פיתוח, עיצוב ושיווק אתר – באותה החברה

הנחת היסוד שלנו הינה שכל חברה והתחום בו היא מתמחה ועל כן, כאשר החלטנו כי אנחנו מפתחים אתר, אנו מעדיפים לפנות לארבעה כיוונים שונים, לחברה אחת שתעצב את האתר לאחת נוספת שתפתח את האתר, חברה נוספת שתאכסן את האתר ועוד חברה שתבצע שיווק וקידום לאתר באינטרנט.

אין שום הצדקה לפתוח ארבעה קשרים שונים בכדי לבצע את המשימה של לפתוח אתר באינטרנט, העובדה שאין שום קשר בין החברות הללו וכל אחת הולכת בכיוון שלה יכולה לגרום בעיות במעברים משלב לשלב, לעכב את פתיחת האתר ואף עשוי לעלות בעלויות כספיות נוספות (לדוגמא: מקדם אתרים אשר אינו מרוצה מדרך עיצוב או פיתוח האתר ודורש תוספת תשלום בשביל שיוכל לשכור מעצב ולהתאים את האתר כך שיהיה מותאם לקידום אתרים).

כנגד, היתרון בלעשות את הכל תחת קורת גג אחת הוא פשוט – איננו צריכים להיות בקשר עם ארבעה חברות שונות, לרדוף אחר אנשי הקשר בחברות השונות,  להתעצבן ולשנות דד-ליינים. כל השלבים בפיתוח האתר – פיתוח, עיצוב ושיווק האתר כולם קשורים אחד בשני ועל כן, יש יתרון גדול כאשר חברה אחת עושה את כל השלבים, כך בכל מקרה, שאלה או בעיה יש לנו איש קשר אחד בחברה אחת לפנות אליו וכל בעיותינו נפתרו– אחרת ניתקל בבעיה זו או אחרת בכל אחד מהשלבים.

יתרון נוסף בלעשות את הכל בחברה אחת הוא המחיר – כידוע, ככל שאנו נזמין יותר שירותים באותה החברה כך המחיר של כלל השירותים באותה החברה יהיה זול יותר מאשר אם נפנה לחברות אחרות עבור כל שירות בנפרד.

כמו שצוין קודם, בפיתוח אתר יש מספר שלבים:

  • בחירת שם לאתר – אם מדובר במיזם חדש, חשוב מאוד לבחור שם טוב ושם שקשור לנושא האתר – צריך גם לקחת בחשבון שבכל מה שקשור לרישום שמות מתחם (דומיינים) כל הקודם זוכה. כלומר, אם היה מישהו שחשב לפניכם על השם – אלא אם כן, יש לכם סימן רשום והאתר עוסק בדיוק בתחום שלכם – אותו דומיין ישאר בבעלותו ויש סיכוי גבוה כי תצטרכו לשלם מחיר מופקע בכדי להשיגו – לכן חשוב לבחור שם מתחם לפני הכל.
  • עיצוב גראפי לאתר – השלב השני ואחד החשובים הוא העיצוב הגרפי של האתר, בשלב זה האתר מתחיל לקרום עור וגידים ואתם רואים איך הוא יראה. שימו לב, בכל הקשור לקידום אתרים, אין להשתמש בשום פנים ואופן בטכנולוגיית הפלאש באתר, שכן, הרובוטים של מנועי החיפוש אינם יכולים לקרוא קבצים בטכנולוגיה זו, בשלב זה אנו גם מבצעים את המיתוג של האתר.
  • פיתוח האתר – כאן האתר שלנו עובר לשלב התכנות ונכתב בשפת מכונה, מומלץ לרכוש מערכת ניהול תוכן, כך שנוכל לעדכן את האתר בעצמנו, או מערכת ניהול מסחר באם מדובר באתר מסחר אלקטרוני  – כך נוכל לחסוך לעצמנו עלויות מיותרות של עדכון האתר על ידי המעצבים והמתכנתים.
  • רכישת שטח אחסון לאתר – בשלב זה, אנו רוכשים שטח אחסון אתרים בשרת, בו יאוחסן האתר, יש לוודא כי הטכנולוגיה של השרת תואמת לזו בה פותח האתר (לדוגמא, אתרים הבנויים בטכנולוגיות ASP ו"דוט נט" לא ניתן להריץ על גבי שרתים של לינוקס).
  • שיווק האתר – השלב האחרון בפתיחת אתר אינטרנט הוא שיווק האתר בכל הדרכים האפשריות – באם זה ע"י הודעות בפורומים, באנרים, קידום אתרים אורגני (בשיטה זו אנו בונים קישורים, משפרים את צפיפות המילים בעמוד ועושים את כל השלבים הנדרשים להתאמת האתר למנועי חיפוש (באנגלית Search Engine Optimization או בקצרה – SEO), כתיבת תוכן שיווקית, קמפיינים PayPerClick (לדוגמא – Adwords  של גוגל).

כפי שראיתם כאן, כל אחד מהשלבים הללו תלויים אחד בשני וזה לא משנה אם אתם מקימים אתר מסחר אלקטרוני או אתר תדמיתי לעורך דין.  בכדי לבנות אתר אינטרנט מוצלח, עדיף להשתמש בשירותים של חברה אחת אשר נותנת את כל השירותים הללו – הדוגמא הכי טובה היא שאם אנחנו מעוניינים לעשות שינוי עיצובי קטן באתר, נצטרך לפנות גם למתכנת וגם למעצב, בזבוז מיותר של זמן יקר וכסף.

אליאב לנקרי
אליאב לנקרי

אליאב לנקרי

בעלים של חברת GH.A שיווק דיגיטלי. מומחה באסטרטגיות לקידום אתרים נקיות לאורך זמן. כותב את הבלוג שמולכם כבר למעלה מ-7 שנים בגלל הכיף שבתחום. מקדם אתרים ברוב הפעמים תחת הכובע הלבן ☺- אבל במקרים מסויימים יודע גם לעבור לצד השחור ☻.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *