12 מומחים לקידום אתרים עונים: איך לנצח את המתחרים ב-2020?

2020 בפתח, מתקפת העדכונים של גוגל בשנה האחרונה לא עשתה למקדמי האתרים חיים קלים – כך שחשוב להיות (יותר מתמיד) עם אצבע על הדופק. בשנה האחרונה מצאתי את עצמי קורא הרבה יותר מבדרך כלל, מנסה לראות מה אחרים עושים טוב יותר ממני ומה הפעולות שאני יכול לעשות על מנת לנצח את המתחרים שלי ולשפר את הידע שלי.

החלטתי (כבעבר) לשאול את החברים בתעשיית קידום האתרים, כאלו שחיים ונושמים את את התחום – מה ה-Quick Wins שלהם ל-2020 שבאה עלינו, ובגדול, איך אפשר לעקוף את המתחרים?

תכינו עט ומחברת (לא באמת, פשוט יותר לשמור במועדפים ולקפוץ מידי פעם לרענן ולקבל רעיונות מהרשימה) 😉

קפיצה מהירה: לירז פוסטן | עידן בן-אור | דניאל זריהן | נתי אלימלך | דניאל כהנוב | שמוליק דורינבאום | דניאל מוסקוביץ' | אנידור חקקטל זולברג | עשהאל דרייר | ניר לוי | מיכל כהן


לירז פוסטן
לירז פוסטן, בעלים @ לירז פוסטן בע״מ

"ביחד, תוכן וגם טכני"

הכל מתחיל ונגמר בתוכן ובטכני.

אם פעם היינו יכולים להסתפק ביצירת כתבות איכותיות וטובות, היום אנחנו חייבים להוסיף את האספקט הטכני לתמונה. פורמטינג נכון של התוכן שלנו, יכול להוביל לכמויות טראפיק אדירות מזכייה במקום 0. לפני כל לחיצה על כפתור הפאבליש אנחנו צריכים לברר מי נמצא על הביטוי הזה בגוגל ואיך הוא נראה. הקידום היום הרבה יותר חכם, ומי שיודע לנצל זאת, יכול להגיע למיקומים יפים מאוד ללא קישורים (סורי, אבל זה אפשרי) וללא הוצאות מיותרות. אגב, לא כל מקום 0 עושה משהו חיובי לטראפיק– אז כדאי לתכנן זאת היטב ולקחת בחשבון כל דבר.

האם הייתם מעדיפים להיות מקום 0 ולא לקבל מזה כלום?

פחות. התוכן שלנו עובר להיות ממוקד, מפוקס ומדויק. ליוזרים שלנו אין הרבה זמן והם מחפשים מידע כאן ועכשיו- תנו להם את מה שהם מחפשים ותכתבו בשפה טבעית ונינוחה לקריאה.

LirazPostan.com לירז פוסטן, LirazPostan.com


עידן בן-אור, מנכ"ל @ ReGo Marketing
עידן בן-אור, מנכ"ל @ ReGo Marketing

"נדל"ן יקר ולא רלוונטי"

אני קצת פוחד לכתוב להשקיע בתוכן כי זו בערך התשובה הקבועה מאז איפשהו שם ב-2009 אז אני אגיד שכדאי להבין את המטרה של גוגל. גוגל של 2020 לא דומה לגוגל של 2009 באופן שבו הוא פועל.

אם בעבר למנוע החיפוש הייתה מטרה לשלוח את הגולש לאתר הרלוונטי ביותר עבור שאילתה מסויימת, היום המטרה היא להציג לגולש את התשובה ישירות בתוך מנוע החיפוש. המצב החדש הזה גורם לנדל"ן של תוצאות 1-3 להיות יקר מאוד ולתוצאות 4-10 להיות לפעמים לא רלוונטיות היות והתוצאות העשירות שגוגל מציג דחקו אותן למטה. ב-2020 נצטרך למצוא דרך לשכנע את גוגל להציג אותנו בתוצאות העשירות ועדיין שהתוכן שם יהיה כזה שיגרום לגולשים להכנס אל האתר שלנו.

למשל, אם אנחנו מטמיעים סכמה של FAQ, כדאי שנשאיר בתוך התשובה קישור לעמוד נוסף באתר שיגרום למשתמש להכנס פנימה אחרת התשובה לא תהיה מלאה. דוגמא נוספת, אם בתוצאה 0 (שאני מניח שתכנס לישראל בקרוב) ניתן את כל השלבים לביצוע פעולה מסויימת – נפסיד את המשתמש, לכן תמיד כדאי להשתמש במונחים יחסיים למאמר, למשל "כמו שכתבנו למעלה" וכו'.

Rego.co.il עידן בן-אור, Rego.co.il


דניאל זריהן, מנכ"ל @ דניאל זריהן
דניאל זריהן, בעלים

"תעשו טוב יותר מהמתחרים"

אחד הדברים שאני יותר אוהב לעשות זה לעבור על תוצאות 1-5 בגוגל עבור ביטוי שאני מעוניין "לכבוש", לנסות להבין למה גוגל בחר להציג אותם בסדר המסוים הזה, ואז גם לחפור על דברים שלא ניתן לראות רק בעין – לדוגמא פרופיל קישורים, הסתכלות רחבה יותר על האתרים (לדוגמא חפירה ב:site או עם Screaming Frog), ואז לעשות מעין שקלול של הכל ולגבש תוכנית פעולה.

צריך לזכור שגוגל תמיד יתיישרו לפי כוונת הגולש – אז צריך להסתכל על הדברים בפרספקטיבה רחבה ולא רק בצד הטכני של הקידום. התוכנית יכולה להיות ממוקדת על On-Site, Off-Site או שניהם – אבל צריכה להיות גם מגובה בזמן: "לדוגמא תוך חצי שנה מהיום אוכל להגיע בביטוי X לתוצאה 1 ולהישאר שם". לאחר שיש לי את היעד אני מפרק את זה לביצוע בשטח – כל חודש X קישורים, X תכנים, X פעולות וכו'.

ברוב המקרים זה עובד יפה, למרות שאי אפשר באמת לחזות בצורה מדויקת איך גוגל (והמתחרים) יגיבו לכל מיני פעולות וגם איזה עוד עדכונים עשויים להתרחש בפרק זמן הזה. אני חושב שהתשובה הזאת תהיה רלוונטית תמיד (כל עוד קישורים הם עדיין פקטור בדירוגים) ולא רק ל-2020.

DanielZrihen.co.il דניאל זריהן, DanielZrihen.co.il


נתי אלימלך, מנכ"ל @ SEO ישראל
נתי אלימלך, מנכ"ל @ SEO ישראל

"שנת הריץ' בפתח"

אני חושב ששנת 2020 תהיה שנת ה-Rich Results. כלומר שבחלק מהמקרים, התוצאות שהמשתמש הישראלי יראה בגוגל יראו מאוד שונה ממה שהורגלנו אליו עד היום.

בזמן שבשוק הבינלאומי ובגוגל ארה"ב תוצאות 0 (Featured Snippets) חוגגות וגוגל נכנסת ליותר ויותר ורטיקלים כנותנת שירות, המצב אצלנו כיום בפיגור קל.

כל זה כנראה הולך להתחיל להשתנות ב-2020. הסברה שלי היא שבשנת 2020 גוגל ישראל (המנוע) ידביק פערים עם שאר העולם בכל הנוגע לפיצ'רים ואלמנטים בתוצאות החיפוש. מה זה אומר מבחינת קידום אתרים ב-2020?

שנמשיך לראות עליה מגמה של חיפושים עם 0 הקלקות, ועם יותר זליגה של תוכן מתוך האתרים שאנחנו מקדמים אל תוך תוצאות החיפוש בגוגל.

העצה שלי לקידום במצבים כאלו?

לדעת לקדם את הביטויים הנכונים. גם היום, ובעצמה מתגברת בעתיד הקרוב, ביטויים רבים מופיעים מתחת לפולד גם כשהם במקום ראשון ומביאים עימם פחות תועלת מהצפוי. נפחי חיפוש יבשים אינם עוד מדד לכמות טראפיק פטנציאלי.

לדעת להבחין בין תוכן שיביא טראפיק לבין תוכן שיוצג למשתמש אך יכול לשמש כהזדמנות למיתוג וחשיפה

להיכנס לעובי הקורה בכל הנוגע לסימון נתונים באתר – זהו אספקט של קידום שהופך ליותר ויותר חשוב ככל שתוצאות החיפוש בגוגל הופכות ליותר עשירות ומורכבות

SEO Israel נתי אלימלך, SEO Israel


דניאל כהנוב, מנכ"ל @ פרסונאס מדיה בע
דניאל כהנוב, מנכ"ל @ פרסונאס מדיה בע"מ

"תחשבו על שנת 2030!"

מקדמי אתרים תמיד מנסים לראות מה יהיו החידושים בתעשיית הקידום לשנה הבאה ומהם הפרמטרים המרכזיים שישתנו. אני מציע לכם לחשוב קדימה, איך יראה הקידום בשנת 2030 ולא ב-2020.

חברת גוגל מפתחת את מערכת בינה מלאכותית מהמתקדמות בעולם. תדמיינו רובוט שיכול להרגיש את האירוניה בטקסט, כעס, עצב, שמחה ממש כמו בן אנוש. רובוט שיודע לזהות המלצה אמיתית וכנה באמת? רובוט שיודע לזהות רובוט לא אמיתי? מלחמת בוטים?

תנסו לחשוב ולראות את התעשייה שנים קדימה. יש מכונה שמשתפרת כל רגע ובעוד כמה שנים היא תהיה כל כך חכמה שיהיה מאוד קשה לזייף עבודה לא איכותית. רק המקדמים המוכשרים ישרדו או הפיראטים המתוחכמים שינסו למצוא את הפרצה הבאה עד שגוגל יסגרו אותה. מרדף החתול והעכבר יהיה גם בעתיד אבל הוא יהיה מהיר ומתוחכם יותר.

פרסונאס מדיה דניאל כהנוב, פרסונאס מדיה


שמוליק דורינבאום, בעלים @ Highver ומכללת קואליקס
שמוליק דורינבאום, בעלים @ Highver ומכללת קואליקס

"פחות Exactים, יותר Long-tailים"

אחד הדברים שאני מאוד שמח שיש לנו בתעשייה, אלו האנשים שעדיין רצים ומנסים לקדם ביטויים עם עשרות אלפי חיפושים בגוגל, או סתם ממוקדים מדי, כל מיני כמו "צימרים" או "ייעוץ זוגי", ביטויים שהיום כבר די מצחיקים אותי כי הם לא מצליחים להביא אפילו רבע מהטראפיק הרצוי.

גם ראנד פישקין אמר זאת לפניי "גוגל הוא לא מנוע חיפוש, הוא המתחרה שלך", ולכן אנחנו חייבים ללמוד "לחטוף" גולשים מהמקומות שהכי פחות ציפו להם. למשל, לקחת גולש מהביטוי "ייעוץ זוגי" זה חלק קשה מאוד, כי גולש שמגיע מביטוי גנרי כזה, הוא קורא על זה עדיין, עדיין מהרהר, עדיין לא מבין מה המקום שלו בנושא, כי יכול להיות אפילו שהוא בכלל רוצה ללמוד על זה ועל התחום בכללי.

אבל לקחת גולש מביטויים כמו "בעיות בזוגיות חוסר תקשורת" יכול להביא בן אדם בדיוק למקום שהוא תהה עליו, בדיוק מהמקום שהכי נגע בו לראשונה, לשם בעצם גוגל הלכו מלכתחילה עם העדכונים של "Hummingbird" וה-"Rank-brain" שבא בעקבותיו.

אם אתם רוצים לעקוף את המתחרים שלכם, אתם חייבים להיות ממוקדים לשני דברים:
מותג – לבדוק שהשם שלכם מוזכר ומוכר בכל פורטל או מגזין אפשרי בהקשר לתחום שלכם (במיוחד בשביל גוגל אבל גם בשביל הגולש, שירגיש שהוא רואה אתכם "בכל מקום" בדיוק כמו רימרקטינג.

כתיבת תוכן עמוקה יותר מאשר "כל מה שרצית לדעת על דשא סינטטי", חשוב מאוד להיכנס לעובי הקורה בנושאים שחשובים לכם מהתחום ולדאוג, שלא תהיה שאילתא אחת אפילו שלא תיענה בצורה מושלמת בתוך האתר. כל הסיפור הזה זה ייקח זמן, אין ספק, אבל כשתגיעו לזה, זה פרייסלס. כי זה המהות של קידום אורגני, לבנות מותג, לא לנסות לרוץ לרחוב עם שלטים של "מחירי מבצע רק היום".

Highver.co.il שמוליק דורינבאום, Highver.co.il


דניאל מוסקוביץ', ראש צוות SEO @ ReGo Marketing
דניאל מוסקוביץ', ראש צוות SEO @ GH.Aagency

"קישורים פנימיים בצורה חכמה"

הטיפול היסודי בתוך האתר הוא לגמרי חלק בלתי נפרד מלהגיע להצלחה, להגיע אל היעד שאותו רוצים להשיג! מלבד הטמעתן של תגיות ה- title, description, h ,alt בצורה כזו שתהיה מושכת, מרעננת ומסקרנת חשוב שנקפיד על שילובם של הקישורים הפנימיים הן בעמוד עצמו, העמוד שעבורו עושים את האופטימיזציה והן מתוך עמודים אשר מקשרים אליו.

בבנית קישורים פנימיים נקפיד על הוצאת טקסט עוגן (אנקור) בצורה כמעט הכי גולמית, זו שהכי הקרובה לביטוי הראשי שלנו, שאותו רוצים לקדם. כאשר דואגים ליצור טקסטי עוגן מגוונים, כלומר ביטוי בצורת Exact (מדוייקים) או ביטוי בצורת Longtail (זנב ארוך), התוצאה תהיה מדוייקת ומקצועית גם יחד.

בעבר היינו עובדים בצורה ידנית באמצעות פקודת סייט + מילת המפתח ומבצעים חיפוש. עוברים תוצאה-תוצאה וסורקים את העמוד בודקים את מידת הרלבנטיות שלו והאם ניתן לבנות בתוכו קישור פנימי אשר יחזק את העמוד שאותו רוצים לקדם.

בתקופה האחרונה נחשפנו לתוספים חדשים במערכת וורדפרס כמו LinkWhisper המסייעים בבנייתם של קישורים פנימיים. האלגוריתם של התוספים מבצעים סריקה של כלל העמודים באתר, עמודי מוצר, עמודי שרותים וכמובן עמודי בלוג פוסטים, ומציגים בפנינו קטעים מתוך פסקאות שונות שעשויים להיות רלבנטיים לתרגוטו של העמוד הנבחר.

כאשר אנחנו משקיעים ומעניקים את מלוא תשומת הלב לפרטים קטנים בתוך האתר, ככה שכל עמוד ועמוד זוכה לטיפול מסור וייעודי, נקודת המוצא של עבודת החוץ (offpage) תהיה טובה הרבה יותר.

GH.Agency דניאל מוסקוביץ', GH.Agency


אנידור חקק, מנכ"ל @ היידה דיגיטל
אנידור חקק, מנכ"ל @ היידה דיגיטל

"מאמר מקיף עדיף על מאמרים קצרים"

קידום אתרים לא משתנה באופן משמעותי משנה לשנה. מה שכן, משנה לשנה צריך להיות יותר איכותי ופחות כמותי.
כלומר, פחות כתיבה של מאמרים קצרים של 300 מילה ובמקום זה לכתוב מאמר אחד מקיף של 1500 מילה שיכול להתקדם על מגוון ביטויי זנב שקשורים אחד לשני.

Quick Wins: אחת לכמה זמן לבצע מחקר מילות מפתח מחודש ולאתר ביטויים נוספים לקידום. במידה וזיהינו ביטוי חדש, מומלץ לבצע חיפוש מעמיק בתוך דפי האתר הקיימים ולנסות "להתלבש" ולהוסיף את הביטוי החדש על גבי דף נחיתה ותיק שכבר קיים באתר. כך נוכל לייצר קידום מהיר. תתחילו להשקיע בדברים הקטנים שמעבר ל- SEO הרגיל (תוכן וקישורים).

תשקיעו בתגיות META כדי להגדיל את ה- CTR שלכם תשקיעו בגוגל מיי ביזנס – התוצאות הלוקאליות מושכות המון טרפיק אורגני ממוקד תיפטרו מדפים ישנים שלא רלוונטיים (bloat) ולא מושכים טרפיק או שתפנו אותם לדפים מקיפים ואיכותיים יותר. תשקיעו ב-structured data – במיוחד באתרים שזה רלוונטי להם – אתרי איקומרס שכוללים מוצרים, אתרי תיירות ותרבות (טיסות, הופעות וכד').

ומסר מאסף כהן: מה צריך לעשות ב- 2020? בדיוק מה שעשיתם ב- 2019! 🙂

היידה דיגיטל אנידור חקק, היידה דיגיטל


טל זולברג, מנכ"ל @ סרב ישראל - בניית אתרים ושיווק דיגיטלי
טל זולברג, מנכ"ל @ סרב ישראל – בניית אתרים ושיווק דיגיטלי

"תוכן חשוב מקישורים"

לדאוג לצד הטכני – שגיאות דפדפן, נגישות האתר לגוגל, schema, og, פירורי לחם וכדומה. ניתן לאתר אותם די בקלות על ידי הצפרדע הצורחת (סדנא זריזה אצל אסף כהן ונתי אלמליך יפתרו לכם את חוסר הידע) מבחינת השקעת זמן לא מדובר על השקעה מרובה והתיקונים הם כמעט לנצח אם שומרים על הפניות לכל עמוד שמוסר מהאתר וכדומה לדאוג לצד האתר – הרבה תוכן, קישוריות פנימית, alt לתמונות ותגיות meta רלוונטיות ומושכות אחרי שכל אלה קרובים להיות מושלמים להתחיל לדאוג לקישורים כאשר הקו המנחה הוא איכות ולא כמות.

עדיף קישור אחד מאתר שהוא אוטוריטה בתחום מ-500 קישורים מאתרי תמיכה. יש לי לקוח שהשגתי לו בשבוע הראשון שלו קישור מויקיפדיה וזה עשה פלאים לאתר. ניתן להשיג קישורים בקלות על ידי מחקר קישורים של מתחרים באותו תחום ובתחומים נושקים, חלק מהקישורים יהיו בתשלום וחלק בחינם. שימו לב! תשימו דגש מאוד גדול על מובייל, איך האתר נראה ונטען במובייל. משם מגיעה רוב התנועה שלהם. תנתחו התנהגות גולשים (נטישה גבוהה מדי עמודים מסוימים וכו') בשביל לאתר תקלות נקודתיות.

הדעה שלי היא שהתוכן והצד הטכני מקבלים משנה לשנה יותר משמעות מאשר קישורים, תתמקדו בהוספת תוכן איכותי עם ערך מוסף (כמו חדשות מהתחום עם ניתוח שלהם), אלה דברים שבאמת מביאים לקוחות ובלי קשר גוגל אוהב את זה אז זה WIN-WIN.

סרב ישראל טל זולברג, סרב ישראל


עשהאל דרייר, מנכ
עשהאל דרייר, מנכ"ל @ עשהאל דרייר בע"מ

"שיפור נקודת הפתיחה"

פעילות הקידום אורגני של אתרים במנועי החיפוש הינה לרוב תהליך מתמשך, וכבעלי עסקים, לא תמיד יש באפשרותנו להקדיש את הזמן והמשאבים הנדרשים על מנת להשיג את התוצאות האופטימליות מתהליך ממושך כזה. נשאלת במקרים כאלה השאלה: מה ניתן לעשות על מנת להאיץ את תהליך הקידום? ובכן, התשובה היא שלא מעט.

האצת תהליך הבשלת הדומיין – רכישה של דומיין ותיק בתחום, שהינו בעל פרופיל קישורים איכותי, נטול היסטוריה של עונשים ונקיטת פעולות ידניות על ידי מנועי החיפוש יכולה לחולל פלאים בתהליך הקידום. למעשה, פעולה כזאת תאפשר לכם כבעלי עסקים לוודא שאינכם מתחילים, כמו יתר העסקים, בנקודת הזינוק, וליהנות מן המוניטין, הותק, ופרופיל הקישורים שיצר לעצמו הדומיין שרכשתם.

האצת מחקר ביטויי המפתח – עובדה שאין עליה מחלוקת היא שתהליך קידום אורגני של אתרים צריך להתבסס על מחקר ביטויי מפתח איכותי. אולם, מחקר כזה לא חייב להתחיל מדף ריק. ניתוח הביטויים עליהם מדורגים המתחרים שלכם, באמצעות כלי ניתוח מתקדמים, וכן מיפוי ביטויי המפתח שנמצאים בכותרות הראשיות והמשניות של דפי המתחרים – יש בו כדי לסייע לכם לקבל יתרון יחסי באמצעות מחקר ביטויי מפתח איכותי שיבוצע בזמן קצר.

האצת בניה איכותית של פרופיל הקישורים – ברור לכל כי בימים אלו קישורים מהווים פקטור חשוב מאוד בכל תהליך קידום אורגני של אתרי אינטרנט. בניה נכונה של פרופיל קישורים כזה צריכה להתבצע, אמנם, בצורה מדורגת תוך הקדשת תשומת לב לאיכות פרופיל הקישורים, אולם אין מנוס מבניה של פרופיל קישורים שתסתמך גם על רכישה של קישורים מאתרים סמכותיים ורלוונטים לתחום העיסוק המקודם.

האצת תהליך האופטימיזציה – פעילות האופטימיזציה של עמודי האתר השונים לא חייבת להיות משימה מפרכת ומשמימה. שימוש בכלים מתקדמים ובתוספים פופלרים למערכות ניהול התוכן המתקדמות יוכלו לאפשר לכם להקדיש בדיוק את המשאבים הנחוצים לצורך שיפור הנראות של דפי האתר השונים במנועי החיפוש. לתהליך אופטימיזציה של דפי האתר ישנה חשיבות מכרעת בסיכוי של אתר להיות מדורג גבוה בדף תוצאות החיפוש, עבור ביטויים רלוונטיים.

האצת הפעילות ברשתות החברתיות – יותר ויותר מקדמי אתרים מסכימים כי השימוש בסיגנלים חברתיים הופך להיות מרכיב חשוב בתהליך קידום אתרים אורגני. כאשר חושבים על כך לעומק, יש בתצורת העבודה הזאת לא מעט היגיון. עסק שהפרופיל החברתי שלו הוא פעיל, משיב לשאלות גולשים שמוצפות מעת לעת, שהתכנים שלו מופצים, משותפים ומתוייגים באופן שוטף, יכול לאותת למנועי החיפוש שהוא מקצועי, סמכותי, ואמין – שלושה מדדים שהפכו להיות משמעותיים ביותר בשנים האחרונות כפקטורים בדירוג של עמודי אינטרנט. רוצים לקחת את העניין צעד אחד קדימה? ככל ששנת 2020 מתקרבת יותר, כך ההבנה שקבוצות פייסבוק הן הדבר הבא! לכן, אם עדיין אין לכם קבוצת פייסבוק סביב הנישה של האתר שלכם – טוסו ליצור אחת כזו, אין ספק שמדובר ביתרון משמעותי במיוחד.

עשהאל דרייר עשהאל דרייר, עשהאל דרייר


ניר לוי, מנכ"ל @ MadRank Digital Ltd
ניר לוי, מנכ"ל @ MadRank Digital Ltd

"במלחמה – לינקים מנצחים"

אין ספק שגוגל כל הזמן מעלים את הרמה ונלחמים בספאם, בכל זאת יש דברים שניתן לעשות כדי להגיע לתוצאות מהר יותר גם ב-2020.

אני רוצה לדבר על הנושא הכי חרוש: לינקים אחד ה-QUICK WINS לגביהם הוא להעלות מאמר (עם לינק) לאתר חזק שמאפשר זאת (=PARASITE SEO) – בצורה הבאה:

1. ליצור רשימת מטרות של אתרים פוטנציאלים למשל MEDIUM.COM ואתרים דומים.

2. לבדוק את טרנד הדירוגים שלהם בגוגל בכלים כמו SEMRUSH ו-Ahrefs.

3. אתר שיש לו טרנד חיובי ועולה אותו "נתקוף" (עם מאמר).

4. אח"כ להתחיל להזרים לינקים לאותו מאמר בעיקר PBN זה עושה את העבודה מהר מאוד

5. וחוזר חלילה.

MadRank.com ניר לוי, MadRank.com


מיכל כהן, מנכ"לית @ WebGuru
מיכל כהן, מנכ"לית @ WebGuru

"מהיר, אמין וממוקד"

נכון אתם ממש רוצים לקבל פה תשובה תכלס?  ב-2020 כולנו מחפשים quick wins: פתרונות מהירים ומנצחים. כל השינויים שנעשו בגוגל בשנה האחרונה מצביעים על המגמה הזו: שיפור תוצאות החיפוש כדי להגיש לגולשים פתרון מהיר יותר, נכון יותר וממוקד יותר.

מה זה אומר בפועל?

מהיר יותר: שיפור זמני טעינה, התאמה לתוצאות אפס וסדר ויזואלי באתר

כבר כמה שנים גוגל נותנת דגש על זמני טעינה מהירים ומכריזה שהיא לא תגיש לגולשים אתרים שנטענים לאט. זה קריטי גם כי המובייל ממשיך להיות אמצעי הגלישה המרכזי וגם כי אנחנו בעידן של חוסר סבלנות.

ההוכחה הברורה לכך שזמני טעינה ימשיכו להיות פקטור חשוב היא הפיתוחים האחרונים של גוגל בתחום (גוגל כרום יציג אינדיקציה לאתרים איטיים, כלי המנהלים של גוגל נותן יותר נתוני מהירות וכו'). אז השקעה באתר מהיר זה Must ב 2020.

אבל מהירות זה לא רק זמני טעינה. גוגל משקיעה בשיפור מהירות הצגת התוצאות ובשיפור מהירות הגשת התשובות. היא שואפת לספק לגולשים כמה שיותר תשובות כבר בדף תוצאות החיפוש, מבלי שיצטרכו להכנס לתוצאות החיפוש. כבעלי אתרים, כשאנחנו לא יכולים לנצח את גוגל, אנחנו צריכים להצטרף אליה: מבנה ברור של הדף וחלוקה מובנית לתתי נושאים ישפרו את הסיכוי להופיע בתוצאות אפס. שילוב קודי סכימה למוצרים, דירוגים, שאלות ותשובות וכד' יעלה את הסיכוי שגוגל ישלוף את הנתונים האלה החוצה אל דף תוצאות החיפוש.

נכון יותר: חייבים להמשיך לקשר וחייבים להמשיך לשפר

גוגל ממשיכה לשפר את האלגוריתמים למדידת אמינות האתר, מוניטין הכותב וכוח הדומיין כדי להבטיח שהגולשים מקבלים תשובות נכונות לשאלות שלהם.

בין אם מטרתכם לנצח בתוצאות אפס או להיות בראש התוצאות האורגניות הרגילות: אמינות היא תנאי הכרחי כדי לנצח בגוגל. ככל שהתחום קשור יותר ל YMYL, ככה לאמינות יש משקל גבוה יותר בדירוג.

המלחמה של האתרים ה"רגילים" באתרים הסמכותיים ובמותגים החזקים, הולכת ונעשית קשה. אפשר לנצח אותה בעזרת קישורים ובעזרת תכנים שהם באמת הרבה יותר נכונים ואיכותיים.

זה אומר שצריך להמשיך בבניית קישורים איכותיים ממקורות סמכותיים, זה אומר שמניפולציות של רכישת דומיינים חזקים עדין עובדת יפה, כל עוד היא נעשית בחכמה ובזהירות ושההשקעה בסמכות ובאמינות חייבת להמשך, בפרט בתחומי בריאות ופיננסים.

RankBrain, האלגוריתם שמודד העדפות גולשים, עדין תופס משקל משמעותי בדירוגים וזה אומר: להשקיע בתוכן מצוין (מתנצלת על הטיפ השחוק. אי אפשר להתעלם ממה שמנצח בפועל), להשקיע בלהוכיח לגולשים שהם הגיעו למקום הנכון (עיצוב מוקפד, ציון שם הכותב והמוניטין שלו) ולהשקיע בכותרות חזקות בתוצאות החיפוש שיעלו את ה CTR (המחשת העדכניות ע"י ציון השנה וציון יתרונות התוצאה תוך חשיבה על כוונת הגולשים).

ולסיום, ה-דרך להוכיח שהפתרון שלכם הוא נכון יותר, היא לשלב הוכחות אמינות: דירוגי גולשים בדף העסקי שלכם, שילוב דירוגים בעזרת קוד סכימה בדפי מוצר באתר, יופיעו כבר בתוצאות החיפוש, יעלו את ה CTR וכמובן את אחוזי ההמרות.

צרו באתר שלכם מודולים שמאפשרים לשלב המלצות והוכחות אמינות בכל דף באתר. כך הגולשים יתרשמו, מדדי ה RANKBRAIN ישתפרו והאתר יתקדם טוב יותר.

ממוקד יותר

גוגל ממשיכה ותמשיך להשקיע בפיתוח אלגוריתמים של AI ולשלב אותם כחלק מרכזי בדירוג תוצאות החיפוש. עדכון BERT שנחת פה לאחרונה הוא הסנונית הראשונה. BERT התמקד בניתוח נכון יותר של טקסטים מורכבים בשאילתות החיפוש. ההמשך הישיר שלו הוא ניתוח טוב יותר גם של דפי התוכן עצמם. ככל שהשימוש בחיפושים קוליים ובעוזרים אישיים נעשה נפוץ וככל שגולשים מבינים שהם יכולים להציג לגוגל שאילתות מאד ארוכות וייחודיות, ככה עולה הצורך של גוגל לנתח טוב יותר את התכנים.

אם אנחנו רוצים נוכחות טובה יותר באותן שאילתות חיפוש מורכבות (ואנחנו רוצים כי זה הזנב הארוך, הקל והטוב), הדרך היא לחלק את האתר לנושאים ותתי נושאים מאד ממוקדים. הטיפ של יצירת אתרים מאד מקיפים היה כאן תמיד, אבל שימו לב שמקיף לא ייראה כמו ערימה של תכנים אלא ימומש ע"י תכנון היררכי מדויק וחלוקה מבנית לדפים שכל אחד מהם מקיף תת נושא ממוקד.

WebGuru.co.il מיכל כהן, WebGuru.co.il
אליאב לנקרי
אליאב לנקרי

אליאב לנקרי

בעלים של חברת GH.A שיווק דיגיטלי. מומחה באסטרטגיות לקידום אתרים נקיות לאורך זמן. כותב את הבלוג שמולכם כבר למעלה מ-7 שנים בגלל הכיף שבתחום. מקדם אתרים ברוב הפעמים תחת הכובע הלבן ☺- אבל במקרים מסויימים יודע גם לעבור לצד השחור ☻.

5 תגובות על “12 מומחים לקידום אתרים עונים: איך לנצח את המתחרים ב-2020?

  • נובמבר 21, 2019 7:40 am

    למרות שאני מסכים בעיקר עם אנידור ("קידום אתרים לא משתנה באופן משמעותי משנה לשנה") ועם אסף ("מה צריך לעשות ב- 2020? בדיוק מה שעשיתם ב- 2019!") – תענוג לקרוא את התובנות של כל המומחים האלה. כיף להיות חלק מהקהילה הזו ולקבל השראה להשתפר בתחום.

    הגב
  • נובמבר 21, 2019 9:08 am

    כבוד לכל התותחים והתותחיות בכתבה.
    חייב לציין, בעוד שבישראל תוצאה 0 עוד לא נכנסה וסכמת ה-FAQ רק התחילה להיכנס (בעוד שבארה"ב כבר עשו לזה abused ברמות מטורפות) אני רואה בקרב האתרים שאנ מקדם שלא תמיד משתלם להיות בתוצאה אפס מפני שהמשתמש מקבל את התשובה כבר בתוצאות החיפוש בטרם ניכנס בכלל לאתר. לכן, חשוב כמובן לענות לשאילתא ששאל הגולש ככל הניתן אבל עדיין להשאיר איזה טיזר קטן שגם יגרום לו להקליק פנימה.

    ה-Quick win שלי הוא בעת ביצוע מחקר מילות מפתח אני מחפש את השאילתא בגוגל ואז בודק את השאלות תחת "People also ask" ואז בונה את התוכן ותתי הפיסקאות בעיקר לפי זה. בהצלחה לכולם!

    הגב
    • נובמבר 22, 2019 2:49 pm

      מסכים לגמרי ומחזק את הצורך בבחינה של תוצאות החיפוש עבור כל ביטוי בצורה ויזואלית ולא רק דרך כלים כדי להחליט על האסטרטגיה הכי טובה לכל ביטוי. כשאנחנו נותנים את החלב בחינם, אף אחד לא יקנה את הפרה.

      הגב
  • נובמבר 21, 2019 9:26 am

    מדהים לראות את השינויים של גוגל משנה לשנה. כפי שהמומחים כאן כתבו קידום אתרים נהפך למורכב ודורש המון השקעה וסבלנות. בהחלט יהיה מרתק לראות איך גוגל יראה בעוד עשור🙂

    הגב
  • נובמבר 23, 2019 4:36 pm

    מאמר משובח, כל הכבוד

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *