קידום חנות שופיפיי: 6 טיפים שאתם חייבים להכיר

[מאמר אורח] עם מעל למיליון חנויות פעילות, שופיפיי נחשבת לאחת מפלטפורמות האיקומרס הטובות ביותר שיש היום בשוק. עם זאת, בתחום הקידום האורגני יצא לה שם קצת פחות נוצץ. הטיפים הבאים יעזרו לכם להשתמש בה נכון ולהתקדם באופן משמעותי במנועי החיפוש.

השתמשו בחלקים המובנים לSEO בשופיפיי

שופיפיי מציעה ממשק נוח במיוחד לשליטה על תגיות המטה בחנות שלכם. החל מהתגיות הראשיות של האתר, אותן תוכל למצוא תחת Online store > Preferences:

Shopify -Online store > Preferences

כמו כן, הקפידו על אותה שיטת עבודה בכל דף חדש באתר. אם זה דף מוצר או בלוג, בכולם תוכלו למצוא בחלקו התחתון של הדף אזור שנועד לעריכת תגיות המטה של אותו דף. הקפידו על שימוש נכון במילות מפתח ובביטויים  אתם מעוניינים לקדם.

תצוגה מקדימה shopify

חשוב לשים לב!

השתדלו שלא "לדחוף בכוח" יותר מדי ביטויים ומילות מפתח, אלא הקפידו על טקסט אינפורמטיבי שיעזור למשתמש לקבל מידע. בטקסט תשלבו "בעדינות" את מילות המפתח הרלוונטיות.

הקפידו על אופטימיזציה לתמונות בחנות

בשלבי בניית ועיצוב החנות בשופיפיי, אנו משתמשים פעמים רבות בקטעי מדיה רבים ובעיקרם תמונות. מכיוון שהחנות שלנו הינה חנות אינטרנטית אנחנו מנסים "לפצות" על המחסור בחוויות הקנייה של הלקוח בעזרת כמה שיותר תמונות של המוצרים שלנו. מתמונות מוצר מכל זווית אפשרית ועד תמונות אווירה שנועדו להמחיש את שימוש המותר או יתרונותיו.

כדי לנצל את התמונות האלו אפילו מעבר לשימוש הרגיל בהן, עלינו לעשות להן אופטימיזציה על ידי עריכת תגית הAlt של כל אחת מהן. כך במידה ולקוח פוטנציאלי יחפש תמונה של המוצר שלכם במנועי החיפוש, הוא עשוי להיתקל בתמונה, ומשם – הדרך לחנות שלכם ולרכישה קצרה מתמיד ואינה עולה לכם כסף.

ישנם מספר עקרונות שחשוב להקפיד עליהם בתגיות הAlt:

  • הוסיפו תיאור אמיתי של מה שנמצא בתמונה, אל תוסיפי מילות מפתח אם להן קשר לתמונה
  • כתבו תיאור ייחודי לכל תמונה
  • אל תאריכו במילים, כתבו קצר וענייני
  • אם ישנה תמונת "רקע" או שאינה ניתנת להסבר במילים, אל תוסיפו לה תיאור

על מנת להוסיף תגי אלט לתמונות בשופיפיי, לחצו על תמונת המוצר הרלוונטית ובחלונית שתפתח, לחצו על "Add alt text".

הוספת ALT

טיפ לחסכון בזמן:

אם יש לכם חנות עם כמות מוצרים גדולה ואתם רוצים ליצור תגיות אלט לתמונות באוטומציה, על פי חוקים מוגדרים מראש, שקלו להשתמש באפליקציה חיצונית דוגמת Alt Text שתחסוך לכם הרבה זמן ותביא לתוצאות לא פחות טובות.

חסכון בזמן - ALT

הטמיעו קישורים לדפי המוצר היישר מדף הבית

 עמוד הבית הוא העמוד המרכזי של החנות האינטרנטית שלכם, ולפיכן העמוד הכי "חזק" מבחינת הקידום האורגני של האתר.

העמודים השניים בחשיבותם מבחינתכם צריכים להיות עמודי המוצר, שכן הם מהווים השלב המהותי בהחלטת הלקוח להפיכתו מ"מבקר" ללקוח משלם.

קישור ישיר למוצרים, ולא רק לקולקציות או ל"עמוד החנות" של האתר ייצר חוויות משתמש נוחה יותר למשתמשים שלכם, שמגיעים לא פעם עם כוונת קנייה מראש ואין צורך להעביר אותם ספציפית את כל המשפך השיווקי לפיו בניתם את האתר.

חשוב לשים לב שהקישור למוצרים הינו קישור טקסטואלי ולא רק תמונה של המוצר. כמו כן, אם יש לכם מסיבה כלשהי דפים נוספים בחנות שיש להם חשיבות גדולה מבחינתכם, ודאו כי יש אליהם קישור טקסטואלי מדף הבית.

הוסיפו את "מפת האתר" המובנית של שופיפיי

כדי להפוך את חיי מנועי החיפוש לקלים יותר, ולעזור להם לקרוא את האתר שלנו, ישנה אפשרות לעדכן את "מפת האתר" שלנו. מפת האתר הינו קובץ שבנוי בצורה המותאמת ל"בוט" של מנועי החיפוש הזוחל בין דפי האתר שלנו ומאנדקס אותם כך שיופיעו בתוצאות החיפוש. יצירת "מפת אתר" משלכם עשוי להיות תהליך מייגע, במיוחד בחנויות אינטרנטיות בהן התוכן משתנה בקצב מהיר עם הוספת פריטים חדשים לחנות והורדת פריטים שכבר אינם זמינים לרכישה.שופיפיי עושה לנו חיים קלים בעניין הזה ובנתה לנו מפת אתר מובנית שמתעדכנת עם כל שינוי שתעשו בחנות בלי שתצטרכו לדאוג יותר מדי. כדי להגיע לאותה מפת אתר לא תצטרכו להתאמץ יותר מדי, היא פשוט נמצאת תחת כתובת הURL של החנות שלכם, בנתיב: sitemap.xml

כך למשל תוכלו להוסיף את המפה לGoogle Search Console , תחת לשונית Sitemaps:

הוספת sitemap

לדוגמה:
אם כתובת האתר שלכם היא:

my-shopify-store.co.il

כתובת מפת האתר המובנית שלכם היא:

my-shopify-store.co.il/sitemap.xml

השתמשו באפליקציית "Product Reviews" החינמית

אחד העקרונות החשובים היום באיקומרס ובשיווק בכלל, הינו ההוכחה החברתית. הוכחה חברתית היא כל צעד שאנחנו עושים כדי לגרום למשתמש להרגיש בנוח עם הרכישה שלנו, כי עוד אנשים עשו זאת לפניו והם מרוצים.

הצורה המוכרת והיעילה ביותר ליצירת "הוכחה חברתית" היא כמובן "ביקורות". אחד הדברים החשובים ביותר לקוח, והדבר השני שהוא יסתכל עליו אחרי המחיר הוא הביקורות על המוצר או על העסק שלכן באופן כללי.

בתור בעלי חנויות אינטרנטיות שמוכרים מוצרים ללקוח, אספת ביקורות חיוביות על המוצרים שלכם צריכה להיות בראש מעייניכם.

הערך המוסף של הביקורות בהקשר שלנו, הקידום האורגני, היא שגוגל ומנועי חיפוש נוספים עשויים להציג את הביקורות על המוצר שלכם עוד בדף תוצאות החיפוש.

הופעה של מספר הכוכבים, והציון המספרי מהביקורות על המוצרים שלכם עוד בדף תוצאות החיפוש יוצר התבלטות משמעותית, ובמידה וציון הביקורות הינו גבוהה יחסית – גם מגדיל משמעותית את אחוז ההקלקה על האתר שלכם בתוצאות החיפוש.

האפליקציה הינה חינמית ונוחה מאוד לשימוש. היא פותחה על ידי שופיפיי עצמה כך שאפשר להיות בראש שקט בכל הנוגע לעדכונים והתאמה של האפליקציה לתבניות שופיפיי השונות.

Product Review

לינק לאפליקציה:
https://apps.shopify.com/product-reviews

יש לכם בלוג מובנה בחנות – השתמשו בו!

אחת ההשוואות שנעשות באופן קבוע היא בין שופיפיי לוורדפרס. בעוד וורדפרס, מערכת שנועדה לניהול אתרי בלוגים, מאפשרת העלאה נוחה של פוסטים ויצירת בלוג, היא אינה נועדה במהותה להוות בסיס לחנות אינטרנטית.

לעומת זאת, שופיפיי הינה פלטפורמה שכל עולמה הוא בניית חנות אינטרנטית, ובנוסף, בכדי להוסיף ערך למותג ולחנות וכדי לשפר את הקידום האורגני – יש בה גם בלוג מובנה. ואתם לגמרי צריכים להשתמש בו.

בלוג בחנות שלכם ייתן ערך מוסף וחיבור עמוק יותר למותג שלכם, ויעזור לכם לרכוש לקוחות נאמנים. אך יש גם הרבה מעבר לכך, בניית בלוג נכונה, תוכל להשפיע פלאים על הקידום האורגני של החנות שלכם.

בחרו לכתוב את הפוסטים על נושאים שאתם יודעים שקהל היעד שלכם מתעניין ועשוי לחפש אחריהם ברשת, וכך תמשכו אותו אליכם לאתר. בנוסף, גם לקוחות שאינם יגיעו דרך הבלוג, יתקלו בו כשישוטטו באתר שלכם והם עשויים לחזור אליו רק כדי לראות את הפוסט הבא.

לסיכום

שופיפיי הינה מהפלטפורמות הגדולות בעולם להקמה ולניהול של חנות אינטרנטית, ובין לקוחותיה ישנן חברות ענק כגון: Sephora, Tesla ועוד. הקידום האורגני של חנויות שופיפיי הינו תהליך ומושפע מגורמים רבים. נסו להשתמש בטיפים המוזכרים, ובכך תביאו להגדלת החשיפה האורגנית של החנות שלכם ליותר לקוחות פוטנציאליים. משם, הדרך ללקוחות חדשים קצרה מאוד. בהצלחה!.

איתי חריטן
Latest posts by איתי חריטן (see all)

איתי חריטן

חי ונושם איקומרס. בונה ומפתח חנויות שופיפיי, ומאוהב בכל הקשור לפלטפורמה הנהדרת הזו.בשנים האחרונות מנהל את סוכנות האיקומרס "קונבו": convo-agency.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *