3 טעויות בשיווק דיגיטלי שאסור לכם לעשות

שיווק דיגיטלי מאפשר לעסקים קטנים, בכל התעשיות, גישה יוצאת דופן לקהל הלקוחות שלהם. פעם פרסום היה משהו שרק חברות גדולות ומבוססות היו יכולות להרשות לעצמן. היום יש לנו את האינטרנט. בכל יום נעשים בגוגל 3,500,000,000 חיפושים וכולנו יודעים שפייסבוק ואינסטגרם נמצאות איתנו כל הזמן. העובדה שכולם באינטרנט כל הזמן מייצרת הזדמנות מדהימה לעסקים.

למרות הפוטנציאל העצום, עסקים קטנים עושים לא מעט טעויות בשיווק דיגיטלי, והמחיר יכול להיות יקר. בואו נדבר על 3 טעויות נפוצות שעסקים קטנים עושים, ואיך להימנע מהן:

טעות מספר 1: לשלם יותר מידי על PPC

כשעסקים מפרסמים מודעות דרך Google AdWords בלי ניסיון קודם, יש להם נטייה לכוון למילות המפתח הכי פופולריות, שהרבה פעמים יש להן גם נפח חיפוש מאוד גבוה (בגלל זה הן פופולריות). הרבה פעמים אלה מילים די כלליות. למשל, "נעלי ספורט". עם מילים כאלה יש שתי בעיות:

1. פופולריות גבוהה אומרת גם מחיר גבוה לכל קליק
2. מילים כלליות נוטות להוביל פחות להמרה או קניה

למה מילים כלליות מובילות לפחות המרות? אם יש משהו שחשוב להבין על הצרכנים של היום הוא שהם לא קונים מיד. לפני שהוא יקנה נעלי ספורט חדשות, הצרכן יחפש דגמים באינטרנט, אולי יקרא כמה השוואות בין דגמים וישווה מחירים בכמה אתרים בארץ או בחו"ל. כשהוא מחפש מילה כללית כמו "נעלי ספורט", הוא עדיין לא סגור על עצמו, ורק מתחיל את הבדיקה. כלומר הסיכוי שהוא יקנה נעליים אחרי שהוא ילחץ על המודעה שעלתה מהחיפוש "נעלי ספורט", הוא נמוך. יש יותר סיכוי שהוא יקנה אם החיפוש שלו יהיה יותר ספציפי, כמו למשל Nike air zoom Pegasus 34, size EU 46.

לכוון גבוה זה אחלה, הרבה אנשים מחפשים נעלי ספורט ואתם רוצים שהם יראו את המודעה שלכם, אבל השאלה היא מה זה יתן לכם? אם אתם מוכרים נעלי ספורט של Nike, שווה לציין את זה במודעה. הקסם של מודעות PPC הוא היכולת שלכם לכוון אותן בצורה מדוייקת לקהל היעד ולהגדיל את הסיכוי שהקליק (שעולה לכם כסף) יוביל לקניה (בשביל זה התכנסנו, לא?).

עוד דרך לכוון את המודעה היא בדרך השלילה. אתם לא רוצים שמישהו שמחפש נעלי New Balance Nubuck 247 ילחץ על המודעה שלכם. למה? כי המשתמש יודע מה הוא רוצה, ואלה לא נעלי נייק. חבל על הכסף שלכם. אתם רוצים לפנות למי שכבר סגור על נעלי Nike ורק רוצה לקנות. במקרה כזה, כשיש מוצר מתחרה ישיר, כדאי להוסיף למודעה מילות מפתח שליליות (Negative Keywords) כלומר מילים שאם הן מופיעות בחיפוש של לקוח, הוא בהכרח לא יראה את המודעה שלכם. זה חוסך מכם הוצאות על קליקים של אנשים שמחפשים מוצר שהוא לא המוצר שלכם.

טעות מספר 2: להתעלם מקידום אורגני

אל תתעלמו מתנועה אורגנית. חוץ משיפור הדירוג שלכם במנוע החיפוש מבלי להוציא כסף, (SEO) קידום אתרים וכתיבת תוכן איכותי מובילים לאחוזי המרה גבוהים, יותר משל מודעות PPC. הדגש צריך להיות על אסטרטגיית SEO שמבוססת על מידע עדכני על הטכנולוגיה של מנוע החיפוש, ועל תוכן ברמה גבוהה, שמעשיר את הידע של קהל הלקוחות שלכם.

הסיבה שאנחנו רוצים להציע תוכן איכותי, היא שאנשים אוהבים לשתף תוכן איכותי ברשתות החברתיות, והם עושים את זה בהתנדבות. כן, מה שמודעות יקרות יכולות לעשות – הפצת תוכן, משתמשים שמרוצים מהתוכן שלכם יעשו בכיף, כי התמורה היא שיתוף ידע איכותי עם אנשים אחרים שישמחו לקרוא את זה גם.

תוכלו לעלות על נושאים רלוונטיים לתוכן במהלך קמפיין ה PPC שלכם. אפשר לזהות איזה מילות מפתח מובילות ליותר קליקים והמרות, ולכתוב תוכן רלוונטי בנושאים האלה. כדאי שהתוכן יענה על שאלות של לקוחות שמחפשים את המוצר שלכם. בצורה כזאת תוכלו למשוך לקוחות לעמוד בצורה אורגנית (בחינם) ועם הזמן ליצור קהל עוקבים (עוד על אימייל מרקטינג בסעיף הבא) שמתעניינים בתוכן המעולה שלכם (וגם במוצר שלכם).

עוד משהו שכדאי לשים אליו לב – התאמה לנייד. רוב החיפושים בגוגל קורים היום דרך הנייד. למשתמשים שגולשים בנייד יש מעט מאוד סבלנות לעמודים שלוקח להם נצח (3 שניות) להטען, המון טקסט קטן שצריך להתאמץ לקרוא ובכללי אתר שאמור היה להיות מוצג על מסך מחשב ובמקרה נפל על משתמש מובייל. כשרוב הגולשים מגיעים ממובייל, אין לכם את הפריווילגיה להתעלם מהחוויה שלהם. תוודאו שהאתר מתאים לצפיה בנייד. יש היום כלי של גוגל שעוזר לכם להבין איך האתר שלכם נראה בנייד. מומלץ לעבוד איתו.

טעות מספר 3: להשתמש באימייל מרקטינג בצורה לא נכונה

הימים שבהם היינו מקבלים ערמות של מיילים פרסומיים שמפצירים בנו לקנות עכשיו עברה מהעולם, וטוב שכך. אף אחד לא רוצה לראות את המיילים האלה ועסקים שממשיכים בגישה הזאת מוצאים את עצמם מחוץ לתיבת ה-Inbox, הודות לכפתור נחמד שנמצא בתחתית הניוזלטר, ה-Unsubscribe. האינטרנט מוצף במידע שממש רוצה להגיע לתיבת המייל של הלקוחות שלכם ואם הם לא יהיו סלקטיביים הם יוצפו באלפי מיילים כל יום. כדי שהלקוחות ירצו לקבל מייל דווקא מכם (ולא ימחקו אותו בעצבים) אתם צריכים להציע להם ערך מוסף ולבנות איתם יחסי אמון, כך שכשהם יהיו מוכנים לקנות (וזה לא תמיד קורה מיד) הם ידעו לאן ללכת. אחרי שהם קראו את הפוסטים מעולים ששלחתם להם בניוזלטר הם כבר יודעים שאתם מבינים דבר או שניים בנעלי ספורט. אז נכון, הם יכולים לקנות את הנעליים האלה בכל חנות באינטרנט או ברחוב, אבל עליכם הם סומכים, אז יש סיכוי גבוה יותר שהם יקנו דווקא אצלכם. עכשיו התפקיד שלכם הוא לבנות איתם קשר שגם נותן להם את המידע שהם מחפשים, ולא רק לחפש דרך למכור, אף אחד לא אוהב את זה.

אליאב לנקרי
אליאב לנקרי

אליאב לנקרי

בעלים של חברת GH.A שיווק דיגיטלי. מומחה באסטרטגיות לקידום אתרים נקיות לאורך זמן. כותב את הבלוג שמולכם כבר למעלה מ-7 שנים בגלל הכיף שבתחום. מקדם אתרים ברוב הפעמים תחת הכובע הלבן ☺- אבל במקרים מסויימים יודע גם לעבור לצד השחור ☻.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *