10 עצות לשמירה על המוניטין לשנה החדשה

לקראת השנה החדשה אלעד הוגן, מומחה בניהול מונטין, משתף אותנו במספר טיפים לשנה החדשה על שמירת המוניטין שלנו ברשת נקי מכל. חשוב לקרוא וליישם בשביל שלא נתלכלך…

אחת לכמה ימים מתפרסמת ברשת פרשיה העוסקת בחשיפה שלילית באינטרנט. במקרה הטוב מדובר באירוע מביך ובמקרה הרע נגרם לאדם או לחברה נזק תדמיתי וכלכלי שקשה מאוד לתקן.

טיפים לניהול מוניטין ברשת

לעיתים מדובר בהתנהלות אישית לא חכמה של מפורסמים שלא הפנימו את העובדה שקל מאוד להרוס את שמם (כמו שחקן ה – NFL הזה) או חברות שייצרו מוצרים שנראו מגניבים על הנייר אך חוסר מחשבה קדימה גרמו לכעס ציבורי ובעקבות כך גם פרסום שלילי והכתמת המוניטין ברשת (כמו המוצר המוזר הזה של אתר האופנה Urban Outfitters).

במקרים אחרים הפגיעה במוניטין נגרמת עקב בעיות אבטחה. חוסר ידע או חוסר תשומת לב להגדרות פרטיות, פריצה לפרופילים חברתיים או פריצה לשירותי ענן. בכל המקרים הדבר עלול להוביל לדליפה של תוכן אישי לרשת, כמו הפרשיות האחרונות בהן הופצו תמונות עירום של מספר מפורסמים עקב פריצה לחשבונות iCloud (נסו להקליד icloud leaked photos בגוגל…).

אנשים פרטיים וחברות משקיעים זמן וכסף רב בבניית המוניטין הפרטי והעסקי ומדובר בתהליך שלוקח זמן רב. לעומת זאת, פגיעה קשה במוניטין נעשית באופן מידי כמעט.

ניתן להימנע כמעט לגמרי מכל סודי המקרים על ידי התנהלות נכונה. לכבוד השנה החדשה הבאנו לכם 10 דיברות עשה ואל תעשה בתחום ניהול המוניטין:

שמור מרחק ממפורסמים – קיצוניים או פרובוקטיביים: פוליטיקאים, ספורטאים, זמרים וסלבס בשקל.

התייחס לעובדים שלך – (בעצם לכולם) כמו שהיית רוצה שיתייחסו אליך. מקרים רבים של מוניטין שלילי ברשת קשורים לעובדים ממורמרים.

בן זוג – אל תעשה דברים שיימלאו את האקס שלך במוטיבציה עד כדי כך שהוא יהפוך לאשף אינטרנט רק כדי לנקום בך ברשת. גם אילו מקרים די שכיחים. אתר כמו MyEx.com מאפשר לכל מי שרוצה לפרסם חומר פורנוגרפי רק לצורך נקמה.

לקוחות – תמיד שמור את לקוחותיך מרוצים, גם אם זה עולה לך כסף מידי פעם. בסופו של דבר, הם אילו שהכי משפיעים על המוניטין שלך.

אם יש לך הרגלי שתיה (ו/או סמים) – שמור אותם אך ורק לאירועים (מאוד) פרטיים. נסו להקליד באינטרנט את השם Rob Ford (ראש העיר הנוכחי של טורונטו) ותבינו למה.

צילומי עירום – נסו לוותר על הקטע אבל אם אתם ממש חייבים, אז רצוי ממצלמות רגילות שלא מחוברות לרשת.

אל תשמיץ – כתוב רק דברים שיש לך אומץ להגיד פנים אל פנים. כאשר אתה מתלבט האם וכיצד להגיב ברשת חברתית, זו השאלה הראשונה שעליך לשאול את עצמך.

אל תתלהם – את דעותיך הקיצוניות / גזעניות / שוביניסטיות שתף רק עם החברים בפאב.

בדוק את הגדרות הפרטיות ברשתות החברתיות בהן אתה פעיל. וודא שאתה יודע מי נחשף למה שאתה כותב.

תהיה בנאדם טוב!

יש לכם מה להוסיף?
שתפו בתגובות. שנה טובה והרבה הצלחה.

אלעד הוגן
Latest posts by אלעד הוגן (see all)
אלעד הוגן

אלעד הוגן

אלעד הוגן הוא יזם אינטרנט, בעלים ומנכ"ל חברת PanPrestige.com העוסקת בניהול מוניטין באינטרנט, דחיקת תוצאות שליליות וניהול מותג באינטרנט.

2 תגובות על “10 עצות לשמירה על המוניטין לשנה החדשה

  • אוקטובר 9, 2014 7:52 am

    קצר וקולע, כל מה שנכתב זה מסוג הפרטים שלא שמים אליהם לב ויכולים אחרי זה לפגוע במוניטין שלנו קשות!

    הגב
  • ינואר 25, 2015 6:52 pm

    יופי של עצות לכבוד השנה החדשה, שנה טובה!

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *