25 דרכים לבסס אסטרטגיית תוכן יעילה לסטארטאפים (ועסקים קטנים)

שיווק באמצעות תוכן הוא היבט חשוב של נושא השיווק באינטרנט. כבר מספר שנים שדרך השיווק הזאת מוכתרת על ידי גורמים מובילים בתעשייה כטרנד השיווק הדיגיטלי החשוב ביותר.

בהחלט לא נראה שהטרנד הזה הולך להיעצר בקרוב. ממומחים חזו שערך השוק של תעשיית ניהול התוכן צפוי להגיע לכ-412 מיליארד דולר עד לשנת 2021.

בזמן שחברות התחילו לפתח אסטרטגיית שיווק באמצעות תוכן משלהן, לסטארט-אפים אין ברירה אלא לפתח שיטות וטכניקות שיבדלו אותם מהעדר. רק כך הם יוכלו לגרום למותג שלהם לבלוט בתוך התחרות, הרי קידום הסטארטאפ על ידי הקמה של בלוג מצריך יותר מאשר בנייה של אתר איכותי בתקווה שהקהל יגיע.

25 טיפים לשיווק מוצלח באמצעות תוכן

יש מספר צעדים שבהם יש לנקוט על מנת לבדל את הסטארטאפ שלכם משאר המתחרים. באמצעות התוכנית הנכונה תוכלו להשיג את התפוצה, ההשפעה והצמיחה הדרושים לפרויקטים העתידיים שלכם.

  1. הבינו למה. חשוב להכיר מקרוב את השוק אליו הסטארטאפ שלכם מנסה לחדור. חקרו את שוק הנישה שלכם. איזה נושא לא מספיק כוסה? כיצד האתר שלכם יכול לתרום לשיח באופן שבו אחרים התקשו?
  2. למדו מה מניע את הקהל שלכם ומה גורם לו להתרחק. חשבו אילו מאמרים ופוסטים בבלוג יכולים באמת לענות על שאלה – ולא רק למכור מוצר. שאלו את עצמכם: מהם תחומי העניין והדאגות של הקהל?
  3. תקשרו דרך המדיה החברתית. פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם וערוצי סושיאל נוספים הם כלים חשובים ליצירת אינטראקציה עם הקהל שלכם בזמן אמת. כדאי לשקול יצירה של קהילה סביב הסטארטאפ על ידי כתיבה ויצירה של פוסטים שישמרו על שיח ער.
  4. תפעלו כך שיהיה קל להזדהות אתכם. הגולשים אוהבים להרגיש שמעורב גורם אנושי בסיפור. השתמשו בבלוג ככלי שיאפשר לקהל היעד שלכם להכיר אתכם ואת ההיסטוריה של הסטארט-אפ שלכם.  
  5. השתמשו בתמונות ובאינפוגרפיקות. בעזרתן ניתן להעביר מידע וליידע את הקהל באופן ממריץ ומגרה. הן גם גורמות לפוסטים שלכם להראות יותר מושכים מבחינה ויזואלית.
  6. השתמשו בקידום אתרים אורגני. השימוש במילות מפתח ספציפיות יעזור לסטארט-אפ שלכם לקבל יותר חשיפה ונראות בתוצאות מנועי החיפוש. הדבר מעלה את הסבירות שלקוחות פוטנציאליים ימצאו אתכם כאשר הם מחפשים מוצרים בנישה שלכם במנועי החיפוש.
  7. מצאו דרכים אינטראקטיביות להשתמש באתר. שיווק סטארט-אפ באמצעות תוכן אמור להזמין את הקהל שלכם להשתתף וליצור מעורבות. זה בהחלט יכול להיות כלי אפקטיבי לפיתוח הסטארט-אפ.
  8. שתפו חדשות באתר שלכם. אתר החברה יכול להיות המקום המושלם לשתף את הקהל במידע חדש ועדכני הנוגע לתעשייה שבה אתם פועלים. אתם יכולים למשל לפרסם באתר מאמרים שנוגעים לעסק ולהצהיר על עדכונים חדשים.
  9. חפשו נושאים טרנדיים בתעשייה שלכם. הישארו מעודכנים בכל מה שחדש וחם בשוק הנישה שלכם. השתמשו בהתראות שיודיעו לכם מה מתרחש כך שתוכלו ליידע את הקהל לגביי פיתוחים והתפתחויות חדשות.
  10. הבטיחו תוכן בלעדי בתמורה לכתובת אי-מייל. תפתו את הקהל שלכם לרצות עוד על די כך שתבקשו ממנו להשאיר כתובת מייל בתמורה לתוכן נוסף.
  11. השחיזו את מיומנויות ניהול הזמן שלכם. הפקה ושיווק של תוכן סופר-איכותי עשויים לקחת זמן. השקיעו את הזמן הדרוש לצמיחת הסטארט-אפ שלכם ודעו שהזמן שלכם ינוצל היטב כל עוד תשמרו על ערנות.
  12. הפיקו תוכן על בסיס קבוע. פרסמו בעקביות מאמרים ופוסטים במדיה החברתית בשביל לדאוג שהקהל שלכם יישאר מעודכן ומעורב.
  13. לימדו לנתח נתונים לצורך בניית קהלים. יש מספר כלים חינמיים שיכולים לעזור לכם לנתח את הנתונים הדמוגרפיים של מי שמבקרים אצלכם באתר. שימו לב מי מבקר והשתמשו במידע הזה בשביל להתאים את התוכן לקהל בצורה הנכונה ביותר.
  14. שימרו על קשר מתמיד. השתמשו ברשימות ובכתובות המייל שאתם אוספים בשביל לשלוח ניוזלטרים ותכתובות נוספות. כך תוכלו לשמור את החברה שלכם בחזית התודעה והמחשבות של הצרכנים.
  15. צרו הודעות מותאמות אישית. לאחר שקבלתם רשימה מסודרת של כתובות מייל, קחו את העניין צעד אחד קדימה – שלחו הודעות מותאמות אישית בהתבסס על הערוצים השונים דרכם יצרתם קשר ראשוני עם הגולש. קדמו את התוכן שלכם והזמינו את הקהל לבדוק פוסטים חדשים באתר.
  16. אל תפחדו מקצת נטוורקינג. מציאה של קולגות מוכרות וידועות בתחום שלכם יכולה להועיל לכם. שקלו לשתף איתן פעולה בפרויקט משותף או לכתוב מאמר אורח באתר שלהם על מנת להגדיל את הסיכוי להביא עוד טראפיק לאתר שלכם.
  17. בדקו מהו הזמן הטוב ביותר לפרסום. בדיוק כמו שחשובה העקביות, חשוב שתוודאו שהתוכן שלכם מגיע לאנשים הנכונים. קהל היעד שלכם לא מחובר כל הזמן, לכן כדאי להשתמש בכלי ניתוח על מנת לגלות מהו הזמן הטוב ביותר להגיע אליהם – ולפרסם בהתאם לממצאים.
  18. מצאו מטרות מרובות לתוכן שלכם. אתם יכולים לגלות סיבות ודרכים יעילות חדשות לפרסם מחדש תוכן ישן בשביל ליצור מעורבות עם הקהל שלכם. ניתן להפנות לפוסט ישן כאשר אתם צוברים קהל גדול יותר או לאסוף סדרה של פוסטים ישנים בנושא דומה ולאגד אותם בספר אלקטרוני.
  19. האורך חשוב, אך כדאי לדעת מתי לערוך. כתבו מאמרים ארוכים והוסיפו היפר-קישורים לאתרים מועילים\רלוונטיים אחרים.
  20. חשוב מאוד להתמיד. הסיבה העיקרית לכך שרוב הסטארט-אפים נכשלים היא שבעליהם מאבדים אמון במשימה שלהם. לוקח זמן לבנות משהו משמעותי. הזמן שלוקח לסטארט-אפ להתחיל להניב רווחים עשוי להיות יותר משנה, ולפעמים יותר. הרימו את הראש והסתכלו על התמונה הגדולה.
  21. שיווק במובייל. הרבה אנשים נמצאים בימים אלו בדרכים, ובהחלט ניתן לבנות אסטרטגיות שיווק תוכן ממוקדות עבור שוק המובייל. אפשר למשל לשקול לפתח אפליקציה לסמארטפונים, לטאבלטים ולמכשירים ניידים אחרים שתספק מידע ותוכן לקהל ספציפי על נושא התוכן שלכם.
  22. תזמנו פוסטים עתידיים. תכנון פוסטים עתידיים לבלוג ולחשבונות המדיה החברתית יעזור לכם לבנות תוכנית תוכן עבור האתר שלכם. הוא יסייע בנוסף גם לשמור על עקביות ויעזור במידה רבה מאוד בניהול הזמן.
  23. היו כנים. יש הבדל מהותי בין השגת קליקים לבין יצירה של דיאלוג אמיתי עם הגולשים. היו כנים עם הקהל שלכם ואל "תעבדו" עליו בשביל לקבל עוד טראפיק. אתם צריכים להיתפס בעיניו כמקור לאמון. שמירה על שקיפות בכל הקשור לנהלי העסק תועיל לכם מאוד.
  24. הצמיחו את אסטרטגיית שיווק התוכן שלכם. ככל שהקהל שלכם צומח, בצעו התאמות באסטרטגיה בהתאם למה שהלקוחות שלכם צריכים. הרחיבו את האסטרטגיה שלכם ככל שהחברה צומחת בגודל. המשיכו להציב מטרות ולנסות להשיג אותן.
  25. אל תפחדו לקחת סיכונים. אין דרך אחת ויחידה לגרום לסטארט-אפ שלכם להצליח. ניסוי וטעייה היא אחת מהדרכים הטובות ביותר ללמוד מה עובד ומה לא. ככל שתערכו יותר בדיקות, כך תאספו יותר נתונים ומידע לניתוח האזורים שבהם אתם צריכים להשתפר. לאחר מכן תוכלו להמשיך לתכנן וליישם תוכניות חדשות עבור השוק שלכם.  

המשיכו לקרוא עוד על תוכן בבלוג:
>
רעיונות ליצירת תוכן חדש
> איך מתחילים לכתוב תוכנית תוכן

להפיק את המרב משיווק באמצעות תוכן

לא תמיד קל לגרום לתוכניות שיווק התוכן שלכם לצבור תאוצה. למעשה, חלק מהסטארט-אפים צריכים לפנות לשירותיה של סוכנות פרסום דיגיטל, ולרבים אחרים יש מחלקות ייעודיות לשיווק תוכן. הדבר מצריך עבודה רבה, אך מהרגע שבו תוכנית התוכן שלכם צוברת תאוצה ומתחילה לנוע, אסטרטגיה סדורה ופרוסה היטב יכולה להפוך בסופו של יום למכונת אוטומציה של תוכן.

אליאב לנקרי
אליאב לנקרי

אליאב לנקרי

בעלים של חברת GH.A שיווק דיגיטלי. מומחה באסטרטגיות לקידום אתרים נקיות לאורך זמן. כותב את הבלוג שמולכם כבר למעלה מ-7 שנים בגלל הכיף שבתחום. מקדם אתרים ברוב הפעמים תחת הכובע הלבן ☺- אבל במקרים מסויימים יודע גם לעבור לצד השחור ☻.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *