קידום אתרים אורגני ב-Yandex – כל מה שצריך לדעת

אם אתם עוסקים בקידום אתרים בטוח שמעתם את השם Yandex. מדובר במנוע החיפוש הפופולארי ברוסיה. אולי לא ידעתם על אותו מנוע החיפוש, שהוא התשיעי בפופולאריות שלו בעולם, כאשר בקטגוריית מנועי החיפוש בשפות שאינן באנגלית – הוא שני רק למנוע החיפוש הסיני Baidu.

Yandex – מנוע החיפוש החזק בגוש המדינות דוברות הרוסית

Yandex הוא מנוע החיפוש המנהל מעל 70% מכלל החיפושים בגוש המדינות הדוברות רוסית – ועל כן, אם יש לכם אתר המיועד לדוברי רוסית מחוץ למדינת ישראל, חשוב לתת את הדעת בנוגע למיקום האתר שלכם בתוצאות החיפוש גם ב- Yandex. ידוע כי אלגוריתם החיפוש של Yandex הוא קפדני ומדוקדק יותר מזה של גוגל, כך שאם תשקיעו את מאמצי הקידום ב- Yandex, ממילא תזכו גם במיקומים טובים בגוגל המיועד לדוברי הרוסית – Google.ru.

אלגוריתם החיפוש של Yandex לעומת זה של Google.ru

כאמור, Yandex הינו מנוע חיפוש קפדני, והוא מקפיד על איכות התוצאות כך שהוא נוטה לדחוק לתחתית אתרי ספאם המלאים בקישורים שאינם משרתים את הגולשים או המכילים תכנים באיכות ירודה מאד. על כן, הטיפ הטוב ביותר שאנחנו יכולים לתת לכם על מנת לייצר אתר שיקודם באופן טבעי בתוצאות החיפוש האורגני של Yandex הוא – היו טבעיים. לצד אלה, קבלו שלושה טיפים חשובים לאינדוקס טבעי של האתר שלכם במנוע החיפוש  Yandex:

Yandex עובד עם קובץ ROBOTS.txt הקפידו שיהיה כזה בתיקיית השורש של האתר שלכם בשרת, והקפידו להחזיק אחד כזה שהוא מעודכן. כמו כן דאגו להוסיף לקובץ תגיות שימנעו אינדוקס של עמודים שלא יעניינו את הגולשים כמו מסמכים שהם לא בשפה הרוסית.

Yandex שם דגש על חיפוש מבוסס מיקום, כך – שתוצאות החיפוש באותו ביטוי מפתח ייראו אחרת, במיקומים שונים או בערים שונות ברוסיה. אם אתם עסק בעל היבטים מקומיים – עדכנו את הכתובות שלכם בכלי מנהלי האתרים של Yandex. עוד טיפ לקידום מבוסס מיקום הוא בניית קישורים חיצוניים באתרי סאב דומיינים מקומיים ובמקומונים דיגיטליים עם תכנים המותאמים למיקום הדומיין.

קידום האתר יושפע לחיוב מקישור בין אתרי האינטרנט לחשבונות עסקיים פעילים ברשתות החברתיות של רוסיה – Odnoklassniki, ru, ואחרים.

הסורקים של Yandex מבקרים בעמודים סטטיים רק מספר פעמים בחודש (כגון דף הבית, עמוד מוצר וכו'). אם אתם רוצים לוודא ש- Yandex אינדקסו את כל העמודים תוכלו להיעזר ב- Webmaster וליצור שם קובץ Sitemap שמכיל את כל העמודים של האתר ולהמתין מספר ימים, כשלאחר מכן תוכלו לבדוק אם כל העמודים שלכם אונדקסו.

על מה לשים דגש, באופטימיזציה בתוך האתר (On-Site Optimization)?

הגדירו כותרת SEO, Titles ו-Meta Description בהתאם לתוכן המופיע בעמוד. קחו בחשבון ש- Yandexלא בהכרח ישתמש ב- Meta Description שהגדרתם, אלא יבחר להשתמש בתיאור אחר מתוך תוכן העמוד. לכן וודאו שהתיאור מסונכרן עם התוכן בעמוד.

שקלו עבודה עם דומיינים המכילים סיומת של אזור, כמו כן דאגו להתאים את התכנים לאותו האזור

גיל הדומיין ודירוג האמינות (Trust) שלו משמעותיים מאוד בקידום ב-Yandex – לכן השקיעו בדומיין איכותי ושקלו לעבוד עם דומיינים מסוג Premium, בעלי וותק רב ואיכותי

משתנה נוסף שהוא חשוב בקידום ב- Yandex הוא מגוון הקישורים המסופקים בתוך התוכן – הקפידו על גיוון של קישורים למספר אתרים, אך וודאו שאותם הקישורים אכן יתרמו לגולשים

תגי קנוניקל – יש לו אותו עקרון כמו לגוגל, אך להבדיל מגוגל, ב- Yandex תגי קנוניקל עובדים רק באותו דומיין ולא בסאב דומיין ותגי קנוניקל שמתייחסים לעצמם עלולים לגרום לבעיות באינדקס ולכן יש להימנע מהם.

שלא כמו גוגל, Yandex שמה פחות דגש על גורמי דירוג שונים כגון זמן טעינת האתר, התאמת האתר למובייל והוספת תגי סכמה – כלומר גורמים אלו לא ישפיעו מיידית על דירוג האתר ב-Yandex. עם זאת, אם מדובר בגורמים שמשפיעים על התנהגות הגולשים באתר אז כן יש צורך להתייחס אליהם.

נירית טלר

נירית טלר

נירית טלר עוסקת בקידום אתרים באוורסט חברה לפרסום בגוגל ושיווק באינטרנט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *