האם אתר מקבל יחס שונה בגלל שנענש בעבר?

השאלה הזו תמיד הייתה מעניינת, האם גוגל מסמן לרעה אתרים שכבר נענשו בעבר ועושה להם בדיקה שונה במהלך העדכונים השונים? ג'ון מולר עושה לנו סדר.
הרבה ממקדמי האתרים שיצא לי לשוחח איתם על הנושא באמת האמינו שיש יחס שונה או יותר נכון, נקודה שחורה שגוגל מסמן אתר אם הוא נענש באתר ובזמן עדכוני האלגוריתם עושה לו בדיקות קפדיות נוספות. יש מקדמי אתרים שהעדיפו לבנות אתר חדש מאשר לטפל באתר הישן והפגוע בעקבות המחשבה הזו.

ג'ון מולר אמר בשבוע שעבר: "זה שהאתר שלך הוענש בעבר, לא אומר שאתה צריך לעבוד יותר קשה. הבוט שבודק את האתר מתייחס לנקודת הזמן הנוכחית ואינו מתייחס לעבר".

השאלה והתשובה

 

האם כדאי לי לבנות אתר חדש לאחר שהאתר הישן שלי נפגע מפנדה\פנגווין? והאם כדאי לי להחליף URL (דומיין) ולהקים עליו את האתר הישן או לבנות לגמרי אתר חדש?

התשובה של ג'ון מולר:
"בעיקרון, האלגוריתם שלנו מסתכל על המצב הנוכחי של אתר. ושאני אומר 'נוכחי' זה לאחר תהליך הסריקה והאינדוקס שאנחנו עושים ולאחר שעיבדנו את כל הנתונים זה נקרא 'המצב הנוכחי'. ולא כמו שאחרים חושבים שאנחנו חושבים 'הא, האתר הזה היה בעייתי לפני שנה, בוא נשים אותו בצד וניתן לו לעבוד קשה וניהיה קשים איתו יותר משאנחנו קשים עם אחרים'. אז אם המצב הנוכחי בסדר – זה סימן טוב".

שאלה נוספת שהגיע בעקבות השאלה הראשונה שאלה ספציפית לגבי אתרים שנפגעו למשך זמן ארוך יותר והאם אותו הדבר תקף גם עליהם, או שהקמה מחדש היא באמת האופציה?

ג'ון מולר ענה:
"מנקודת המבט שלי, לא הייתי דואג. אם אתה באמת הולך לטפל באתר שלך ולתקן את כל הבעיות שבגללן קיבלת את הענישה – אין סיבה לבנות אתר חדש על כתובת שונה".

אז למרות הדעה הרווחת על כך שאתרים שנעשו בעבר זוכים ליחס שונה מצד "גוגל", אנחנו רואים שדווקא לא.

אליאב לנקרי
אליאב לנקרי

אליאב לנקרי

בעלים של חברת GH.A שיווק דיגיטלי. מומחה באסטרטגיות לקידום אתרים נקיות לאורך זמן. כותב את הבלוג שמולכם כבר למעלה מ-7 שנים בגלל הכיף שבתחום. מקדם אתרים ברוב הפעמים תחת הכובע הלבן ☺- אבל במקרים מסויימים יודע גם לעבור לצד השחור ☻.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *