חשיבותו של ה-CTR ואיך ניתן לשפר אותו בקלות

גם אם לאתר שלך יש פרופיל קישורים נכנסים חזק ותוכן איכותי, לא בהכרח שתהיה ממוקם בתוצאות הראשונות בגוגל, המתחרים שלך בדיוק כמוך לא מפסיקים לבנות קישורים נכנסים ולשפר את האתר. לכן, כדאי שתתחילו להתייחס בכבוד ל-CTR שלכם.

במאמר הזה אני אסביר איך אני משתמש בכלי Search Console על מנת לשפר יחסי הקלקה בתוצאות הקידום האורגני (SEO). כאשר האתר שלכם מופיע בתוצאות הראשונות בגוגל בביטויים מסוימים יש מקרים אשר תגלו שאחוז ההקלקה (CTR – Click Through Rate קליקים לעומת חשיפות) על האתר שלכם נמוך מאוד לעומת מספר החשיפות (Impressions – כמות חשיפה) שהאתר שלכם נחשף בחיפושים.

לדוגמא: במילת מפתח "X" האתר שלכם מופיע במיקום ממוצע 3 (Position) בתוצאה האורגנית בגוגל, וגילינו שהביטוי הזה נחשף החודש 1000 פעמים (Impressions – כמות חשיפה) וכמות ההקלקות על אתרכם היה רק 10 (Clicks – כמות הקלקות), זאת אומרת שאחוז ההקלקה (CTR ) הוא 1.0%.

הגורמים העיקריים ל-CTR נמוך בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל הן TITLE ו-DESCRIPTION גרוע שאינו מושך את הקהל להקליק או תוצאה לא רלוונטית שעולה בחיפוש. 

למה אחוזי CTR בתוצאות האורגניות בגוגל כל כך חשובות?

אם יש לך תוצאה מעולה בתוצאות החיפוש של גוגל, זה מעולה, אבל מיקום גבוה לאו דווקא מבטיח כניסות לאתר שלך.

מה שבאמת חשוב זה כמות האנשים אשר נחשפו אליך בתוצאה האורגנית ומקליקים על התוצאה שלך (ולא חוזרים ישר לאחור). אנחנו רוצים לגרום להם להישאר באתר ולהמיר בסופו של דבר.

בסרטון, מאט קאטס, מסביר על חשיבות הכותרת: "אתה רוצה לכתוב משהו שיגרום לאנשים באמת להקליק עליו כשהם עושים חיפוש מסויים, משהו שהם באמת ירגישו שהולך לפתור להם את השאלה שהם הרגע חיפשו":

בשורה תחתונה: לגוגל מאוד אכפת מהתנהגות הגולשים אשר נחשפים לתוצאות החיפוש, הרי גוגל רוצים תמיד להציג את התוצאה שהכי תתאים לחיפוש.

כך תוכלו לברר איפה באתר שלכם אתם צריכים לשפר CTR

היכנסו ל-Search Console ובחרו את האתר שברצונכם לשפר, פתחו את הקטגוריה תנועת חיפוש ומשם לחצו ניתוח חיפושים, בעמוד ניתוח חיפושים סמנו ב-V את:
שאילתות (query)
קליקים (clicks)
הופעות (impression)
שיעור קליקים (CTR)
מיקום (position)

עכשיו בשאילתות חיפוש מופיע לי כל הביטויים שהאתר שבחרנו עולה בגוגל ואפשר לראות את הנתונים בצורה טובה: כמה פעמים הוא הופיע, כמה לחצו עליו ואת המיקום הממוצע (כל הנתונים האלו הם לגבי 28 ימים אחרונים).

עכשיו בצורה קלה תוכלו לסנן את הדברים לפי איך שנוח לכם, אני אישית מסנן לפי CTR מהנמוך לגבוה.

מה שאתה צריך לעשות עכשיו זה למשוך יותר ויותר אנשים להקליק על התוצאות שלך. אם תתחיל לקבל יותר הקלקות מאשר המתחרים שלך, האלגוריתם של גוגל יזהה את זה ויבחין בכך שהאתר שלך הרבה יותר רלוונטי, כתוצאה מכך גוגל ידרג אותך בתוצאה גבוהה יותר.

3 דרכים להגדלת CTR בתוצאות האורגניות של גוגל

אם אתם רוצים להשיג תוצאות גבוהות יותר, אתם צריכים לגרום לאנשים להקליק על האתר שלכם במקום המתחרים, הרי להכניס אנשים לאתר שלך זה כל המטרה בקידום אורגני.

אז איך משפרים את אחוזי ה-CTR שלכם בגוגל לא רק בשביל פעם אחת אלא לתקופת זמן ממושכת? התמקדו בדברים הבאים:

לשפר עמודים באיכות ירודה. הורידו מ-SEARCH CONSOLE את כל המידע על הביטויים שמופיעים שם. מיינו את המידע, מצאו את הביטויים עם אחוזי הקלקה (CTR) נמוך, בחנו היטב את העמודים אשר מופיעים עם הביטויים שאחוז ההקלקה שלהם נמוך ובדקו אם הם בכלל העמודים שאתם רוצים שיגיעו אליהם והאם התוכן מספיק איכותי.

שלבו את המילת המפתח שלכם עם משפט מרגש ומעניין ב-TITLE שלא יוכלו לעמוד בפניו. רגשות מאוד עוזרות להגביר את ה-CTR. בצעו אופטימיזציה ל-TITLE והשתמשו ברגשות על מנת לבלוט יותר מהמתחרים שלכם (לא בהכרח רגשות, אבל תחשבו על כותרת מעניינת).

עבדו בלשפר את התנהגות הגולשים באתר שלכם. כן, זאת באמת עבודה לא קלה, אבל היום גוגל יודע לפי תחום עיסוק האתר שלכם מהו ה-CTR וה-Bounce Rate הממוצע בשוק שלכם. אז תדאגו לבדוק ולשפר את איכות התוכן באתר שלכם.

שחר גלעד

בעלים ומנכ"ל משותף בחברת PRM – יחסי ציבור באינטרנט באמצעות שיווק תוכן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *