עדכון פאנטום 2: נגד תוכן "רזה" ומדריכי How-To

לפי דיווחים לא מאומתים, עדכון חדש שוחרר לעולם בשם "פאנטום" (Phantom), העדכון שוחרר בשבועיים האחרונים. עיקר מטרת העדכון היא פגיעה באתרי מדריכים בסגנון HOW-TO או בעברית " איך ל..". כל המידע על העדכון נמצא כאן.

היסטוריית עדכון Phantom

ב-9 במאי 2013, קיבל הבלוגר\חוקר גלן גב אימייל מוובמסטר מבולבל שלא הבין מה קרה לו יום לפני שכל התנועה האורגנית שלו כמעט ונעלמה. גלן במקביל קיבל עוד מספר אימיילים עם שאלה דומה ואז החל לחוקר את הנושא לעומק. את השם "פנטום" נתן גלן לעדכון בגלל החשאיות וחוסר המידע על העדכון.
האתר של גלן, מפרסם מידי עדכון מחקרים רציניים ומעמיקים: www.hmtweb.com

מספר אתרים גדולים (בשפה האנגלית) בשבועות האחרונים חווים ירידה מהתנועה האורגנית לאתר שלהם, מה שמאשר לנו, ללא צורך באמת באישור רישמי שאכן יצא עדכון במיוחד עבור אתרים מסוג זה. לדוגמא צירפתי נתוני אורגני מאתר SEMRush:

ירידות גדולות לאתרים גדולים
אתר נוסף בשם HubPages, המאפשר למשתמשים לפרסם דעות, טיפים וביקורות גם הוא חטף מכה בכנף החל מ-2.5 ונאלץ להשלים "כניסות" באמצעות פרסום ממומן.משלים "כניסות", HubPages
בלוגרים ברשת מעריכים שהעדכון הוא לא חלק מפנדה או פנגווין אבל חשוב לומר שיש ירידות גם לאתרים עם תוכן "רזה", כאלו שמטרתם היא הבאת תנועה אורגנית לאתר.

לא ידוע לי על אתרים ישראליים שנפגעו מהעדכון, אם מישהו יכול להוסיף ולהחכים – אשמח.

 נכון לכתיבת שורות אלו, עדיין לא קיים אישור רשמי לעדכון מצד "גוגל" (וכנראה גם לא נקבל אחד כזה).

אליאב לנקרי
אליאב לנקרי

אליאב לנקרי

בעלים של חברת GH.A שיווק דיגיטלי. מומחה באסטרטגיות לקידום אתרים נקיות לאורך זמן. כותב את הבלוג שמולכם כבר למעלה מ-7 שנים בגלל הכיף שבתחום. מקדם אתרים ברוב הפעמים תחת הכובע הלבן ☺- אבל במקרים מסויימים יודע גם לעבור לצד השחור ☻.

2 תגובות על “עדכון פאנטום 2: נגד תוכן "רזה" ומדריכי How-To

  • מאי 18, 2015 6:41 pm

    שלום אליאב, פעם ראשונה שאני בבלוג שלך אני מצטער שאני מכיר אותו רק עכשיו , ארשם לתפוצה במייל. המשך כך, המון הצלחה

    הגב
  • יולי 1, 2015 4:03 pm

    בעדכוני הפנטום האחרונים נדמה שרב הנסתר על הגלוי. יש דיווחים לא מעטים בחו"ל וסברה שזה השפיע לעיתים על אתרים לאורך מספר שבועות ולכן צריך לבחון את שינויי התנועה גם במאי לתוך יוני ולא רק במהלך אותו השבוע.

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *