Outbound Marketing או Inbound Marketing

כל בעל עסק יודע את החשיבות של שיווק והגדלת מודעות לשירותי החברה והמוצרים שלה. Outbound Marketing היא האסטרטגיה הטיפוסית והמוכרת לכולם, אבל זה בתהליך של שינוי – יותר ויותר חברות פונות ל-Inbound Marketing. לפעמים קשה להבין את ההבדל בין השניים, אבל המאמר הזה יסדר לכם את העניינים ויבליט את היתרונות והחסרונות של כל שיטה. קראו והחכימו.

Outbound Marketing

דוגמאות ל-Outbound Marketing:
פלאיירים

פרסומות רדיו וטלוויזיה
פרסומות במגזינים ועיתונים
 באנרים באתרי אינטרנט
 רשימות תפוצה \ ניוזלטרים

ב-Outbound Marketing העסק מפרסם שירותים ומוצרים דרך סיפוק מידע לצופים בין אם הם מחפשים לקנות את המוצר או לא. בגלל ש-Outbound Marketing זו שיטה כל כך רחבה  לפעמים מתייחסים אליה כ״שיווק פולשני״. חברות משווקות מוצרים דרך פרסומות בדפוס, בטלוויזיה, ברדיו, אימיילים ישירים וכו׳. עד עכשיו פרסום פשוט עבד ככה, אבל השיטות האלו מפריעות ויקרות. בעלי עסקים קטנים לא תמיד יכולים להרשות לעצמם את שיטת הפרסום הזו. לעומת זאת, חברות גדולות יכולות להרוויח מאסטרטגיה כזו שמציעה חשיפה גדולה למוצרים חדשים וקיימים ועוד שלל שירותים מול קהל רחב.

Inbound Marketing

דוגמאות ל-Inbound Marketing:
פרסום ממומן

 קידום אתרים אורגני
שיווק תוכן
 שיווק באמצעות ווידאו
מדיה חברתית

Inbound Marketing משתלם יותר, מה שרק מגדיל את הפופולריות שלו כל הזמן בקרב עסקים קטנים. הרעיון מאחורי השיטה הזו הוא שהחברה מכוונת לקהל יעד מצומצם יותר עם תוכן רלוונטי ומושך שגורם לאנשים לרצות ללמוד עוד על המוצר והשירותים. האסטרטגיה הזו אפקטיבית בגלל שחברות יכולות לכוון לצרכנים שמחפשים את ההיצע שלהן באופן פעיל. יש מספר דרכים ליצור אסטרטגיית Inbound Marketing יציבה:

יצירת תוכן: באמצעות אתרי מדיה חברתית כמו LinkedIn, Twitter ו-Facebook, חברות יכולות לפרסם סרטונים ומאמרים שקשורים לשירותים ולמוצרים שלהם. תוכן כזה לא חייב להיות שיווקי מטבעו. למעשה, הוא צריך לספק ערך כלשהו לצרכנים. צרו תוכן יחודי ופרסמו אותו בדפי המדיה החברתית של העסק. לא רק שזה שומר על לקוחות קיימים, הם ישתפו את התכנים שלכם, מה שיביא הרבה יותר אנשים לאתר ולפרופיל, מה שיגדיל את חשיפת העסק שלכם.

תמריצים: חברות יכולות לתת לעוקבים תמריצים, כמו דוגמיות של המוצרים או הנחות על הרכישות הבאות שלהם.
אפשרות נוספות, דף נחיתה ייעודי לעוקבים שלכם ברשתות החברתיות, גרמו להם להשאיר את הפרטים שלהם ותנו להם להרגיש שהם היחידים שהולכים לקבל את ההצעות הטובות ביותר שלא יפורסמו באף מקום אחר.

תקשורת: להבדיל מ-Outbound Marketing אסטרטגיית Inbound Marketing מאפשרות לחברות תקשורת ישירה עם הלקוחות. דרך מדיה חברתית בעלי עסקים יכולים לבקש פידבק על המוצרים ישירות מהעוקבים שלהם. תקשורת ישירה מראה ללקוחות שלחברה אכפת, והיא מספקת לבעלי עסקים הזדמנות לשפר את העסק שלהם.

ניתן לראות את שינוי החשיבה של חברות ועסקים במהלך השנים:

אז…מה העסק שלך צריך?

אם תשאלו אותי על מה אפשר לוותר – אני אומר לכם שלא ניתן ואסור לוותר על אף אחת מהאסטרטגיות.

כל אסטרטגיה והיתרונות והחסרונות שלה, ברוב המקרים – משלבים בין שתיהן. נכון, אחת יקרה ואחת פחות אך כל עסק צריך להכיר טוב את קהל היעד שלו ועליו לחשוב איך הוא מגיע אליהם.

לדוגמא: חנות מחשבים בחולון יכולה לחלק פלאיירים לדיירי בניינים וחברות בחולון אך אסור לה לוותר על פרסום ממומן באדוורדס וברשתות חברתיות. זו דוגמא קלאסית לשילוב בין השתיים. 

אם בכל זאת אתם מתעקשים להחליט על אסטרטגיה עיקרית אחת, עליכם לענות על השאלות הבאות:

מהו תקציב הפרסום שלך?

כמה מהר אתה רוצה לראות תוצאות?

מה נהוג לעשות בנישה שלך? מה המתחרים עושים? והאם עובד להם?

אליאב לנקרי
אליאב לנקרי

אליאב לנקרי

בעלים של חברת GH.A שיווק דיגיטלי. מומחה באסטרטגיות לקידום אתרים נקיות לאורך זמן. כותב את הבלוג שמולכם כבר למעלה מ-7 שנים בגלל הכיף שבתחום. מקדם אתרים ברוב הפעמים תחת הכובע הלבן ☺- אבל במקרים מסויימים יודע גם לעבור לצד השחור ☻.

תגובה על “Outbound Marketing או Inbound Marketing

  • ינואר 7, 2017 6:30 pm

    inbound נפוץ הרבה יותר בדיוק מהסיבה שנכתבה
    אני מסכים מאוד עם כך שחשוב לשלב את שניהם.

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *