9 כללים ליצירת פופאפים ממירים באתר שלכם

(מאמר אורח) בזמן האחרון בטח יצא לכם להיתקל לא מעט באתרים ודפי נחיתה שמשתמשים בפופאפים בכדי לשפר את יחס ההמרה: לאסוף יותר לידים, להגדיל את רשימת התפוצה ולהקטין יחס נטישה. שימוש לא נכון בפופאפים יכול להוביל לתוצאות הפוכות – הגדלת יחס נטישה ותסכול מצד הגולשים. מבטיח שיהיה מעניין, בואו לקרוא.

בכדי שתהיו בצד הטוב של הסיפור, אספתי עבורם 9 כללים שיעזרו לכם להשיג את התוצאות הרצויות מהקמפיין שלכם:

אל תציגו לכל הגולשים את אותו המסר

הגולשים שלכם שונים, אז תתייחסו אליהם בהתאם. גולשים שהגיעו מחיפוש בגוגל, שונים מגולשים שהגיעו מפייסבוק או כאלה שהגיעו בעקבות ניוזלטר.

גולשים ממכשירים ניידים, מתנהגים בצורה שונה מגולשים שנכנסים לאתר שלכם ממחשב נייח\נייד. גולשים שמבקרים בבוקר, שונים מאלו שנכנסים בשעות המאוחרות של הלילה או בסופ”ש.

תעשו סגמנטציה ותציגו מסרים שונים לגולשים שלכם על פי המאפיינים שלהם.

תשקיעו במסר השיווקי

למילים יש כוח רב. תשקיעו מחשבה ותנסו לכתוב כותרת שתשכנע את הגולשים שלכם לבצע את הפעולה שאתם רוצים שהם יבצעו. גם למילים על הכפתור או בתוך השדה יש כח עצום וכל שינוי קטן יכול להשפיע בצורה ניכרת על יחס ההמרה. תוכלו לקבל השראה ועזרה בקבוצה המצויינת בפייסבוק שנקראת מיקרו קופי: כותבים UX.

הצגה בתזמון הנכון

זו אולי הנקודה החשובה ביותר. תזמנו את ההופעה של הפופאפ בהתאם להתנהגות הגולש. "כללים" שניתן לקבוע לדוגמא:

קבעו כללים לפופ-אם שלכם
קבעו כללים לפופ-אם שלכם

תוכלו להציג פופאפ לגולשים שמתכוונים לצאת מהאתר, או ששהו X שניות בדף, גללו X אחוזים וכדומה.

A/B Testing

אל תוותרו על A/B Testing. צרו גרסה נוספת עם מסר (קופי) אחר / צבעו כפתור או רקע אחרים / תזמון שונה ותמיד תשוו בין התוצאות ותשאפו להשיג את הגרסה המנצחת.

A/B Testing - אל תוותרו על חיפוש הגרסה הממירה ביותר
A/B Testing – אל תוותרו על חיפוש הגרסה הממירה ביותר

הצגה בדפים הרלוונטים ביותר ב-Funnel

חשוב מאוד להבין היכן הגולשים שלכם נוחתים באתר, מאילו דפים הם בד"כ יוצאים, מה מעניין אותם ומה נתיב הגלישה שלהם. ככל שתלמדו ותכירו את הנתונים האלו טוב יותר, כך תוכלו להציג לגולשים שלכם את הפופאפ בנקודה הכי קריטית – בה סיכוי ההמרה הוא הגבוה ביותר.

הדוגמא הכי פשוטה היא גולש שנכנס לדף מוצר, לחץ על הוספה לעגלת קניות, עבר לדף העגלה והתכוון לצאת מהאתר. במקרה הזה תוכלו להציג לו פופאפ עם קופון הנחה או אפילו לשאול אותו מדוע לא סיים את הרכישה.

וודאו שהפופאפ שלכם רספונסיבי או לחילופין צרו פופאפים שמיועדים למובייל

כיום שכבר יותר 50% מהגלישה מגיעה מהמובייל, חשוב מאוד לשים לב איך הפופאפ שלכם נראה במכשירים ניידים. תעשו בדיקות גם על אייפונים וגם על מכשירי אנדרואיד עם דפדפנים שונים.

בגדול, הטקסט שתרצו שיופיע בפופאפ במובייל אמור להיות קצר וממוקד יותר. המסכים בניידים קטנים יותר, וממש לא מומלץ לגרום לגולשים שלכם להתאמץ כדי לקרוא כתב קטן או פסקה שלמה ו'חופרת'.

יצרתם פופאפ למובייל? תקפידו על הכללים של גוגל

יש לא מעט סיקורים לאחרונה על כך שגוגל "תעניש" אתרים שלא מציגים פופאפים במובייל לפי הכללים. לכן חשוב להקפיד על יצירת פופאפים במכשירים ניידים שלא מכסים את כל התוכן אליו רצה הגולש להגיע, ושלא ייטענו בשניה הראשונה (מהרגע שהגולש הגיע לאתר דרך תוצאות החיפוש בגוגל).

חשוב לציין – האלגוריתם של גוגל מתייחס רק למקרים בהם הגולש הגיע מהחיפוש בגוגל, ומדובר בפרמטר אחד בודד שמשפיע על תוצאות החיפוש מבין מאות פרטמרים אחרים.

צרו פופאפים בגודל קטן יחסית (עד שליש מסך), עם מסר קצר וברור, ובתזמון שיהיה הכי ידידותי לגולשים שלכם.

צרו פופאפ עם Exit Intent

בתור התחלה, וכדי לראות תוצאות הכי מהר ומבלי לנתח יותר מדי את התנהגות הגולשים שלכם, תוכלו ליצור פופאפ עם "כלל" (טריגר) של כוונת יציאה מהאתר (Exit-Intent). בעזרת פופאפ כזה תוכלו לגרום לאחוז לא מבוטל מהגולשים להשאיר לכם את הפרטים שלכם ליצירת קשר / להוריד eBook / להירשם לרשימת תפוצה שלכם וכדומה.

קופון לפני שמישהו עוזב. "רגע! יש לי משהו בשבילך"
קופון לפני שמישהו עוזב. "רגע! יש לי משהו בשבילך"

השתמשו בכלים שיעזרו לכם ליצור פופאפים בקלות

יצירה, שינוי וניתוח הפופאפים באתר שלכם צריך להתבצע בצורה קלה ומהירה בכדי שתוכלו להשיג את התוצאות הרצויות ובזמן הקצר ביותר. במקום לשלם למתכנתים ומעצבים ולחכות כמה וכמה ימים ליצירה של פופאפ או שינוי טריגר כזה או אחר, מומלץ לעבוד עם מערכות שמיועדות לבניה של פופאפים שמכילות בתוכן מגוון סוגים, תבניות, טריגרים ואפשרות של התאמה אישית של כל פופאפ ופופאפ.

יש כמה מערכות טובות שמיועדות לכך כמו Optinmonster  ו-Picreel בתשלום של כמה עשרות בודדות של דולרים. אך אם אתם עובדים עם אתרים בעברית אז יש את Poptin שהיא מערכת כחול-לבן שגם תומכת ב-RTL ומציעה מגוון רחב יותר של סוגים (בינהם: שורת בר, מסך מלא, לייטבוקס, פופאפ צדדי, פופאפים לניידים וכו') וההרשמה אליה היא בחינם.

תומר אהרון
תומר אהרון

תומר אהרון

מייסד משותף ב-Poptin, מערכת לשיפור יחס המרה באתרי אינטרנט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *