15 דרכים להשיג קישורים לאתר שלכם (שכנראה לא שמעתם לפני..)

[כותב אורח] במובנים רבים, קישורים באינטרנט הם מעין "מטבע עובר לסוחר", וכאשר לאתר מסוים יש הרבה קישורים (מטבעות, אם נמשיך עם האנלוגיה הזו) המפנים אליו, הוא נחשב סמכותי, איכותי ואמין (עשיר במוניטין) – מה שבתורו משפר את הדירוג של אותו אתר בתוצאות החיפוש בגוגל עבור נושאי חיפוש רלוונטיים. אך איך משיגים הרבה קישורים איכותיים לאתר שלכם כדי לתרום למהלכי הקידום שלו? מיד נסביר וניתן לכם טיפים שימושיים.

אם אתם יחסית חדשים בתחום קידום האתרים, בניית קישורים יכולה בהחלט להיות חתיכת אתגר. יש כאלו שיגידו לכם "פשוט" ליצור תכנים מעולים ולחכות שהלינקים יגיעו בטבעיות, אחרים יציעו דווקא שחיפוש אסטרטגי אחר קישורים ופניות ממוקדות במייל לבעלי אתרים הם העניין המרכזי בבניית מערכי קישורים. לעומת אלו, יש עדיין את אלו שיציעו, עם חיוך של מביני עניין, להסתמך על רשת אתרים משלכם לבניית קישורים. אז למי כדאי להקשיב ובאיזה כיוון עליכם לבחור? כמובן שהתשובה תלויה במגוון גורמים ובהקשר הייחודי של האתר שלכם. עכשיו בואו נצא לדרך עם טיפים אמיתיים ושימושיים איך להשיג קישורים לאתר שלכם.

מה זה בניית קישורים ולמה זה חשוב?

מכיוון שאנחנו מספקים לכם כאן מדריך מעשי למתחילים בתחום, נתחיל בבסיס רק כדי שהדברים המרכזיים יהיו ברורים.

בניית קישורים היא התהליך הכולל המיועד לגרום לכך שאתרים אחרים יקשרו לדפים באתר שלכם, כדי לסייע לדפים אלו ולאתר כולו לעלות בדירוג גוגל בתוצאות החיפוש. כאשר אנו מדברים על בניית מערך קישורים לאתר, הכוונה היא רק לטכניקות יעילות ולגיטימיות מבחינת SEO ומבחינת גוגל (מה שנקרא בניית קישורים White Hat). טכניקות אסורות כמו ספאם או רכישת קישורים (מה שנקרא בניית קישורים Black Hat) לרוב אינן מומלצות וגם לא מספקות תוצאות איכותיות וברות קיימא. באופן כללי, אפשר לתמצת אסטרטגיות בניית קישורים לשני שלבים עיקריים:

  • יצירת תוכן איכותי וראוי – קרי, תוכן שראוי ושווה לקשר אליו
  • הראו את התוכן המעולה שלכם לבעלי אתרים וגורמים שיכולים לקשר אליכם מאתרים רלוונטיים אחרים

למה קישורים חשובים:

לפי גוגל עצמה, קישורים לאתר מסוים מאתרים אחרים הם אחד משלושת גורמי הדירוג המשמעותיים ביותר עבור מנוח החיפוש של גוגל. קישורים איכותיים, רלוונטיים ומאתרים סמכותיים אחרים מסמנים לגוגל שהאתר שלכם איכותי וסמכותי בעצמו וכי שווה לקדם אותו בתוצאות החיפוש.

גוגל ומנועי חיפוש אחרים מסתכלים על קישורים כמו על "קולות" במערכת הצבעה. אם יש דף שמקבל הרבה קישורים מאתרים רלוונטיים, אז הרבה גולשים "מצביעים" עבור אותו אתר או דף בתור היותו איכותי ובעל ערך. כך, אתר עם הרבה קישורים יכול להתקדם במעלה הדירוג של גוגל בתוצאות החיפוש (לצד מהלכי SEO נוספים כמובן), מה שיוביל למעגל של יותר הקלקות על תוצאת חיפוש גבוהה ואז לעוד קישורים לאותו תוכן והמשך בניית מערך קישורים אפקטיבי.

טכניקות פשוטות להשגת קישורים לאתר

לפניכם כמה טכניקות פשוטות ונגישות להשגת קישורים לאתר, כאלו שאפשר לעשות גם בלי ידע מעמיק במיוחד בקידום אתרים או שיווק דיגיטלי.

  • יצירת תוכן וקידומו – צרו תוכן מושך, איכותי וייחודי, כזה שאנשים ירצו באופן טבעי להפנות אליו ולקשר אליו במרחב האינטרנטי, ואז ספרו לאנשים על התוכן הזה, הפיצו וקדמו אותו. אתם צריכים לקדם את התוכן שלכם לפני שמישהו סתם כך ימצא אותו ויקשר אליו. תוכן טוב ימשוך אנשים לקשר בטבעיות לאתר המקודם שלכם. הסיכוי לקבל לינקים טבעיים אם אתם לא מוכרים בתחום שלכם הוא נמוך מאוד.
  • קישורים ממכרים ושותפים – בהחלט ניתן ומומלץ לבקש ממכרים ושותפים לתחום פעילותכם במרחב האינטרנטי קישורים נכנסים לאתר. אך חשוב לזכור שהרלוונטיות חשובה ולא רק עצם הלינק עצמו, לכן העדיפו קישורים מאתרים העוסקים בתחום הקשור לתחום בו האתר שלכם עוסק.
  • ליצור לינקים מאתרי אינדקסים: מצאו אתרי אינדקסים הקשורים לתחום פעילות האתר שלכם וצרו בהם קישורים לאתר – הוספת האתר לאינדקס. שימו לב שאתם לא מגזימים עם כמות הלינקים שאתם מקבלים מאתרים כאלה. אנחנו ממליצים על מקסימום שלושה לינקים. דוגמא לאתר כזה הוא דפי זהב, הלינק ממנו טוב, אבל לא מה שיקדם את האתר שלכם משמעותית.
  • הקמה וניהול עמודים ברשתות החברתיות: פלטפורמות כמו לינקדאין, פייסבוק ואינסטגרם מצוינות כדי לפרסם תוכן איכותי שכתבתם עבור האתר שלכם. כמובן, חשוב להבין כי פרסום התוכן צריך להתבצע בפלטפורמות שאתם מתחזקים באופן שבועי, כדי לגרום לגולשים שלכם לצפות לתוכן חדש בכל עת. כך תוכלו לייצר תנועה רחבה לאתר שלכם. הלינקים האלו עוזרים לקידום, אבל הם נמצאים ברף התחתון של איכות הלינקים, אין טעם ליצור לינקים מפלטפורמות שאתם לא מתחזקים

טכניקות להשגת קישורים טובים לאתר שלכם

לצד הטכניקות הפשוטות להשגת קישורים שכרגע הרחבנו לגביהן, יש עוד כמה טיפים מנצחים ומוכחים שאנו משתמשים בהם וממליצים עליהם כדי לבנות מערך קישורים יעיל ואיכותי. טיפים הרלוונטיים לכל סוג של אתר ולכל תחום פעילות ועם דגש מעשי למקדמי אתרים ומקצועני שיווק דיגיטלי.

  • החלפות קישורים עם חברות קידום אתרים אחרות: יש הרבה מקדמי אתרים במרחב הדיגיטלי, אין שום סיבה לא לשתף פעולה מדי פעם, בעיקר בהקשר לקישורים. צרו קשר עם חברת קידום אתרים אחרת שאתם מכירים או מעריכים ובקשו לבצע החלפת קישורים, מאתרים רלוונטיים כמובן. כך כל צד מרוויח קישורים לאתרים המקודמים שלו. באופן הזה אתם בעצם כותבים מאמר אורח עבור אתר אחר ומקבלים לינק על הביטוי שאתם מעוניינים להיות מדורגים עליו. חשוב מאוד שהאתרים המקשרים לא יקשרו אחד, מאחר וגוגל לא תתייחס לקישורים האלו ולכן כדאי לקשר דרך צד שלישי. מעבר לכך, חשוב מאוד לשלב את הקישורים בצורה טבעית ונכונה כדי שגוגל לא יראה חוסר התאמה מסוימת בין התוכן לבין הלינק.
  • קניית כתבות: אתם יכולים לקנות כתבות באתרים מוכרים בעלי תנועה רחבה, כמו ישראל היום, מעריב, מקומונים ועוד. בדרך כלל אתם אחראיים על כתיבת התוכן והעלות גבוהה ביחס לאפשרויות אחרות, זאת מאחר והאתרים עצמם מוכרים מאוד, אולם גם הלינקים מאוד איכותים ברוב המקרים. שימו לב שאתם לא קונים עמוד שאין אליו קישורים מתוך האתר, ועדיף לדף שמקבל לינק מעמוד הבית לתקופה מסוימת.
  • קניית לינקים: כמו שאפשר לקנות כתבות באתר מוכר, אפשר גם לקנות לינק. כלומר, אתר מסוים יכתוב תוכן וישלב בתוכו לינק לאתר שלכם, ללא שום התערבות מצדכם, למעט העניין הכספי. שימו לב שאתם קונים לינקים רק מאתרים רלוונטים. איך נדע את זה? חשוב מאוד לוודא שלאתר יש ביטויים אורגניים בתחום שלכם ושהוא מקבל תנועה אורגנית. אם התשובה לשתי השאלות האלו היא שלילית – אל תקנו!
  • תפנו למשפיענים ומובילי דעה – תפנו למשפיעינים בתחום שלכם ותבקשו מהם לכתוב על המוצר / שירות שלכם תמורת תשלום, תחפשו רק משפיענים שיש להם אתר ותעדיפו שהם יקשרו לאתר שלכם ולא לינקים מרשתות חבריות (שזה נחמד שיש אבל לא עוזר מספיק לקידום האתר.
  • התארחו בוובינרים או פודסקאסטים בתחום שלכם – תציעו להתארח בפודקאסט, או וובינרים, ותדאגו שאתם מקבלים קישור לאתר בפרסום של הפודקאסט או הוובינר (לא מיוטיוב או ספוטיפי אלא מהאתר של המראיין)
  • תייצרו לינקים מהפעילויות שלכם – הרצאתם בכנס מסוים? תבקשו לינק לאתר שלכם, הציעו לכם להתארח בתוכנית מסוימת? תבקשו לינק לאתר שלכם, אתם משתתפים בתוכנית ליווי? מתנדבים בפרויקט מסוים בתור מנטורים? תדאגו ללינק. המון פעמים אנחנו לא דואגים לזה בזמן אמת, ואפשר לפספס המון לינקים לאתר שלכם מהפעילות השוטפת שלכם.
  • יצירת אתרי תמיכה (PBN): האפשרות הזאת היא תהליך מורכב. הוא מורכב מיצירת אתרים חדשים בתחום רלוונטי שכל מטרתם היא לייצר לינקים עבור האתרים שאתם באמת מעוניינים לקדם. שם אתם בעצם מעלים תכנים איכותיים הקשורים לתחום שלכם, ובסופו של דבר מוציאים קישורים לאתר אותו אתם רוצים לקדם. אתרי תמיכה יכולים להיות ספציפיים מאוד ועבור אתר מקודם אחד או כלליים יותר ועבור קישורים לאתרים מקודמים שונים. שימו לב שהעלות של בניית אתרים כאלו והשקעה בהם רלוונטית רק אם אתם מקדמים הרבה אתרים, אחרת אפשר לקנות לינקים מאתרים כאלו מחברות קידום אתרים שמוכרות לינקים.
  • חיפוש אתרים עם קישורים שבורים ורכישת הדומיין: בדרך זו, אתם בעצם מחפשים אתרים עם קישורים שבורים ומציעים לבעל האתר להחליף אותם ללינקים חדשים המובילים לאתר שלכם. אפשרות זו תתאפשר רק בהנחה והקישור שלכם מדבר על הנושא המקורי של הלינק השבור. מעבר לכך, אם האתר כבר לא קיים, אתם יכולים לקנות את הדומיין ולהפוך אותו לאתר שלכם. אתם יכולים להשתמש בתוכנה Screaming Frog, שתראה לכם את כל הקישורים השבורים שיוצרים מאתר מסוים.
  • איתור תכנים ישנים ועדכונם בתמורה לקישור (Third Party SEO): חפשו תכנים ישנים ולא מעודכנים באתרים רלוונטיים לאתר המקודם שלכם. לאחר מכן, הציעו לבעלי האתר לעדכן את התכנים הישנים באמצעות עריכה שלכם למאמר, וכך תוכלו להוציא קישור מהתוכן החדש והמשופר שגם יכול להביא לכם תנועה רלוונטית אם העמוד כבר מקבל תנועה אורגנית.
  • תיצרו אינפוגרפיקות ומידע רלוונטי על התחום שלכם – לדוגמא, אנחנו כל שנה עורכים סקר שכר, מוציאים אינפוגרפיקה על השימוש בפייסבוק ובאינסטגרם ושולחים את זה לעיתונים / אתרים אחרים ומאשרים לכולם לפרסם את המידע תמורת לינק לאתר שלנו.
  • פנייה אקטיבית לאתרים לפרסום מאמר אורח (Outreach): פנו באופן יזום ואקטיבי לאתרים רלוונטיים לתחום פעילות האתר שאתם מקדמים ובקשו מהם לכתוב מאמר אורח אצלם באתר, עם קישור לאתר שלכם כמובן. זאת אחת מהאפשרויות הטובות ביותר אבל חשוב להבין שהיא תהיה קשה עבור אתרים שאינם מוכרים בתחום ונמצאים בתחילת דרכם. במידה ואתם צריכים עזרה, אתם יכולים לפנות לאליאבוס ולחברת GHA 🙂

סיכום

כמובן שיש עוד המון מה להגיד ולהציע בהקשר לבניית קישורים יעילים שידרגו אותכם גבוה, כאן נתנו לכם את הבסיס ומאיפה להתחיל. כאשר התהליך מבוצע בחכמה ובצורה מושכלת ויעילה, הקישורים שתשיגו יעזרו מאוד לקדם את האתר שלכם במעלה תוצאות החיפוש, כך שזהו תחום שבהחלט מצדיק את השקעת הזמן והמשאבים שלכם כמקדמי אתרים. אי אפשר לבנות רק על שיפור האתר מבחינת On Page – אלא אם כן אתם אתר חזק מאוד, ורובנו הגדול צריך לדאוג לקישורים

אור פיאלקוב

אור פיאלקוב

אור פיאלקוב, בן 37, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים.  הבעלים של EasyCloud – חברת אחסון אתרים בענן. חברה שמנגישה את עולם אחסון אתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *