חשיבותם של קישורים פנימיים

קישורים פנימיים זה אחד מ-200 הפקטורים המשפיעים על תהליך של קידום אורגני, לצערי, הפקטור הזה נדחק לפינה ולא זוכה לכבוד המגיע לו. החלטתי לכתוב קצת ולפרט על ערכם של הקישורים הפנימיים ואיך עושים את זה נכון. חשוב שנבין, הם לא רק מבססים את הארכיטקטורה של האתר שלכם, אלא גם עוזרים לחיזוק הדירוג של האתר ומקלים על משתמשים לנווט בו. כולם מרוצים ככה. לא?

אז איך קישורים פנימיים עובדים?

מנועי חיפוש לא צריכים לראות רק את התוכן בכל דף באתר שלכם כדי "לקטלג" אותו לפי מילות מפתח, הם צריכים מבנה קישורים איכותי ומסודר כדי למצוא את כל דפי האתר שמסתתרים להם, אך עדיין רלוונטיים. ביחד, השילוב הזה מאפשר לבוט לעשות את עבודתו בצורה אופטימלית. במקרים אחרים בהם האתר "קובר" את הדפים שלו הבוט לא ימצא אותם ולא יעריך אותם כראוי. זה הופך את הדפים לחסרי ערך (כמעט לחלוטין).

כך זה עובד: הבוט ניגש לאתר אליו הוא הגיע מאתר אחר שקישר אליו. הבוט עובר על העמוד אליו ומגיע וניגש לקישורים אותם הוא מצא בעמוד וכך חוזר. דפים שזכו לקישור מאותו עמוד נכנסים ל"רשימת המתנה" שעליה הבוט יעבור בהמשך (מומלץ לקרוא את המאמר על תקציב זחילה). ככל שעמוד מסויים יזכה למספר רב יותר של קישורים – הבוט יבין שהדף הזה הוא כנראה חשוב ויתחיל להתייחס אליו, לתוכנו, ולטקסט העוגן המקשר אליו בהתאם. דפים שנוצרו אך לא זוכים לאיזכור בתוכן האתר\תפריט\מפת האתר וכו' – לא יזכו לביקור של הבוט – משמע – לא יאונדקסו, גם אם הדפים האלו הם הדפים הכי חשובים בכל האתר. אתם יכולים לשפוך המון כסף לייצר תוכן נהדר, עם מיקוד מילות מפתח מושלם, לעשות אפיון מקיף סביב ההתמחות שלכם בשוק, וכל זה יהיה לחינם כי הבוט הנחמד לא יכול להגיע לדף שלכם.

מומלץ לקרוא: אופטמיזציה On-Page

מה הדרך הכי טובה לבנות קישורים פנימיים?

תשאירו את זה פשוט. כשבונים קישורים פנימיים באתר, המבנה האידאלי להיררכיית הקישורים שלכם צריך להיות דומה לפירמידה – בראש נמצא דף הבית שלכם, אחר כך קטגוריות ראשיות, לאחר מכן קישורים לתת-קטגוריות ואז דפים פנימיים.

המבנה הפשוט הזה הוכיח את עצמו כנכון, פשוט והחכם ביותר עבור אתרי סחר גדולים כמו אמזון, ששומר על סדר בכל הקשור לקישורים פנימיים בין דף הבית וכל תתי הקטגוריות – גורם זה מבטיח שהבוט שעובר על האתר, מבין בדיוק את ההיררכיה שלו. זאת אומרת שלכל דף יש פוטנציאל להופיע בדירוג של כל תוצאת חיפוש רלוונטית.

יש לי קישורים פנימיים אבל הדפים שלי עדיין לא בתוצאות בכלל. למה?

גם אם עקבתם אחרי השיטות הטובות ביותר לבניית קישורים פנימיים ברחבי האתר שלכם, אתם אולי מודאגים שדפים חשובים מסוימים עדיין לא מדורגים. חלק מהסיבות הכי נפוצות שמצאתי לדפים שהבוט לא יכול להגיע אליהם ולדרג אותם הן:

 קישורים לאחר הרשמה – בוט החיפוש לא ממלא טפסי הרשמה וכדומה, לכן אל תצפו שהוא יאנדקס דפים שנמצאים למשתמשים לאחר הרשמה.

 קישורים בפלאש (מה?) – עדיין משתמשים בפלאש? יש לכם בעיה. הבוט לא יודע לקרוא פלאש ולהבין מה קורה שם. אם תשימו לב, לא נמצאים כבר מעברוני פלאש שהיו נהוגים בעבר באתרי אינטרנט במיוחד מהסיבה הזו. הם משפיעים (ולא לטובה) על קידום אתרים.

 דפים חסומים ב- robots.txt – בדקו אם הקובץ שלכם לא מכיל את העמודים שעושים לכם תקלות.

 נגמר לכם התקציב זחילה – בדקו שאין לכם יותר מאות קישורים בעמוד אחד מה שכנראה משפיע ומגביל את הבוט.

מעקב אחר הטיפים הללו והימנעות מטעויות נפוצות יבטיחו שיהיה לכם אתר נקי, פשוט ושתוכן יוצג בצורה נוחה וקלה להבנה של הבוט והגולש הפשוט.

אליאב לנקרי
אליאב לנקרי

אליאב לנקרי

בעלים של חברת GH.A שיווק דיגיטלי. מומחה באסטרטגיות לקידום אתרים נקיות לאורך זמן. כותב את הבלוג שמולכם כבר למעלה מ-7 שנים בגלל הכיף שבתחום. מקדם אתרים ברוב הפעמים תחת הכובע הלבן ☺- אבל במקרים מסויימים יודע גם לעבור לצד השחור ☻.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *