מדריך לתכנון תקציב קידום אתרים לשנת 2018

בפתחה של שנת 2018, אנשי שיווק ומומחי קידום אתרים בגוגל פועלים במרץ על מנת להגדיר את התקציב להשגת מטרותיהם בשנה הקרובה. אלא עם כל השינויים האחרונים בענף קידום האתרים, באלגוריתמים של מנועי החיפוש ובאסטרטגיות השונות, יתכן שיתגלה כי הקצאת המשאבים הכלכליים עשויה להיות סבוכה למדי.

אילו שינויים עברו על תחום קידום האתרים בשנת 2017, אילו אתגרים צפויים בשנת 2018, וכיצד לתכנן את התקציב?

מבט לאחור והגדרת מטרות

הואיל ובדרך כלל פשוט יותר לבסס תקציב לשנה הקרובה על בסיס התקציב של השנה הקודמת, לפני הכל התבוננו לאחור על כל מה עשיתם ב-2017 ובחנו את הביצועים שלכם. כך למשל אם אתם שבעי רצון מן התוצאות עד כה אבל מעוניינים ביותר, הגדילו את התקציב באופן יחסי לשאיפותיכם. לחלופין, אם אתם מרגישים שהשקעתם תקציב באפיקים שלא נוצלו כראוי, שקלו לקצץ אותו על מנת שתוכלו להתמקד אך ורק באפיקים שבהם אתם חזקים יותר.

בנוסף עליכם להגדיר מטרות מדויקות לקמפיין שלכם. לדוגמה, אם אתם רוצים להגדיל את תנועת הגולשים, תוכלו לעשות שימוש בנתונים היסטוריים או במקורות חיצוניים שיסייעו לכם להבין כמה תצטרכו להשקיע על מנת להשיג את המטרה; ואם אתם מנסים לעקוף מתחרה, יתכן שתצטרכו תקציב שקל לשנות תוך כדי תנועה.

יצירת תוכן

הצעד הבא הוא חלוקת התקציב לתחומים ספציפיים על מנת שתוכלו למקסם את הביצועים ולהתקרב למטרות שלכם. גם בשנת 2018 התוכן צפוי להישאר הדבר החשוב ביותר בתחום קידום האתרים, אבל עם מספר עדכונים קלים:

איכות ומקוריות

בעלי אתרים רבים כבר מבינים את כוחו של תוכן, ובשנים האחרונות משקיעים כל הזמן בפרסום תכנים חדשים על מנת להגיע לקהלי היעד שלהם. על מנת שיהיה לכם סיכוי כלשהו להתבלט ביניהם, אין ברירה אלא להשקיע משאבים רבים ביצירת התוכן הטוב ביותר שאתם יכולים. כלומר, מוטב להשקיע יותר משאבים בפחות תכנים על מנת להעניק להם איכות גבוהה יותר, מאשר להתפרש על פני אינספור תכנים רדודים וחסרי עניין.

מומלץ לקרוא גם: איך לכתוב תוכנית תוכן? \ רעיונות לתוכן חדש \ מחזור תוכן ישן

וידאו

תנועת גולשים הודות לסרטוני וידאו צמחה משמעותית בעשור האחרון, ועד שנת 2021 היא צפויה להגיע ללמעלה מ-80 אחוזים מכל התנועה ברשת האינטרנט. אם אתם רוצים להגיע ליותר גולשים בדרך רלוונטיות, לפחות חלק מן התקציב שלכם צריך להיות מוקדם להפקת והפצת סרטוני וידאו. עדיין מתלבטים? הנה 9 סיבות למה אתם צריכים להתחיל להשתמש בוידאו.

תמיכה ויח"צ

חלומו של כל בעל אתר הוא ליצור תוכן שיהיה מוצלח עד כדי כך שגולשים יהיו חייבים לשתף אותו עם חבריהם והוא יהפוך ויראלי כמו כאש בשדה קוצים עד שאי אפשר יהיה להתעלם ממנו. למרבה הצער, זה לא קורה הרבה – ולכן צריך להפנות חלק מן התקציב לתמיכה ויח"צ עבור התוכן ברשתות חברתיות, בפרסומים לעיתונות או באפיקי פרסום אחרים.

ידידותיות למובייל

ודאו שניתן לצרוך את התוכן שלכם באמצעות מכשירים ניידים, סמארטפונים וטאבלטים, או בקיצור: מובייל. נפח הגלישה באינטרנט באמצעות מובייל עקף את הגלישה באמצעות מחשבים נייחים כבר בשנת 2015 (!) וממשיך לצמוח בהתמדה, כך שאתם חייבים לתקצב התאמה למובייל במידת הצורך. בלעדיה, אתם עלולים לאבד גולשים שלא מצליחים לצרוך את התוכן שיצרתם, לפגוע בחוויית המשתמש של אחרים ובסופו של דבר לפגוע בדירוג שלכם במנועי החיפוש.

בניית קישורים

החלק החשוב השני בתחום קידום האתרים, על אף שינויים אדירים באלגוריתם של גוגל ובטקטיקות החדשניות של מומחים, הוא עדיין בניית קישורים. לפיכך, התקציב שלכם אמור לשקף גם השקעה משמעותית בתחום הזה. אחרת, לא תוכלו לבנות את הסמכות שלכם כראוי ותיאלצו להסתמך רק על קישורים טבעיים שייבנו על ידי הגולשים וגורמים אחרים ברשת.

במילים אחרות, לא משנה מהן המטרות שלכם – אתם חייבים לתקצב מראש די משאבים שיאפשרו לכם לבנות לפחות כמה קישורים איכותיים מדי חודש.

ומה עוד?

נקודות נוספות שיש לקחת בחשבון בעת הגדרת המטרות לשנה הקרובה (ובהתאם, לתכנון התקציב):

גלישה באמצעות קול

בין השנים 2008 ל-2016, החיפוש באמצעות קול הכפיל את עצמו פי 35 והמגמה ממשיכה לעלות בקצב מסחרר. כשלוקחים בחשבון גלישה באמצעות קול, אתם למעשה צריכים להקדיש תשומת לב ומשאבים לממשק ללא מסך, וכך לשאילתות חיפוש מורכבות ברמת שיחה אנושית. לכן, למשל, כדאי לעשות שימוש במחקרי מילות מפתח מסוג זנב ארוך ובאופטימיזציה של ה-Snippet (התוכן שמוצג למשתמש בתוצאות החיפוש של גוגל).

הבנת קהל היעד

המשתמשים של היותר מתוחכמים יותר מבעבר, והם מצפים שהתוכן שהם צורכים יהיה יותר מותאם ספציפית עבורם. לכן כדאי לתקצב מחקר שוק מעמיק או לראיין את הגולשים שלכם על מנת להבין את האופי ואת הציפיות שלהם, על מנת לספק את מבוקשם.

אפשרויות מקומיות

חיפושים מקומיים נעשים מקומיים יותר ויותר. אפילו עסקים גדולים ברמה ארצית ובינלאומית מתחילים להבין את הפוטנציאל של החיפוש המקומי. אם המיקום רלוונטי לעסק שלכם, מאמצי קידום האתר אמנם צריכים לכלול בניית בסיס חזק ברמה גלובלית, אבל עם זאת לפתח גם את השורשים המקומיים ולהשקיע באסטרטגיות ספציפיות למיקומכם.

להפיק את המקסימום מהתקציב

חשוב להדגיש שבתחום הדינאמי של קידום אתרים זה לא כמה כסף אתם משקיעים אלא איך אתם משקיעים אותו. תוכלו למשל לקחת 1000 שקלים ולהשקיע אותם בעשרות מאמרים באיכות נמוכה או באסטרטגיות קידום אתרים שפג תוקפן מזמן, ולחלופין להשקיע 1000 שקלים ביצירת תוכן אחד, איכותי ובעל ערך אמיתי, יחד עם כמות מתאימה של תמיכה ויח"צ – וכך להפיק הרבה יותר תועלת מאותו סכום כסף.

בשורה התחתונה, בבואכם לתכנן את התקציב לשנת 2018, ודאו שאתם משקיעים את המשאבים שלכם באנשים כשרוניים, בחברות קידום אתרים חיצוניות או במומחים אחרים שיודעים מה הם עושים ומחוייבים לתת לכם את החזר ההשקעה הטוב ביותר שאפשר.

פליקס מילשטיין
Latest posts by פליקס מילשטיין (see all)

פליקס מילשטיין

מנהל מחלקת קידום האתרים של דיגיטאץ

תגובה על “מדריך לתכנון תקציב קידום אתרים לשנת 2018

  • אוגוסט 29, 2018 5:24 pm

    פשוט מדהים שגלישה ע"י קול עולה פי 3, מאמר מדהים!

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *