הודעות-דחיפה באפליקציות וכיצד משתמשים בהן בחוכמה

(מאמר אורח) הודעות דחיפה הן הודעות שניתן לשלוח לכל מי שמשתמש באפליקציה שלכם, שימוש נכון יכול לגרום לעלייה של עשרות ומאות אחוזים בפרמטרים שונים שניתן למדוד. שימוש שאינו חכם יכול לגרום לקריסת עסק ובמיוחד למחיקת האפליקציה שלו בצורה מהירה מאוד. הכנו לכם מדריך קצר ביחד עם קצת נתונים בשביל לדעת כיצד לשלוח נכון הודעות דחיפה לאפליקציה שלכם.

אז מה זה הודעות-דחיפה ומה היתרון שלהן?

Push notifications (הודעות דחיפה) הן יתרון עצום לאפליקציות לעומת אתרי אינטרנט, ההודעות מאפשרות ל"דחוף" ללקוח הודעות כאלה ואחרות ולהזכיר לו בעצם את המותג או האפליקציה שאולי הוא שכח ממנה.

הודעות-דחיפה ניתנות לסגמנטציה, כלומר אפשר ליצור מצבים בהם הודעות-דחיפה נשלחות לחלק מהמשתמשים לפי פילוחים מסוימים או נשלחות לכל המשתמשים גם יחד.

ישנם שימושים פופולריים לכל אפליקציה להודעות דחיפה:

במקרה של אירועים – תזכורת לאירוע
במידה והמשתמש לא השתמש זמן רב באפליקציה
הצעות מכירתיות ומבצעים
חדשות מיוחדות
עדכונים (לאו דווקא לגבי האפליקציה עצמה)
עדכונים לפי מיקום המשתמש (אם הוא נמצא קרוב למקום שמעניין את האפליקציה)

במה שונה הודעות-דחיפה, הודעות SMS או מיילים?

למי שאין אפליקציה (או יש אבל לא משתמש בהודעות דחיפה) שולח בדרך כלל הודעות SMS או מייל עם עדכונים. אני לא צריך לספר לכם כמה אנחנו טובעים במיילים, רוב המיילים שאנחנו מקבלים בכלל לא נקראים או נפתחים.

הודעות SMS מקבלות יותר תשומת לב אבל פחות מהודעות-דחיפה, יותר מזה, הרבה יותר קל לאנשים ללחוץ על הודעת דחיפה ולהיכנס לאפליקציה בדיוק לאן שהם רוצים.

אחוזי פתיחה של הודעות דחיפה המתאימות למשתמשים, כלומר נשלחות במקרה שהמשתמש צריך את האפליקציה וזה מזכיר לו בזמן הנכון ובמקום הנכון מגיעים למעל 50% וזה מסביר הכל.

יש חשיבות מאוד גדולה לזמני המשלוח, בדרך כלל, זמני משלוח בשעות הבוקר בדרך לעבודה או בדרך חזרה מהעבודה זוכים לתוצאות יותר טובות מהודעות שליחה בזמן עבודה, לגבי שעות בבית זה משתנה בהתאם לאפליקציה והשימוש בה.

חשוב! – אל תשלחו יותר מדי הודעות דחיפה זה גורם לאנשים להסיר את האפליקציה או לסרב להודעות דחיפה מאותה אפליקציה ואז אתם מפסידים הרבה מאוד.

בואו וניתן מספר דוגמאות לאיך אפשר להשתמש בהודעות דחיפה לשימושכם:

יש לכם אפליקציה של אוכל ומישהו נמצא ליד מסעדה שאתם מפרסמים – יש לכם הנחה? אל תהססו לשלוח הודעת דחיפה

יש לכם אפליקציה של משחק שצריך לאסוף כסף וירטואלי, ברגע שהמשתמש צריך לעשות פעולה כדי "להרוויח" מטבעות, תשלחו הודעת דחיפה.

פרס יומי – בטח שמתם לב להרבה אפליקציות, בעיקר של משחקים שמציעים להכנס אחת ביום ולקבל "פרס" יומי. זה מאוד נחמד מצידם, אבל המטרה שתשתמשו באפליקציה בכל יום בשביל שתהיה יותר פופולרית ותתמכרו.

מותג של אוכל, נכנסתם למסעדה של המותג. מה דעתך על מתנה בהזמנה מהאפליקציה או שיתוף מקום בפייסבוק כדי לעלות את הפופולריות של המותג? כאן המותג צריך לשלוח הודעת דחיפה.

אחד הדרכים היותר קלות לשליחת הודעות דחיפה אחת לתקופה היא הודעת דחיפה מתוזמנת או מחזורית.

ההבדל בין הודעה דחיפה מתוזמנת או מחזורית היא כמות הפעמים שהיא נשלחת לאורך זמן, הודעת דחיפה מתוזמנת נשלחת בתאריך ובשעה ספציפיים לכמות אנשים ספציפיים, יכול לעשות עבודה מעולה עם פילוח נכון והודעה נכונה.

הודעה מחזורית, נשלחת כאשר קורה משהו מסוים או בתזמון מסוים (כמו הסעיף הקודם) אבל בצורה מחזורית, כלומר אחת לחודש בזמן חוזר אחר.

יש עדיפות מאוד גדולה להודעות דחיפה מפולחות ככה שההודעה נשלחת בדיוק כשהמשתמש צריך את האפליקציה והוא לא יודע על כך, זה עדיף משליחה על "עיוור" לכל המשתמשים ללא אבחנה.

שליחה ללא אבחנה ומיקוד יכולה לגרום להסרת רוב המשתמשים מהודעות דחיפה, או מחיקה של האפליקציה באופן כולל.

מהם הנושאים שנפתחים יותר בהודעות-דחיפה?

אז מכל מיני נתונים שמצאתי באינטרנט מצאתי נתונים המראים את אחוזי הפתיחה להודעות-דחיפה לפי נושאים:

הצעות מכירה והנחות אקסקלוסיביות (50% פתיחה)
מעקב אחרי הזמנה או סטטוס של הזמנה (44%)
ביקורות ומערכת אחרי פרסים וכל תחום הנאמנות של משתמש לאפליקציה (38%)
קבלת הודעות דחיפה בתדירות לא גבוהה מדי על הנחות לזמן מאוד קצר, מלאי מוצר שהולך להגמר או מידע נוסף על מוצרים מאוד מיוחדים (34%)
לראות רשימת משאלות (מה שנקרא Wish list, דברים שהשתמש היה רוצה לקנות עתידית וסימן אותם) בשביל לסיים הזמנה (31%)
להשאר מעודכן לגבי זמינות מוצרים או שירותים (29%)
הודעות דחיפה מבוססי מיקום (28%)

המטרה היא Retention

למי שלא מכיר, מדובר במושג שמחשב בעצם את כמות פתיחת האפליקציה על ידי משתמש בודד (ובסה"כ באחוזים על כלל המשתמשים) מה הרעיון? אם יש לי אפליקציה שיש לה 100% Retention כל יום ואפליקציה מתחרה עם 2% אחרי יומיים, כנראה שהראשונה טובה יותר ושימושית יותר למשתמש.

המטרה היא לא Retention היא מיקומים

טוב נו, תפסתם אותי, Retention זה מטרה אמצעית לקבלת מיקומים טובים יותר.

ככל שהאפליקציה שימושית יותר ככה חנויות האפליקציות של גוגל ואפל מבינות שהאפליקציה טובה יותר לשימוש מסיבות שונות על פני אפליקציות אחרות, זה יכול להיות נוחות, עיצוב, גמישות, אפשרויות או שזה לא באמת משנה למה. בסופו של דבר האפליקציה השימושית יותר עם אופטימיזציה טובה יותר תקבל את המיקומים הטובים ביותר.

מה שאומר, יותר שימוש באפליקציה עם יותר משתמשים ביחד עם אופטימיזציה טובה ועם ביקורות טובות יותר מקבלת מיקומים טובים יותר, משם מן הסתם אפשר להבין שמקבלים יותר הורדות ואז יותר רווחים, באפליקציה שיש בה רווחים מן הסתם.

מומלץ בחום לבדוק נתוני פתיחה של ההודעות-דחיפה בשביל לדעת כמה הם מעניינות את המשתמשים שלכם, אפשר גם לעשות סקר קצר אם המשתמש היה מעוניין לקבל הודעת-דחיפה כשקורה משהו מסוים ולדעת אם אנחנו מטרידים אותו או לא.

*חלק מהנתונים נלקחו מהאתר BuileFire

טל זולברג
טל זולברג

טל זולברג

מנהל ASO (קידום אפליקציות) ו-SEO בוויליאם היל. התחלתי לקדם את העסק שלי בגוגל לפני 12 שנה ומאז החיים התגלגלו, כיום נשוי לאשתי ואב למאי הקטנה, בנוסף לזה אני מגדל תנועה של כמה עשרות אתרים באופן שוטף ואוהב להשקות עציצים.

תגובה על “הודעות-דחיפה באפליקציות וכיצד משתמשים בהן בחוכמה

  • נובמבר 21, 2017 7:43 pm

    כמה הודעות PUSH כדאי להעביר בשבוע למשתמשים עבור אפליקצית הזמנת אוכל ממסעדות?

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *