תוכנית תוכן – איך עושים את זה?

תוכן איכותי וממוקד הוא חלק הכרחי מאסטרטגיית שיווק. התוכן אמור לעזור לנו למשוך את קהל המטרה שלנו ולהפוך אותם ללידים, את הלידים ניתן לטפח לאט ובזהירות עד שיהפכו מלידים – ללקוחות. איך עושים את זה? במה צריך להתמקד? המשיכו לקרוא…

כתיבת מאמרים לבלוג החברה זו דרך נוספת לשיווק שעוזרת למשוך לקוחות פוטנציאלים (כשמשתמשים בה בצורה הנכונה) וכמובן זה חלק בלתי נפרד מקידום אתרים. לעומת זאת, אם לא משתמשים בבלוג בצורה נכונה ולא משתמשים במילות מפתח או בביטויים הנכונים, הבלוג כנראה לא ימריא לשום מקום. לכן, יצירת תוכנית תוכן מבוססת מחקר ומחושבת היטב הינה הכרחית להצלחת הבלוג. במאמר הבא המטרה שלי היא לתת כמה טיפים וצעדים שתוכלו לקחת על מנת שתצא לכם תוכנית תוכן מועילה.

יכול לעניין אותך:
רעיונות ליצירת תוכן חדש
 מחזור תוכן ישן לטובת יצירת תוכן חדש

דעו את הלקוחות שלך

כדי באמת להיות הכי טוב, עליכם למשוך את האנשים הנכונים לקרוא את המאמרים שלכם. זה לא יעיל למשוך סתם את משה או חיים כי רוב הסיכויים שהם לא יהפכו ללקוחות. אתם צריכים להתמקד ולהבין מי הם אותם לקוחות פוטנציאלים, מה הם רוצים, מה הם מעוניינים לקרוא על השירות או המוצר שאתם מספקים.

אז תתחילו לחשוב כמו הלקוחות שלכם. איך?
קודם כל אתם צריכים להיכנס לצורת החשיבה של הלקוחות האידיאלים שלך. מה הם מחפשים? מה האתגרים שלהם? כל המידע הזה יעזור לכם ליצור את דמות-הלקוח שלכם. יצירת דמות-הלקוח הינה ייצוג חצי-בדיוני של הלקוח המושלם שלכם.

געו בנקודות הכואבות

טוב, אז עכשיו שאתם מודעים לחשיבות של יצירת דמות הלקוח, אתם צריכים להתחיל ולגעת בנקודות הכואבות שלו. לפני שתוכלו לחשוב על כותרות למאמרים או על מחקר מילות מפתח פוטנציאליות, אני ממליץ לכם לעשות סיעור מוחות על האתגרים המרכזיים והבעיות איתם עשוי להתמודד הלקוח שלכם, המחקר שעשינו על דמות-הלקוח בסעיף הקודם יסייע לכם.

אילו הייתם לקוח המחפש את השירותים או המוצרים של אותם אתם מציעים  – למה באמת הייתם זקוקים? אני אשתמש בדוגמה קצת מוזרה, אבל תזרמו איתי, אם מישהו רוצה שתמונה תתלה על הקיר, מה הוא באמת צריך? תחשבו על זה בצורה הבסיסית ביותר שמתאפשרת לכם, הוא לא באמת צריך מקדחה כדי לתלות תמונה, כל מה שהוא צריך זה חור בקיר. כך אתם צריכים לחשוב על הלקוחות שלכם, ממש לרדת ליסודות של מה שהם באמת מנסים להשיג. זה יעזור לכם לדבר לרגש שלהם, וליצור איתם הקשר השונה שתמיד לקוחות מחפשים.

שלבים בכתיבת תוכנית תוכן

אחרי שאתם כבר מבינים מי הלקוחות וכבר פענחתם מה הם באמת צריכים אפשר להתחיל לחשוב על התהליך…

צעד ראשון: מחקר על מילות מפתח

זה הזמן להתחיל לחקור מילות מפתח. הן צריכות להיות רלוונטיות באופן ישיר לנישה שלכם. באמצעות מילות המפתח (בחלק מהמקרים) אנחנו נחליט על מאמרים שאנחנו רוצים שיהיו בבלוג שלנו.

טיפ: מילות מפתח מסוג זנב-ארוך (Long Tail) עובדות בצורה טובה יותר ולפעמים קל יותר לקבל דירוג עבורם בתוצאות החיפוש.

צעד שני: שאלות

גלו מה הן השאלות שהלקוחות בתעשייה שלכם שואלים. התסתכלו בפורומים, שאלו חברים, שאלו את אנשי המכירות שלכם וכו'. מהן השאלות הנשאלות? אם אתם בנישה בינלאומית, אני ממליץ להשתמש בכלי – answerthepublic.com, באתר זה תוכל באמצעות מילת מפתח או ביטוי לקבל את השאלות או הנושאים שאנשים מחפשים באופן אקטיבי. אני מבטיח לכם שרק משם תוכלו לצאת עם רעיונות מעולים למאמרים. (נ.ב– גם אם האתר שלכם בעברית, תוכלו להשתמש בכלי ופשוט לתרגם לעברית).

צעד שלישי: סדר, סדר ושוב סדר

אסור לשכוח את הפרטים הבאים בכל תוכנית תוכן:

כותרת מאמר לפי השאלות ומילות המפתח
קישורים פנימיים בין מאמרים נוספים שנכתבו ונחשבים רלוונטיים
– קריאה לפעולה (CTA) שתוצג לקורא בסוף המאמר עם הקשר לתוכן
תאריך מתוכנן לפרסום (שימו לב לחגים, ימי חופש ואירועי זיכרון)
כותב המאמר – רצוי שתהיה דמות מקצועית

סיכום

חשיבותו של תוכן הולכת וגדלה בשנים האחרונות. אנשים שרוכשים מוצר או שירות, רוצים לקרוא הכל ולדעת הכל. המטרה של תוכנית תוכן היא למקד אותנו ולספק לגולשים שלנו בדיוק מה שהם רוצים בצורה נעימה וברורה. ככל שנענה להם על יותר שאלות – הם יהיו יותר מרוצים ומסופקים.

בנוסף, אסור לנו לשכוח את התנועה שאנחנו נקבל ממנועי החיפוש אם נעשה את הדברים בצורה נכונה.

אליאב לנקרי
אליאב לנקרי

אליאב לנקרי

בעלים של חברת GH.A שיווק דיגיטלי. מומחה באסטרטגיות לקידום אתרים נקיות לאורך זמן. כותב את הבלוג שמולכם כבר למעלה מ-7 שנים בגלל הכיף שבתחום. מקדם אתרים ברוב הפעמים תחת הכובע הלבן ☺- אבל במקרים מסויימים יודע גם לעבור לצד השחור ☻.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *