנשים לוכדים (מצלמים) רגע בחיים שלהם ומעבירים אותו הלאה, אי אפשר להשתמש בתמונות שכבר צולמו מראש (בעיקרון אפשר, אבל האפליקציה מסגירה מתי בדיוק התמונה צולמה + תצוגה מעט שונה לסנאפ).

הקהל הצעיר גדל עם השיווק המסחרי, המסורתי והמסיבי, ופשוט למד עם הזמן להתעלם ממנו (לדוגמא: עיוורון באנרים), דווקא הפנייה האישית של סנאפצ'ט הרבה יותר אפקטיבית עם הצעירים. 

ההצלחה של Taco Bell היא לא הסוף, עסקים קטנים יכולים להנות מהצלחה גדולה הרבה יותר. סנאפצ'ט עובדת על בסיס מספרי טלפון כך שככל שרשימת אנשי הקשר שלכם גדולה יותר – כך יהיו לכם יותר לקוחות פוטנציאליים שעוקבים אחריכם. אם יש לכם רק את המשפחה שלכם באנשי קשר, נסו לחשוב על "קמפיין" בו אתם גורמים למשתמשים בסנאפצ'ט להוסיף אתכם כחברים באמצעות שם המשתמש (אפשר להוסיף לפי מספר טלפון, שם משתמש, QR קוד ועוד), לדוגמא, פרסמו מידע בפייסבוק ובטוויטר שלכם על מבצע מיוחד שבכוונתכם לפרסם בסנאפצ'ט בשעות הקרובות, המשתמש הראשון שיצפה בסנאפ שהעלתם הוא הזוכה. בכל פעם שתעשה קמפיין כזה, אתם יכולים להגדיל בעשרות אחוזים את העוקבים שלכם.

חשוב מאוד לזכור להגדיר שהחשבון סנאפצ'ט שלכם יכול לקבל הודעות מכל אחד (גם כאלו שלא נמצאים באנשי הקשר שלכם).

אם אתם עדיין לא שם ויש לכם עסק שפונה לצעירים – זה הזמן לעלות על הגל. נכון, סנאפצ'ט לא קלה להבנה ולוקח קצת זמן עד שמבינים את כל הפונקציות ואיך כל דבר עובד, אולי אפילו תראו כמו האנשים בסרטון הבא, אבל היי! תתעודדו, תמיד יש ילד לשכן שיכול להסביר לכם 🙂

אליאב לנקרי
אליאב לנקרי

אליאב לנקרי

בעלים של חברת GH.A שיווק דיגיטלי. מומחה באסטרטגיות לקידום אתרים נקיות לאורך זמן. כותב את הבלוג שמולכם כבר למעלה מ-7 שנים בגלל הכיף שבתחום. מקדם אתרים ברוב הפעמים תחת הכובע הלבן ☺- אבל במקרים מסויימים יודע גם לעבור לצד השחור ☻.

תגובה על “האם שיווק בסנאפצ'ט מתאים לכל עסק?

  • דצמבר 8, 2016 1:26 pm

    סנאפצ'ט זו אפליקציה מעולה שיודעת לדבר עם הצעירים בגבוה העיניים וזה מה שיפה הבעיה היחידה שלה לדעתי זה שהיא לא נוחה לאנשים מעל גיל מסויים ובדיוק כמו בסרטון בסוף, אנשים לא מבינים מה עושים איתה ונרתעים…..אם היה איזה מדריך אינטואיטיבי לסנאפצ'ט עבור מבוגרים זה היה פתוח דלתות להרבה חברות

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *