9 סיבות להשתמש בוידאו כאמצעי לשיווק באינטרנט

כיום, בעידן שהכל מהיר, לאנשים אין סבלנות ויש מליון הסחות דעת מכל כיוון, וידאו הוא אמצעי מצוין לתפוס את תשומת הלב של הגולשים שלכם. וידאו נצרך באופן ליניארי, כלומר מהתחלה ועד הסוף לפי הסדר, בניגוד לטקסט שאפשר לסרוק בזריזות על מנת להחליט אם שווה להתעמק יותר.

מי שמוכר או מקדם עסק המוכר מוצר או שירות, יכול לנצל זאת לטובתו ולייצר תכני וידאו שיווקיים מצד אחד אך מצד שני כאלה שיתנו ערך רב, שאוטומטית ימתגו את העסק כמוביל בתחומו.

כיום בשנת 2014, זה זמן מצוין להתחיל לעשות שיווק בוידאו (במידה ועדיין לא עשיתם זאת). בישראל, בניגוד לארה"ב למשל, תחום השיווק בוידאו נמצא עוד בחיתוליו וככל שתקדימו לנצל את הפלטפורמה, כך תוכלו לבדל את עצמכם מהמתחרים ולעקוף אותם בסיבוב.

כל הגדולים - אתרי וידאו
כל הגדולים – אתרי הוידאו

למה וידאו הוא אמצעי כל כך יעיל באינטרנט?

המתחרים שלכם עדיין לא עושים את זה. טוב, זה כמובן תלוי בתחום העיסוק אני לא מדבר על על התחרות בענף של 'הפקת סרטי תדמית'. סביר להניח ברוב המקרים שרוב המתחרים שלכם עדיין לא משתמשים בוידאו כאמצעי שיווק לעסק שלהם.

אנשים אוהבים לצפות בוידאו. זה 'מדיום' נוח וקליל המאפשר לצרוך תוכן בצורה יותר פסיבית – כמו צפייה בטלוויזיה.

מנועי החיפוש אוהבים וידאו. מנועי החיפוש ובראשם גוגל, אוהבים לשלב תוצאות וידאו מפני שתוצאות כאלו מעניקות ערך רב לגולשים. ההצלחה המסחררת של יוטיוב, אחד מהאתרים הגדולים בעולם ומנוע החיפוש מספר 2 בעולם, היא הוכחה לכך. יתר על כן, לגוגל יש אינטרס גדול לשלב תוצאות מיוטיוב בחיפוש שלהם, שכן האתר בבעלותם. יותר כניסות = יותר פרסומות = יותר כסף לגוגל.

אנשים אוהבים לשתף סרטונים. כל מקרה לגופו כמובן, אבל במידע ויצרתם וידאו מספיק מעניין/משעשע/מקורי וכו' – יש סיכוי לא קטן שאנשים ישמחו לשתף אותו עם חבריהם, ומי יודע – אולי הוא יהפוך לויראלי.

וידאו מחבר אתכם עם הקהל. למעשה, זה הדבר הכי קרוב לפגישה אחד על אחד עם הלקוחות שלכם. אבל היתרון הגדול הוא כמובן – שהוא גוזל ממכם זמן רק פעם אחת – ואז הוא פשוט נמצא שם, נגיש לכולם וזמין 24/7, כמו איש מכירות חרוץ במיוחד.

וידאו מאפשר להעביר ידע מסובך בצורה פשוטה. שימוש בוידאו לא בהכרח אומר שעליכם לדבר מול מצלמה, ניתן להשתמש באמצעים נוספים כמו צילום מסך המחשב, אנימציה ואמצעים ויזאולים נוספים בכדי להעביר את המסר שלכם.

מייצרים פעם אחת, מפיצים בלי סוף. בניגוד לתוכן טקסטואלי, שלא מומלץ לשכפל בין אתרי אינטרנט כי מנועי החיפוש נותנים עדיפות רק לתוכן המקורי, אין לכם את הבעיה הזאת עם וידאו. ניתן להעלות את הסרטון שלכם ליוטיוב, לאתר שלכם, לאתרי שיתוף נוספים של וידאו (Vimeo, Dailymotion, Metacafe ועוד עשרות אחרים) ולפרסם בכל מקום אפשרי בלי שום בעיה.

בולטות בתוצאות. תוצאת וידאו היא בולטת מאד בתוצאות ומגדילה משמעותית את הCTR (במידה והיא רלוונטית לשאילתת החיפוש). בימים שגוגל סוגרים את הברז בכל הקשור להצגת תמונות מחבר, תוצאת וידאו תביא לכם את היתרון בתוצאות אל מול המתחרים. אגב, ניתן להציג תוצאת וידאו גם על האתר שלכם ולא רק על יוטיוב/וימאו ושות', אבל זה נושא קצת טכני שדורש פוסט בנפרד.

אפשר לתפוס נישות קטנות ובמהירות להגיע למקום ראשון
אפשר לתפוס נישות קטנות ובמהירות להגיע למקום ראשון

אפשרות לייצר סדרה של סרטונים. אם אתם מעוניינים לקחת את זה צעד קדימה – סדרה של סרטונים בנושא מסוים, יכול להיות רעיון מצוין. למה זה טוב? אפשר, לדוגמא, להשתמש בסדרת סרטונים בתור צ'ופר עבור מי שנרשם לרשימת התפוצה שלכם – ומקבל אוטומטית למייל סדרת סרטונים מתוזמנת מראש, עם טיפים ועם תוכן טוב בנישה שלכם. בנוסף, אפשר ליצור מעין ערוץ יוטיוב שבו מתפרסמים סרטונים מדי שבוע או אחת לכמה ימים – כל פעם בנושא אחר אך עם מכנה משותף. מומלץ לרכז על הצילום של הסרטונים ליום או יומיים, כל שתוכלו להספיק לצלם הרבה חומר לוידאו שיספיק לכם לסדרת סרטונים ארוכה.

מספר טיפים לקידום סרטונים ביוטיוב

1. לבחור היטב את התחרות. יוטיוב הוא דומיין עם סמכות גבוהה מאד, מה שאומר שניתן לדרג באמצעותו תוצאות בעמוד הראשון תוך זמן קצר מאד (אפילו יומיים במקרים מסוימים), בהתבסס על בחירה מושכלת ונכונה של מילות מפתח. תמיד תבדקו את העמוד הראשון של התוצאות ותנסו להעריך, בין אם בעין "בלתי מזוינת" ובין אם באמצעות כלים שונים, את רמת התחרות בביטוי הספציפי.

2. אל תשתמשו רק ב"מתכנן מילות המפתח". תהיו יצירתיים ותעשו שימוש בעוד כלים כמו UberSuggest המצוין (שמתבסס על גוגל אבל עושה עבודה מצוינת) ולמתקדמים אפשר לעשות גם סקרייפינג למילות מפתח דרך כלים כמו Scrapebox למשל.

3. נפח חיפוש הוא לא הכל. במקרים רבים הנתונים שגוגל במתכנן מילות המפתח קצת מעוותים ולא ממש עומדים בקנה אחד עם המציאות. בכל יום יש עשרות אלפי (אם לא מאות אלפי) חיפושים חדשים וגוגל משתכלל יותר ויותר בהבנה של השפה ולכן להתבסס רק על מילות מפתח מדויקות זה כבר פאסה.

(סעיף 4) שימו כותרת עם מילת המפתח. אל תפחדו.
(סעיף 4) שימו כותרת עם מילת המפתח. אל תפחדו. (לחצו להגדלה)

4. שימוש מושכל בכותרת (title). הטייטל של הסרטון הוא מהפרמטרים החשובים ביותר שיש לכם שליטה עליו ולכן נצלו זאת בחוכמה. יש ביטויים שנוטים להיות מדורגים יותר על סרטונים כמו "איך לעשות X…", "מדריך ל…", "ביקורת על…" וכו' – אם זה מתאים לנישה שאתם מקדמים – נצלו זאת. במידה ונושא הסרטון מתאים לחיפושים מזדמנים (למשל שירותי גרר), זה יכול להיות רעיון טוב לההכניס את מספר הטלפון לכותרת ואז היא תוצג בתוצאות.

5. נצלו את שדה הטקסט. מעבר לקישור לאתר הרצוי, התיאור של הסרטון יכול להכיל הרבה יותר מתיאור קצר של 2 משפטים. ניתן להכניס שם מאמר שלם ובאופן אישי ראיתי שזה עובד מצוין ועוזר להגביר את הרלוונטיות של הסרטון ולדרג אותו בקלות רבה יותר. כמובן שכללי האופטימיזציה הרגילים חלים גם כאן – אל תעמיסו סתם מילות מפתח, תכתבו בצורה איכותית וטבעית ותנו ערך מוסף.

6. לא לשכוח תגיות. נוטים לזלזל בתגיות אבל הן בהחלט עוזרות בחיפוש הפנימי של יוטיוב וכן בתיוג הסרטון שלכם עבור נושאים ספציפיים על מנת שיוצג כסרטון מוצע בסוף סרטונים של אחרים. שלבו תגיות כלליות (למשל התחום הראשי של הסרטון) עם תגיות ספציפיות יותר.

7. אמתו את חשבון היוטיוב שלכם. אימות חשבון היוטיוב מאפשר לכם, בין היתר, להוסיף תמונה מותאמת אישית לסרטון שלכם. תמונת מותאמת יכולה להכיל תמונה עם טקסט משכנע או כל דבר אחר שיכול למשוך את העין של הצופה, הן בתוצאות והן בחיפוש הפנימי של יוטיוב, או בסרטונים המוצעים.

8. תשקיעו בערוץ שלכם. בעזרת הכלים שהוצעו לעיל (ואחרים) ניתן למצוא עשרות נושאים לסרטונים. נצלו זאת וטפחו את הערוץ שלכם ביוטיוב וככה תבנו לעצמכם סמכות, יותר צפיות ויותר ביזנס.

9. קשרו לסרטון שלכם. מפרסמים מאמר שרלוונטי לנושא הסרטון? בקשו להטמיע אותו וגם לקשר בצורה רגילה, הפיצו את הסרטון בכל הרשתות החברתיות והבלוגים שברשותכם. יוטיוב הרבה יותר סלחני וחסין לקישורי זבל בגלל הסמכות המטורפת שלה הדומיין, אך השתדלו לקשר מאתרים כמה שיותר רלוונטיים וסמכותיים ישירות לסרטון ו/או לערוץ שלכם.

דניאל זריהן
דניאל זריהן

דניאל זריהן

מקדם אתרים ומשווק אינטרנט משנת 2009, לאחרונה גם עוסק בתחום הצילום כתחביב וכמקצוע. האתר שלי - danielzrihen.co.il

4 תגובות על “9 סיבות להשתמש בוידאו כאמצעי לשיווק באינטרנט

  • מרץ 1, 2014 8:40 pm

    מאמר מעולה, תודה..!

    הכלי UberSuggest לא עובד רק לי? או מה?

    הגב
  • מרץ 2, 2014 2:47 pm

    "וידאו מאפשר להעביר ידע מסובך בצורה פשוטה."
    תלוי מי עושה לך את הוידאו..לא ככה? חחח
    יש מדריכים שאני רואה מידי פעם ואני משתגע מהעריכה שלהם..הרבה גם תלוי בעריכה.

    הגב
  • מרץ 2, 2014 3:17 pm

    היי גל, ברור שזה תלוי. לכן ציינתי *מאפשר* 🙂

    הגב
  • מאי 8, 2018 11:51 am

    מאמר מעולה!
    אני נעזרתי לקידום העסק שלי בחברת לה קומדיה בהפקת סרטוני וידאו ואני יכולה להגיד להם שזה עזר לי בצורה משמעותית והביא אחלה תוצאות.

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *